کد خبر : 1795378 | 10 آذر 1400 ساعت 00:45 | 166.4K بازدید | 72 دیدگاه

روز درخشش سپاهان و مدافعان

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

این درست که لیگ برتر فوتبال ایران در این هفته بازی های کسل کننده ای داشت اما بازیکنان شاخص تیم های ایرانی همچنان در حال درخشیدنند.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، تیم آنالیز ورزش سه با در نظر گرفتن بازی های این هفته لیگ برتر فوتبال یاران، یازده بازیکن منتخب هفته را انتخاب کرده است. یازده بازیکن در یک تیم فرضی که سپاهانی ها اکثریت آن را در دست دارند. 

 

در عین حال از بین بازیکنانی که در تیم حضور ندارند، باید به بازیکنانی مانند امین پورعلی (گلزن گل گهر)، طالب ریکانی (هافبک صنعت نفت)، وریا غفوری (مدافع استقلال)، علی نعمتی (مدافع پرسپولیس)، دانیال اسماعیل فر (مدافع سپاهان)، محمدرضا اخباری (دروازه بان تراکتور) و همچنین بازیکنان سختکوش شکست خورده ای مانند نفت مسجدسلیمان اشاره کرد که تمام توان خود را برای موفقیت تیمشان در میدان خرج کردند.

 

 

 

 

یازده بازیکن در 4 پست بهترین نمایش های این هفته را به اجرا درآورده اند.

 

 

 

دروازه‌بان

 

 

حسین اکبرمنادی(گل گهر سیرجان)


دروازه بان تیم گل گهر سیرجان که دو بازی است به جای محسن فروزان در ترکیب این تیم به میدان می رود، توانسته نمایش های خوبی داشته باشد. او در برد یک بر صفر گل گهر مقابل پیکان نقش مهمی را ایفا کرد. اکبرمنادی در دقایق ابتدایی این مسابقه ضربه سر تماشایی مهاجم پیکان را مهار کرد که اگر این توپ گل می شد، شاید شرایط فرق می کرد. منادی اما تیمش را در بازی نگه داشت. او روی توپ های هوایی پیکان هم بسیار موفق عمل کرد و بارها توپ را مشت کرد. این دروازه بان در نیمه دوم نیز یک سیو تماشایی روی ضربه ایستگاهی محمدحسین فلاح هافبک پیکانی ها داشت تا مانع از به تساوی کشیده شدن بازی شود. از طرف دیگر منادی در رهبری تیمش از عقب زمین بسیار موفق کرد و نام خود را به عنوان یکی از بهترین دروازه بان های هفته ثبت کرد.

 

1669136

 

 

 

مدافعان

 


هادی محمدی (تراکتور)


در روزی که تراکتور سومین کلین شیت متوالی خود را رقم زد، علاوه بر درخشش محمدرضا اخباری، نباید از عملکرد خوب هادی محمدی هم غافل شویم؛ مدافع 30 ساله تراکتور در بازی با فولاد در نقش یک رهبر در عمق دفاع تراکتور عمل کرد و بدون اشتباه بود. اوج کار محمدی در نیمه اول بود؛ جایی که شیمبا با یک حرکت دیدنی با اخباری تک به تک شد اما تکل دیدنی مدافع تراکتور، درست در لحظه ای که مهاجم حریف قصد ضربه زدن به توپ را داشت، دروازه میهمان را از باز شدن حتمی نجات داد. محمدی در طول بازی چندین بار اشتباهات دیگر بازیکنان تیمش را پوشش داد و در نبردهای هوایی هم موفق عمل کرد. این مدافع بلند قامت، علاوه بر کارهای دفاعی، یکی از اهداف اصلی تراکتوری ها برای زدن ضربه سر در کارهای ایستگاهی هم بود. 

 

 

 

 


شاهین توکلی (مس رفسنجان)


شاهین توکلی مدافع وسط تبریزی مس رفسنجان در دیدار مقابل هوادار از خوب های تیمش بود و ایستادگی خوبی مقابل بازیکنان حریق داشت اگر چه بیشتر اوقات وقت خود را در دفاع صرف می کردند اما با ضدحملات سریع می توانستند دروازه حریف را روی پاشنه بچرخانند. توکلی در یکی از حساس ترین صحنه های این مسابقه و در زمانی که جواد محمدی عازم تک به تک شدن با دروازه بان عمانی بود، با هوشیاری از او خطا گرفت تا یکی از مهمترین اینترسپشن های هفته را به نام خود ثبت کند.

 

 

1669640

 

 

 

*مهدی شیری (پرسپولیس)

 

شماره 17 سرخپوشان در ایده‌آل‌ترین فرم خود قرار دارد و مقابل نفت مسجد سلیمان عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشت. او با بازی کم اشتباهش یکی از برترین بازیکنان میدان بود و ۶۸ پاس با دقت ۸۱ درصدی به هم‌تیمی‌هایش داد که دوتای آنها پاس کلیدی به حساب می‌آمد. او کنش‌های دفاعی خوبی نیز داشت و با سه تکل موفق و چهار قطع توپ اجازه خودنمایی حریف را از سمت راست دفاع پرسپولیس نداد‌. شیری با دوندگی و تحرک بالا و همچنین عملکرد مثبت در بازی‌های اخیر  احتمالا در تفکرات یحیی برای دربی حساس هفته آینده قرار خواهد گرفت.

 

 

 

1667721

 

 

 

امید نورافکن (سپاهان)


یکبار دیگر شاهد یک بازی جسورانه از بازیکن ملی‌پوش سپاهان بودیم. او در دفاع به جز یک صحنه که کنترلش منجر به اعلام خطای هند شد و یک ضربه ایستگاهی به حریف داد، بی نقص بود و یکی از حاضرین همیشگی در حملات طلایی پوشان اصفهانی. در دیدار برابر نساجی مازندران تمامی بازیکنان سپاهان نمایش خوبی داشتند، اما مدافعین کناری این تیم، فرشاد و احمدزاده و شهریار مغانلو متمایز بودند تا در روزی که اگر گولسیانی دقیق‌تر ضربه سر خود ر در دقایق پایانی نیمه اول به سمت دروازه می‌زد، نورافکن نیز پاس گل به نامش ثبت می‌شد، این بازیکن متعصب را در تیم منتخب هفته قرار دهیم. البته که حتما باید به عملکرد خوب دانیال اسماعیلی فر هم اشاره کرد که زمینه ساز گل اول تیمش بود و در سایر دقایق بازی هم عملکرد خوبی داشت.

 

 

1627441

 

 

 

هافبک‌ها

 

 

*کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)

 

کمال پس از ماه‌ها دوری از میادین و با سپری کردن دوران طولانی مدت مصدومیتش در بازی نفت مسجد سلیمان درحالی که بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را در اختیار داشت از ابتدا به میدان رفت و در نقش یک تخریب‌چی در میانه میدان سرخ‌ها ظاهر شده و استحکام را در خط میانی پرسپولیس حاکم کرد. کمال که خود را به شرایط مسابقه رسانده ۶۰ پاس با دقت ۸۵ درصدی به هم‌تیمی‌هایش داد و با ۴ نبرد هوایی موفق، چهار تکل موفق و چهار قطع توپ تاثیر به سزایی در پیروزی پرسپولیس و ثبت کلین شیت تیمش داشت. کامیابی‌نیا را می‌توان حلقه مفقوده ترکیب پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی دانست و بازگشتش اطمینان خاطر خوبی به گل‌محمدی داده است‌.


 

 

 

 

مهدی حنفی(نفت آبادان):


بازیکنی که پس از بازگشت علیرضا منصوریان به نیمکت نفت به یکی از بازیکنان فیکس او تبدیل شد. حنفی در بازی با استقلال از سانتر خوب طالب ریکانی نهایت استفاده را برد و با ایستادن در نقطه کور دفاع آبی‌ها گل اول را برای طلایی‌پوشان با یک ضربه سر استثنایی به ثمر رساند تا اولین گل خانگی نفت در فصل جدید به نام او ثبت شود. اما اوج کار هافبک نفتی‌ها در ادامه مسابقه بود. جایی که استقلال هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم فشار زیادی بر روی دروازه میزبان وارد کرد و موقیعت‌های زیادی به دست آورد. حنفی با حضور در پست هافبک دفاعی فضای پشت محوطه جریمه را از آبی‌پوشان گرفت و علاوه بر آن توانست عملکرد خوبی بر روی توپ‌های ارسالی داشته باشد. این هافبک شمالی با ثبت آمار نزدیک به ۱۲ کیلومتر دوندگی هم نقش بسزایی در تاکتیک دفاعی تیمش داشت و هم توانست با ایفای نقش محوری در مرکز میدان پایه گذار ضد حملات نفت باشد و به همین دلیل می‌توان او را در بین نفرات برتر هفته جای داد.

 

 

 

1669638

 

 

 

 

فرشاد احمدزاده (سپاهان)

 

فرشاد احمدزاده که بعد از نیمکت نشینی در هفته های نخست، خیلی زود توانست خود را به ترکیب سپاهان برساند، بعد از پاس گلی که در بازی با فجر داد در بازی با نساجی هم یکی از عناصر تاثیرگذار خط حمله تیمش بود و بارها با نفوذها و بازیسازی خود، خط دفاعی حریف را آزار داد؛ او برای دومین هفته متوالی در نقش سازنده گل برای طلایی پوشان ظاهر شد و گل دوم سپاهان روی پاس عمقی دیدنی و دقیق این بازیکن برای مغانلو به ثمر رسید. محرم نویدکیا که به خوبی از توانایی های احمدزاده مطلع است، در میانه میدان آزادی عمل بسیار خوبی به این بازیکن داده که نتیجه آن دو پاس گل در دو بازی بوده است.

 

 

 

 

 

ساسان انصاری (فولاد)


در روزی که فولاد برای باز کردن دروازه تراکتور تلاش های ناموفق بسیاری انجام داد، ساسان انصاری یکی بهترین های تیمش بود. او در فاز تهاجمی فولاد، خستگی ناپذیر نشان داد و با استقامت بالا و دوندگی های بی امان خود بارها مدافعان تیم حریف را به دردسر انداخت. ساسان در طول بازی با تراکتور چندین بار با نفوذهای خطرناک خود موقعیت های خوبی برای هم تیمی هایش ساخت و اگر کمی دقت چاشنی کار مهاجمان فولاد می شد، نام انصاری وارد لیست پاس گل دهندگان هفته هفتم نیز وارد می شد.

 

 

1669641

 

 


امیرحسین حسین زاده(استقلال)


امیرحسین حسین زاده یکی از بازیکنانی است که فرهاد مجیدی علاقه زیادی به سبک بازی او دارد. او حالا به یک بازیکن ثابت در ترکیب آبی ها تبدیل شده و در جریان دیدار برابر صنعت نفت آبادان موفق شد تک گل استقلال را به ثمر برساند. حسین‌زاده به جز گلی که زد، در مجموع هم عملکرد خوبی داشت و یکی از بهترین‌های استقلال در آبادان بود. او همچنین در دقیقه 88 تعویض شد و جای خود را به ارسلان مطهری داد. حسین زاده طی مدت زمان حضور خود در زمین 8 شوت زد که یک شوت او در چارچوب بود. او همچنین دقت پاس 76 درصدی را به ثبت رساند و 4 قطع توپ و 4 دریبل موفق هم داشت تا در مجموع روز خوبی را پشت سر گذاشته باشد.

 

 

1669618

 

 

 


مهاجم

 

 

شهریار مغانلو (سپاهان)
 

مغانلو شش هفته لیگ برتر را پس از انتقال جنجالی از پرسپولیس به سپاهان که او و انتقالش را تبدیل به پرحاشیه‌ترین نقل و انتقال سال کرده بود، بالاخره در دقیقه 30 دیدار برابر نساجی مازندران توانست طلسم شکنی کند و روی فرار به عمق خط دفاعی تیم حریف توانست با یک ضربه دقیق گل اول را ثبت کند. شهریار که پیش از گل اول مسابقه دچار شکافتکی از ناحیه ابرو شده بود، انگار تازه موتور گلزنی اش روشن شده بود و دقایقی پس از آغاز نیمه دوم بازی توانست گلی مشابه گل اول را اینبار روی پاس بسیار خوب فرشاد احمدزاده وارد دروازه کند. مهاجم سپاهان دو بار دیگر هم موقعیت های گلزنی داشت و می‌توانست تعداد گل‌هایش را در دیدار برابر نساجی به سه و چهار هم برساند ولی حقیقی روز خوبی داشت تا گل هایش او هم بیشتر از این نشود. با تمام این ها انتخاب شهریار مغانلو برای تیم هفته یکی از راحت‌ترین انتخاب‌های تیم هفته هفتم مسابقات در دوره بیست و یکم بود. در این مسابقه چهار شوت از پنج شهریار مغانلو در چارچوب بود و اولین و دومین گل فصلش را زد.

 

1669267

دیدگاه‌ها