کد خبر : 1796679 | 16 آذر 1400 ساعت 13:59 | 43.3K بازدید | 13 دیدگاه

پورتو نبازد، احتمال صعودش بالاست؛

یاران طارمی چگونه از گروه مرگ صعود می کنند؟

اگر امبمبا در بازی با میلان به اشتباه دروازه خودی را باز نمی کرد، پورتو دغدغه ای برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نداشت.

یاران طارمی چگونه از گروه مرگ صعود می کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 22-2021 در شرایطی قرعه کشی شد که حضور 4 تیم مدعی در گروه B، این گروه را به گروه مرگ مسابقات تبدیل کرد؛ جایی که لیورپولِ آماده کلوپ که جزو شانس های اصلی فتح UCL امسال به شمار می رود، با تیم های آث میلان، اتلتیکو مادرید و پورتو در یک گروه قرار گرفت. هر چهار تیم این گروه با توجه به سابقه و قدرتی که داشتند، برای خود شانس صعود قائل بودند و از همان روز قرعه کشی تا به امروز که آخرین بازی مرحله گروهی برگزار خواهد شد، هیجان صعود در این گروه ادامه دارد؛ هر چند لیورپول خیلی قبل تر با اقتدار صعود خود به عنوان تیم اول را قطعی کرده و سرنوشت تیم دوم امشب مشخص خواهد شد.

 

با توجه به حضور مهدی طارمی در تیم پورتو، فوتبالدوستان ایرانی تمایل زیادی دارند تا پورتو را به عنوان تیم دوم گروه B در مرحله حذفی ببینند؛ جایی که ستاره ایرانی پورتو می تواند یک بار دیگر مثل سال گذشته درخشیده و خاطرات شیرین بازی مقابل یوونتوس و چلسی را تکرار کند.

شاگردان یورگن کلوپ نمایش قدرتمندانه ای در دور رفت داشتند و با سه برد به عنوان مدعی اصلی صعود از این گروه قدم به دور برگشت گذاشتند. پس از آنها اتلتیکو مادرید و پورتو با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به ترتیب شانس های دوم و سوم صعود از این گروه بودند. پورتو در آخرین بازی دور رفت میلان را شکست داد تا نشان دهد برای صعود برنامه دارد. میلان هم با سه شکست پای به دور برگشت گذاشت اما شرایط جدول به گونه ای بود که این تیم می توانست با کسب نتایج بهتر، شانس خود برای صعود را زنده کند؛ اتفاقی که رخ داد و امشب در آخرین بازی دور گروهی اگر میلان بتواند لیورپول را شکست دهد و بازی پورتو و اتلتیکو مادرید مساوی شود، این تیم آخر مرحله رفت خواهد بود که به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی می شود! البته اوضاع برای یاران طارمی آنقدرها هم بد نیست و اگر هر دو بازی مساوی یا لیورپول میلان را شکست دهد آنها با یک مساوی صعود خواهند کرد.

 

برای بررسی تمامی حالت های صعود از گروه B در شب پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا با ما همراه باشید:

در شب پایانی این گروه، لیورپول 15 امتیازی که صعود خود را قطعی کرده در ایتالیا با میلان 4 امتیازی بازی می کند که در مکان سوم جدول رده بندی حضور دارد. در دیگر دیدار این گروه تیم های پورتو و اتلتیکو مادرید در پرتغال به مصاف هم خواهند رفت که به ترتیب دوم و چهارم هستند. جذابیت این گروه به این دلیل بالاست که هر چهار تیمش از شروع تا شب پایانی شانس صعود خود را حفظ کرده اند و این اوج هیجان است.

 

1671720

 

حالت اول:
پیروزی لیورپول مقابل میلان

در صورت رقم خوردن این نتیجه، پورتو اگر مقابل اتلتیکو مادرید شکست نخورد، قطعا صعود خواهد کرد؛ این تیم در صورت مساوی با 6 و در صورت برد با 8 امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه B راهی مرحله حذفی می شود. اتلتیکو در چنین شرایطی نیاز به کسب پیروزی مقابل پورتو برای صعود دارد. این می تواند ایده آل ترین حالت صعود یاران طارمی باشد که نیاز به زحمت و استرس زیادی ندارد.

 

1671713

دیدار رفت میلان و لیورپول یکی از جذاب ترین بازی های دور گروهی این فصل بود که با برتری 3-2 شاگردان کلوپ به پایان رسید. تکرار همین نتیجه، حالتی است که باعث می شود پیروزی هر کدام از دو تیم پورتو و اتلتیکو باعث صعودشان شود.

 

 

حالت دوم:
مساوی لیورپول مقابل میلان

در این حالت هم اگر پورتو شکست نخورد قطعا صعود خواهد کرد. این یعنی برنده بازی پورتو و اتلتیکو در صورت مساوی شدن بازی دیگر قطعا صعود می کند و نتیجه مساوی هم موجب صعود پورتو خواهد شد؛ این همان حالتی است که در صورت رخ دادنش، جدول گروه بدون تغییر خواهد ماند و فقط یک امتیاز به مجموع امتیازات هر تیم اضافه خواهد شد.

 

1671428

دیدار رفت پورتو و اتلتیکو در اسپانیا با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید؛ نتیجه ای که تکرار آن در صورت پیروز نشدن میلان مقابل لیورپول، یاران طارمی را راهی دور حذفی می کند.

 

حالت سوم:
پیروزی میلان مقابل لیورپول
این حالت، دقیقا شرایطی را به وجود می آورد که باعث ایجاد اوج هیجان در بازی تیم های پورتو و اتلتیکو مادرید خواهد شد. در چنین شرایطی، میلان 7 امتیازی می شود و در صورت مساوی شدن بازی دیگر گروه (پورتو  و اتلتیکو به ترتیب 6 و 5 امتیاز می شوند)، روسونری صاحب رتبه دوم شده و صعود می کند. در این شرایط مساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد و پیروزی تنها راه صعود خواهد بود. پورتو اگر پیروز بازی شود 8 امتیازی شده و با یک امتیاز بیشتر نسبت به میلان رده دوم را مال خود می کند.

 

1671714

چانکل امبما در دیدار برگشت میلان و پورتو اینگونه دروازه خودی را به اشتباه باز کرد تا بازی یک بر یک شود؛ در صورتی که پورتو این دیدار را پیروز می شد، دغدغه ای از بابت صعود در شب پایانی نداشت.

 


در صورت پیروزی اتلتیکو مادرید مقابل پورتو شاهد ایجاد یک شرایط ویژه در گروه خواهیم بود. با توجه به اینکه ملاک اول در رتبه بندی تیم ها نتیجه بازی های مستقیم است؛ سراغ دو تقابل میلان و اتلتیکو می رویم جایی که همه چیز مساوی است؛ (اتلتیکو در خانه میلان 2-1 پیروز شده و میلان هم این تیم را در اسپانیا 1-0 شکست داده است / 2-2 در مجموع) پس در این شرایط باید به تفاضل گل ها رجوع کنیم. در حال حاضر میلان با تفاضل گل 2- بالاتر از اتلتیکو است و در صورت رخ دادن حالت دوم، بسته به نتیجه بازی میلان مقابل لیورپول، اتلتیکو باید حداقل با دو گل اختلاف بیشتر پورتو را شکست دهد.

 

 

1671718

دیدگاه‌ها