کد خبر : 1795379 | 10 آذر 1400 ساعت 00:20 | 91.8K بازدید | 57 دیدگاه

واکاوی بیانیه تند و بی نظیر علیه مدیران سابق؛

رادوشویچ و پرسپولیس در مسیر بی بازگشت جدایی!

به نظر می‌رسد پرسپولیس و بوژیدار رادوشویچ به بن‌بست رسیده‌اند و این بار، جدایی، تنها چیزی است که چشم انداز رابطه طرفین دیده می‌شود.

رادوشویچ و پرسپولیس در مسیر بی بازگشت جدایی!

 

به گزارش "ورزش سه"،این بن بست شاید پیش زمینه بیانیه صبح روز سه شنبه باشگاه پرسپولیس نیز بود؛ زمانی که باشگاه با اشاره به تامین یک میلیون و 300 هزار دلار توسط مجید صدری برای پرونده گابریل کالدرون و ماریو بودیمیر، از نهادهای نظارتی خواست تا با بازرسی عملکرد مدیران وقت باشگاه، خسران آنها را شفاف سازی کنند اما مسئله احتمالا فقط پرونده سرمربی آرژانتینی و مهاجم کروات نبوده است.

 

بخش پایانی بیانیه نکته مهمی را در خود داشت؛ اینکه در آینده نزدیک چه اتفاقاتی در باشگاه رخ خواهد داد: «همیشه از خواسته‌های هواداران بوده است که مدیران، ضامن جبران خسارت‌هایی باشند که در پی اشتباهات ایشان به وقوع می‌پیوندد. این باید به یک رویه برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در آینده تبدیل شود. باشگاه پرسپولیس نیز از این پس، بیش از پیش در ارتباط با کلیه موارد، شفاف سازی خواهد کرد.»

 

اینکه باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که از این پس در ماجراهای این‌چنینی شفاف‌سازی خواهد کرد، چیزی جز اشاره‌ پنهان به وضعیت رابطه رادوشویچ به این باشگاه نیست؛ رابطه‌ای که به خاطر قرارداد بلند مدت محمدحسن انصاری‌فرد با او ادامه دارد و تعهدی سنگین را به باشگاه تحمیل کرده است.

 

 

1626637

 

 

رادو پس از بازی مس رفسنجان به نزدیکان خود گفته بود که قصد جدایی از پرسپولیس را دارد و این مسئله به هیچ عنوان ارتباطی با نیمکت‌نشینی‌اش در بازی آینده ندارد، بلکه به دلیل بی توجهی باشگاه پرسپولیس است. حالا یکی دو هفته پس از آن، زمزمه‌های جدایی این گلر کروات بیش از پیش به گوش می‌خورد تا مشخص شود او این صحبتها را فقط به خاطر عصبانیت انجام نداده است.

 

احتمالا او این موضوع را به اطلاع باشگاه هم رسانده و همین مسئله سبب شده تا قرمزها با چنین ادبیاتی این بیانیه را بنویسند. خشم موجود در بیانیه شاید به این خاطر باشد که در صورت تسویه حساب انصاری‌فرد با گابریل کالدرون و عدم ثبت قراردادی سه ساله با رقم حدود ۳۰۰ هزار دلار با رادوشویچ و تحمیل تعهد میلیون دلاری به باشگاه، حالا شرایطی بسیار خوب داشت و می‌توانست با این ارقام بخش بزرگی از دستمزد این فصل بازیکنان را پرداخت کند.

 

پرسپولیس در زمان جعفر سمیعی به رادو وعده داده بود که باقی مانده قراردادش را در دو قسط تسویه خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد تا میراث آن به سرپرست باشگاه برسد. صدری نیز به دلیل مشکل نقدینگی که در اثر اقاله با کارگزار و ناکامی در وصول پاداش آسیایی بود، تسویه حساب را انجام نداد تا رادو 40 هزار دلار از فصل گذشته طلبکار باشد.

 

رادو در گفتگوهایی که انجام داده، اعلام کرده که قصد دارد پس از دربی، ایران را به مقصد کرواسی ترک کند و «هیچ راه برگشتی نیست». این بحران تازه‌ای را برای پرسپولیس خواهد ساخت و در چنین مقطعی سرخپوشان را با مشکلاتی بزرگ در خط دروازه مواجه خواهد کرد و از طرف دیگر برای حل آن، رادو به هیچ وجه پذیرای وعده جدید نیست و شاید تنها پرداختی مطلوب، بتواند مسیر را تغییر دهد.

 

 

 

 

در پایان فصل گذشته مشابه این اتفاق رخ داد و رادو با ارسال دو نامه به باشگاه پرسپولیس و فدراسیون جهانی فوتبال، عزم خود برای جدایی را اعلام کرد اما در نهایت نیاز باشگاه پرسپولیس و پیام یحیی گل‌محمدی باعث بازگشت وی شد.

 

باتوجه به اینکه رادو ماه‌هاست حقوقش را نگرفته، بر اساس قوانین فیفا می‌تواند با شکایت از پرسپولیس، علاوه بر دستمزد فصل گذشته، قراردادش برای فصل جاری و فصل آینده را هم دریافت کند؛ مشابه آن اتفاقی که در پرونده ماریو بودیمیر رخ داد. به عبارتی مسئله کیفیت فنی رادوشویچ نیست، مسئله این است که در صورت جدایی او، پرسپولیس باید دو سال از قرارداد باقی مانده و مطالبات فصل گذشته اش را بدهد و علاوه بر آن رقمی را برای استخدام یک گلر جدید برای این فصل و فصل آینده بپردازد و در این بین ریسک خرید نامطلوب هم همیشه وجود خواهد داشت. البته که جملات استفاده شده در بیانیه باشگاه پرسپولیس، نشان می‌دهد که احتمالا آنها نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت اما بعید است این حرفها جلوی غرامت از سوی فیفا را بگیرد.

 

پرسپولیس در سالهای گذشته به خاطر تصمیمات مدیران این باشگاه در پرونده بازیکنان خارجی، همواره تعهداتی را داشته که مانع از رتق و فتق مطلوب امور جاری باشگاه شده و حالا پس از گذر از پرونده برانکو، بودیمیر و کالدرون، قرارداد بلند مدت و دلاری با بوژیدار رادوشویچ، به چالش بزرگ مدیران باشگاه تبدیل شده است.

 

البته رادو که دوستانه در بازی مقابل گل گهر به میدان رفت ممکن است در لحظه آخر دوباره با باشگاه به صلح برسد گرچه پرداخت دستمزد او بعنوان گلر دو واقعا برای باشگاه کمرشکن است.

دیدگاه‌ها