کد خبر : 1794931 | 07 آذر 1400 ساعت 23:53 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

کیش میزبان دائمی تیم‌های ملی

دبیر کل فدراسیون فوتبال تاکید کرد که زمان کافی برای تجهیز کمپ های کیش برای میزبانی از تیم های حاضر در جام جهانی قطر وجود ندارد.

کیش میزبان دائمی تیم‌های ملی

به گزارش ورزش سه، طی سال های اخیر بحث همکاری فدراسیون فوتبال ایران با همتای قطری خود در برگزاری جام جهانی 2022 مطرح بود. در مقاطع مختلف از جزیره کیش به عنوان مکانی برای برگزاری اردو و کمپ تیم های حاضر یاد شد و فدراسیون فوتبال هم مکاتباتی در این زمینه داشت اما حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال معتقد است که زمان کافی برای چنین کاری وجود ندارد و باید واقع بین باشیم.

 

او با اشاره به ملزومات میزبانی از این رویداد بزرگ و تیم های حاضر در آن، از منتفی بودن احتمال میزبانی کیش گفت: با توجه به زمانی که داریم باید واقع بینانه نگاه کنیم. بحث اردو و کمپ های تیم های حاضر در جام جهانی مطرح هست؛ ما از نظر هتل و این مسائل مشکلی نداریم ولی بحث مهمی مثل کمپ ورزشی را داریم. یک تیم که در جام جهانی حضور پیدا می کند کمپی نیاز دارد که علاوه بر زمین، فضای پزشکی کامل، سالن بدنسازی و جلسات و... را داشته باشد. برای آماده سازی این موارد حداقل به دو سال زمان نیاز است.

 

کامرانی فر معتقد است که این کار باید از سال های گذشته شروع می شد ولی فدراسیون برای تجهیز کیش و ایجاد شرایط های لازم در این جزیره اقداماتی انجام داده است. او با اشاره به احداث سه زمین تمرین جدید در کیش گفت: ای کاش از سالیان قبل این اتفاق می افتاد. اما با این حال فدراسیون فوتبال جلساتی برگزار کرد که حداقل زمین های کیش را آماده کنند و سه زمین تمرین هم به مجموعه کیش اضافه شود. صحبت های اولیه انجام شده و انشالله در مرحله اجرا است. هم سازمان مناطق آزاد کیش و هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال تلاش می کنند که کیش به منطقه ای تبدیل شود که تمام تیم های فوتبال از ظرفیت آن استفاده کند.

 

دبیرکل فدراسیون از برنامه ویژه این فدراسیون برای کیش گفته و تاکید کرد: فدراسیون فوتبال در نظر دارد آن جا را به پایگاه تیم های ملی تبدیل کند و بتواند از ظرفیت کیش در جهت تقویت تیم های ملی استفاده کند. ما در بازی های دوستانه که داریم پیشنهاد دادیم کیش میزبان بعضی از این بازی ها باشد و با توجه به آب و هوای نزدیکش به قطر اردوهایی را هم در آن برگزار کنیم. امیدواریم این اتفاق هر چه سریع تر رخ بدهد.

دیدگاه‌ها