کد خبر : 1795475 | 10 آذر 1400 ساعت 15:24 | 19.1K بازدید | 6 دیدگاه

برگی از تاریخ

پنالتی که برخلاف همیشگی زده شد (عکس)

مجتبی محرمی یکی از بهترین پنالتی زن های پرسپولیس در دهه 60و 70بود که بیشتر پنالتی های خود را به سمت راست دروازه بان می زد.

به گزارش "ورزش سه "، نبرد پرسپولیس و شاهین  در روز 10آذر سال 68و در 32سال قبل ، تقابل بزرگی بین سرمربی و مربی وقت تیم ملی علی پروین و ناصر ابراهیمی بود. این دو که بعدها در دهه 70هدایت پرسپولیس را به عنوان سرمربی و مربی به عهده داشتند در آن نبرد سرمربی دو تیم پرسپولیس و شاهین بودند.


نبرد دو تیم که روز بازگشت محمد پنجعلی به خط دفاعی پرسپولیس بعد از دو سال حضور در الاتحاد قطر بود تا دقیقه 65 بازی بدون گل دنبال می شد که در این لحظه قاضی میدان حسین عسگری برای سرخ پوشان اعلام ضربه پنالتی کرد. اعتراض شاهینی ها با دخالت متمادی یحیوی دروازه بان این تیم و آرام کردن بازیکنان توسط او به پایان رسید تا مجتبی محرمی برای زدن پنالتی پشت توپ بایستد. محرمی که عادت داشت ضربات پنالتی را به صورت زمینی و محکم به تور بغل سمت راست دروازه بان بزند ،این بار برخلاف همیشه ضربه را به سمت چپ دروازه بان و بالای دروازه شاهین زد تا یحیوی را که زودتر به سمت راست شیرجه زده بود مغلوب خود کند و پرسپولیس را یک بر صفر از حریف خود پیش بیاندازد.

 

1669730

 


پرسپولیس در ادامه با ضربه رضا عابدیان گل دوم را هم زد تا آماده نبرد بزرگ فصل برابر استقلال در 17آذر سال 1368شود . نبردی که خیلی ها استقلال را از پیش برنده آن می دانستند.

دیدگاه‌ها