کد خبر : 1796680 | 16 آذر 1400 ساعت 14:17 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

تیم زنان بدون بازی دوستانه در جام ملتها

ایراندوست: اصلا شرایط خوبی نداریم

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران اعلام کرد اصلاً شرایط برای نخستین حضور زنان ایران در جام ملت‌های آسیا خوب نیست و عدم برگزاری بازی تدارکاتی در کنار عدم تعویق لیگ، دو چالش اصلی به شمار می‌آیند.

ایراندوست: اصلا شرایط خوبی نداریم

به گزارش "ورزش سه"، در حاشیه آخرین جلسه تمرینی اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان، مریم ایراندوست سرمربی تیم در گفتگو با خبرنگاران حاضر در مرکز ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی گفت: ما آسیب‌دیدگان لیگ را داشتیم و متاسفانه نتوانستیم آن‌طور که می‌خواهیم مسائل فنی و تاکتیکی‌مان را پیاده کنیم؛ ما گلنوش خسروی را کلاً از دست دادیم و امروز زانوی او جراحی شد، 3 بازیکن دیگرمان هم هنوز نمی‌دانیم اردوی بعدی می‌توانند کار کنند یا نه، حالا می‌گویم که شرایط، شرایط سختی در این 40 روز باقیمانده تا جام ملت‌هاست.

 

ایراندوست در توضیح مصدومان تیم ملی فوتبال زنان گفت: زهرا سربالی، غزاله بنی‌طالبی، زهره جلالی و هاجر دباغی بازیکنانی هستند که متاسفانه در بازی‌های هفته گذشته در لیگ آسیب دیده‌اند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در واکنش به غیبت افسانه چترنور علی‌رغم دعوت به اردوی ملی پاسخ داد: ایشان شرایط خودش و دغدغه‌های خودش را دارد، ما خیلی با او صحبت کردیم و خیلی هم دوستش داریم اما ترجیح می‌دهد که باشگاهی کار کند و تیم ملی را دوست ندارد!

او ادامه داد: افسانه چترنور یکی از بازیکنان خوب است اما ما 11 نفری که در مقدماتی جام ملت‌ها رفتند و صعود کردند، در بین آن‌ها چترنور حضور نداشت و بچه‌های ما خیلی عملکرد خوبی داشتند و جایگزین برای او داریم.

 

مریم ایراندوست درباره دعوت دوباره از سارا قمی توضیح داد: هدف ما از دعوت سارا قمی که با خود او هم صحبت کردیم، به دلیل این‌که ایشان از تیم ملی خداحافظی کرده بود اما در دو سال گذشته بازی خداحافظی در خور شأن کاپیتان تیم ملی برگزار نشد، ما از او خواستیم که این اردو را بیاید تا هم هماهنگ با بچه‌های تیم شود و هم فکر می‌کردیم که تیم ملی ازبکستان می‌آید و ما می‌توانیم بازی خداحافظی با تیم ملی ازبکستان برای کاپیتان تیم ملی‌مان بگذاریم. وقتی قمی به اردو آمد، متوجه شدیم که این اتفاق نمی‌افتد و ازبکستان هم دست رد زد و این تیم را هم نداریم.

 

ایراندوست با اشاره به عملکرد قمی گفت: در کل فکر می‌کنم در این اردو سارا قمی توانایی‌های خود را نشان داده و انشالله اردوی بعدی هم می‌آید، در نهایت 23 بازیکنی که بهترین هستند و می‌توانند برای تیم ملی آن کاری که ما می‌خواهیم و هدفی که وجود دارد که صعود از گروه است را اجرا کنند، برای مسابقات خواهند رفت.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم برگزاری بازی دوستانه و این‌که هیچ بازی برگزار نخواهد شد، پاسخ کوتاهی داد و گفت: نه متاسفانه.

 

مریم ایراندوست در توضیح پاداش صعود به جام ملت‌ها هم این‌چنین گفت: خداراشکر که ما بلافاصله بعد از تورنمنت که برگشتیم، پاداش‌مان را گرفتیم و نشد 6 سال بعد که آن پول هیچ ارزشی نداشته باشد مثل داستان فوتسالی‌ها و همه‌ی اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم پاداش‌شان را دریافت کردند.

 

او درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی با توجه به عدم برگزاری دیدارهای دوستانه، پاسخ داد: شرایط سخت است، ما تنها بازی تدارکاتی که قطعی شده بود، بازی شالروای بلژیک بود که خیلی هم امیدوار بودیم که کمپ خوبی داشته باشیم و با یک تیم اروپایی بازی کنیم، که متاسفانه این بازی هم لغو شد و به دلایلی که قبلاً هم گفتم و ما در رنکینگ شرایط خوبی نداریم، خیلی از تیم‌ها دعوت ما را نپذیرفتند و این الان بزرگ‌ترین دغدغه ما است.

 

ایراندوست ادامه داد: ما برای اولین‌بار به جام ملت‌ها صعود کردیم و در بین 12 تیم شرکت‌کننده، تنها تیمی هستیم که اولین تجربه خود را می‌گذراند؛ متاسفانه خیلی کم‌تجربه هستیم، من برنامه‌ای که داده بودم این بود که هر ماه یک بازی تدارکاتی داشته باشیم که با 4 بازی خوب به این تورنمنت بتوانیم برویم که متاسفانه این یکی از مشکلات ما است. موضوع دیگر هم حضور بازیکنان در لیگ و آسیب‌دیدگی آن‌هاست و در مجموع شرایط خوبی نیست.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان با اشاره به حمایت‌های فدرایسون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال از اردیبهشت‌ماه و بعد از تشکیل تیم ملی همه شرایط را برای ما فراهم کرد و می‌شود گفت که دلسوزانه و حمایت‌گر پای کار بود، اما بعد از صعود اتفاقاتی افتاد که ما خیلی دغدغه داریم؛ شاید تعاملی که برای برگزاری لیگ نیست که بخواهیم لیگ را کمی عقب بیندازیم و لغو بازی تدارکاتی، این‌ها همگی مشکل سازند و در آینده فکر می‌کنم که نتیجه‌اش را می‌بینیم.

 

ایراندوست درباره چرایی لغو اردوی بلژیک هم این‌چنین پاسخ داد: هر کشوری که ما را دعوت می‌کند، شورای برون‌مرزی باید مجوز را بدهند تا تیم اعزام شود اما این مجوز صادر نشد، همه چیز هم از سمت شالروای بلژیک و هم فدراسیون فوتبال مهیا بود و حتی ما با پرواز چارتر به بلژیک می‌رفتیم و خیلی مسائل دیگر اما به این شکل لغو شد و تیم ضرر کرد و بزرگ‌ترین ضربه را ما خوردیم.

دیدگاه‌ها