کد خبر : 1795501 | 10 آذر 1400 ساعت 17:19 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

دکتر بیژن، اکرمی و صفایی

بازگشت گزینه‌های قضاوت دربی به لیگ برتر

داوران باتجربه فوتبال ایران در رقابت های هفته هشتم لیگ برتر قضاوت خواهند کرد.

بازگشت گزینه‌های قضاوت دربی به لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، این روزها که صدای اعتراض مربیان و اعضای تیم های لیگ برتری به تصمیمات داوران بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد، کمیته داوران نیز اقدامات لازم را برای کاهش اشتباهات داوری انجام داده است.


یکی از موضوعاتی که هفته گذشته با اعلام لیست داوران قضاوت کننده در 8 بازی لیگ برتر مطرح شد، غیبت داوران باتجربه در این فهرست بود. در این خصوص گفته می‌شود گزینه های قضاوت در دربی پایتخت از سوی کمیته داوران در هفته هفتم استراحت کردند و به نوعی بازی های هفته گذشته فدای دربی شده است.


اگرچه کمیته داوران این مساله را رد کرد اما بازگشت این داوران به امر قضاوت در هفته هشتم می‌تواند به کاهش اشتباهات داوری در مسابقات کمک کند.


علاوه بر موعود بنیادی فر و علی صفایی که به ترتیب به عنوان داور وسط و داور چهارم دیدار دربی پایتخت انتخاب شده اند، نفرات دیگری هم بودند که هفته پیش قضاوت نکردند و این هفته سوت می‌زنند.


از بین داوران مطرح لیگ برتر، بیژن حیدری بازی نفت آبادان و پیکان تهران را سوت می‌زند. همچنین حسن اکرمی دیگر کاندیدای قضاوت در دربی برای مسابقه حساس گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان انتخاب شده است. 


نکته قابل توجه اینکه اکثر داورانی که در هفته گذشته قضاوت کرده بودند، این هفته داور وسط نیستند و به نظر می‌رسد این تصمیم کمیته داوران برای کاهش اشتباهات بوده است.

دیدگاه‌ها