کد خبر : 1794748 | 07 آذر 1400 ساعت 10:08 | 26K بازدید | 3 دیدگاه

ایران – عراق؛ رویارویی با یک تیم جوان

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران با عراق در استادیوم آزادی خواهد بود. مسابقه ای که قرار به برگزاری آن در 7 بهمن است.

ایران – عراق؛ رویارویی با یک تیم جوان  

به گزارش "ورزش سه"، اما با توجه به اظهارات سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عراق به نظر می رسد این تیم با چهره دگرگون شده و البته جوان در استادیوم آزادی تهران در برابر ایران صف آرایی خواهد کرد. 

 

زیلکو پتروویچ که تیم ملی فوتبال عراق را از ادووکات هلندی تحویل گرفته است در نخستین اظهار نظر خود می گوید: « با این وجود که در شروع کار خودم هستم باید بگویم از تیم شناخت کامل دارم و بازی‌های تیم ملی عراق را تماشا کرده‎ام. در این مقطع تعدادی از بازیکنان جوان را انتخاب کردیم چرا که آینده برای فوتبال عراق از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر ترکیب تیم از بازیکنانی است که سال‎ها حضور داشته‌اند و حالا باید به دنبال ایجاد تغییر در تیم و استفاده از بازیکنان جدید باشیم.»

 

این مربی کروات ادامه داد:« شرایط در اینجا بسیار عالی است و من به همراه دستیارانم بازی‌های لیگ را برای آشنایی بیشتر با توانایی بازیکنان تماشا کردم. ما باید میانگین سنی تیم را پایین بیاوریم تا شاهد عملکرد بهتری باشیم، البته در کنار جوان‎ها همچنان از بازیکنان با تجربه هم استفاده می‌کنیم. هدف ما در اینجا رسیدن به جام کشورهای عربی نیست، بلکه ایستگاهی است برای ساختن تیم آینده و باید روی شکل‎گیری تیمی کار کنیم که بتواند سال‎های طولانی برای فوتبال عراق اثرگذار باشد.»

 

او در پاسخ به این سوال که نسل تیم ملی فوتبال عراق تغییر خواهد کرد؟ گفت:« این کار آسانی نیست و اتفاقی بود که مثلا در هلند روی داد. برای تغییر نسل همیشه به زمان نیاز دارید و البته ما زمان کافی نداریم، چرا که باید خیلی زود برای حضور در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده شویم. باید به دنبال ارتقای سطح عملکرد تیم و ظاهر شدن در حد مورد انتظار و شایسته باشیم. از بازیکنانم می‎خواهم فوتبال خوب و زیبایی اراده بدهند و بدانند به همه نفرات فرصت کافی خواهیم داد تا خودشان را نشان بدهند. من مربی اینستاگرامی نیستم که بر اساس خواسته فوتبال‎دوستان در مورد تیم ملی و فهرست بازیکنان دعوت شده تصمیم‌گیری کنم. ما بازیکنان را می‌بینیم و بر این اساس انتخاب می‌کنیم. هم چنین به استعدادها فرصت می‌دهیم تا توانمندی خودشان را نشان بدهند.»

دیدگاه‌ها