کد خبر : 1796687 | 16 آذر 1400 ساعت 14:59 | 19.3K بازدید | 5 دیدگاه

وقتی امتیازات لازم را جمع نمی‌کنید کارتان اشکال دارد

انتقاد ضمنی حسین فرکی از سپاهان

سرمربی اسبق پیکان و سپاهان مدعی است که دربی تحت تاثیر ترس دو تیم از شکست با عملکرد فنی نازلی همراه بوده است.

انتقاد ضمنی حسین فرکی از سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی که بعد از کناره گیری از پیکان ترجیح داده طی فصول اخیر دور از نیمکت مربیگری کار را دنبال کند، به توضیح آخرین شرایط لیگ برتر و خصوصا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت.

 

فرکی درباره عملکرد دو تیم در این بازی اینطور توضیح می دهد: دربی به نظرم تحت تاثیر خیلی از عوامل بیرونی و بالاخص نبود تماشاگر بود و این موضوع به طور محسوس روی کیفیت بازی اثر گذاشته بود چرا که به اعتقاد من نیمی از کیفیت و جذابیت دربی همیشه وابسته به حضور تماشاگران است که نبود تماشاگر در این بازی روی کیفیت آن اثر منفی گذاشت. در کل بازی با کیفیتی ندیدیم و موقعیتی به آن شکل روی دروازه‌ها خلق نشد و بخشی از آن را می‌توان به ترسی که در وجود دو تیم بود مرتبط دانست. در مجموع دو تیم فکر می‌کنم با توجه به شکل بازی به تساوی راضی بودند و نتیجه هم از نظر من عادلانه بود.

وی با اشاره به شرایط لیگ در دیگر دیدارها گفت: همزمان با این بازی یک بازی دیگر هم بین دو تیم مدعی دیگر یعنی سپاهان و گل گهر در جریان بود که برخلاف این بازی کیفیت و جذابیت بالایی داشت و پرگل و پر موقعیت بود. تیم گل گهر توانست در این بازی خیلی زود به گل برسد و همین موضوع باعث شد انگیزه بالایی برای زدن گل های بعدی پیدا کند و از طرفی سپاهان هم به چیزی جز برگرداندن نتیجه بازی فکر نمی‌کرد و همین باعث شد یک بازی هجومی و جذاب را شاهد باشیم که هرچند تماشاگر نداشت ولی بازی با کیفیتی بود.

 

مربی سابق تیم ملی در مورد برآیند کلی لیگ بیست و یکم در هشت هفته گذشته گفت: در مجموع بازی‌هایی که تا کنون برگزار شده من فکر می‌کنم حدود یک سومش کیفیت بالا و قابل قبولی داشته و دو سوم دیگر بازی‌های معمولی یا با کیفیت پایین بودند. چیزی که در لیگ امسال می‌بینیم فاصله کم بین تیم‌ها است. اختلاف امتیاز پایین میان تیم های بالای جدول و حتی فاصله کم صدر با نیمه دوم جدول این موضوع را تایید می‌کند که یک تیم با 2-3 برد از نیمه دوم جدول می‌تواند به رتبه‌های نخست برسد و این نشان می‌دهد فاصله بین سقف و کف لیگ کم شده و تیم‌ها به نسبت کیفیت نزدیک‌تری به هم دارند.

فرکی در مورد عملکرد پرسپولیس تا اینجای کار توضیح داد: پرسپولیس به نظرم تحت تاثیر 5 قهرمانی ادوار گذشته تحت انتظارات بالایی است و این انتظارات بالا تیم را تحت فشار قرار داده و اثرش را روی این تیم گذاشته است. هر چند هنوز تیم با کیفیتی هستند و با وجود افت محسوسی که در چند هفته گذشته داشتند توانستند دوباره به روند خوب خودشان برگردند و اگر دربی را می‌بردند الان صدرنشین بودند. به هر جهت پرسپولیس هنوز از مدعیان قهرمانی با شانس بالا است هرچند کارش نسبت به فصل‌های قبل برای این عنوان سخت‌تر است و دیگر به راحتی گذشته نمی‌تواند به این عنوان دست پیدا کند.

 

وی در مورد استقلال هم گفت: استقلال بازیکنان با کیفیت زیادی در اختیار دارد ولی این تیم و بازیکنانش مشکل هماهنگی دارند و چنین ضعفی در تیم دیده می‌شود. استقلال هم مثل پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی است و مثل پرسپولیس انتظار قهرمانی از آنها وجود دارد. نتایج این تیم در هفته های اخیر هم باعث ناراحتی هواداران این تیم شده که به نظرم حق دارند و آنها با وجود تیمی که فرهاد مجیدی خودش بسته است انتظار دارند نتایج بهتری ببینند. اینکه شما از 15 امتیاز ممکن فصل 5 امتیاز کسب کنی خوب نیست و اگر میانگین 10-11 امتیاز کسب می‌کردند الان با فاصله خوبی صدر نشین بودند و وضعیتشان متفاوت بود.

 

سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری در مورد سپاهان هم اینطور می گوید: سپاهان هم مثل استقلال در شرایطی قرار دارد که باید امتیازات بیشتری جمع می‌کرد. شما نگاه کنید تا قبل از بازی با گل گهر سپاهان تقریباً دیدارهای آسان‌تری داشته و بازی‌های دشوارش را هنوز انجام نداده است و با این تفاسیر باید بیشتر امتیاز جمع می‌کرد. شرایط سپاهان مثل استقلال و پرسپولیس شده است و تیم‌های دیگر مقابل سپاهان شرایط انگیزشی بالایی دارند و این کار مجموعه را سخت می‌کند ولی به هر حال وقتی از دیدارهای به ظاهرا آسان‌تر امتیازات کافی را جمع نمی‌کنید نشان می‌دهد اشکالاتی در این زمینه وجود دارد.

 

فرکی در مورد تیم گل گهر که به نظر می‌رسد مدعی جدید لیگ است گفت: بله گل گهر هم به جمع مدعیان می‌شود گفت اضافه شده است چرا که مجموعه خوبی است و از کادرفنی خوب و با تجربه و نفرات قابل قبولی بهره می‌برد و می‌توان روی این تیم هم به عنوان یک مدعی حساب کرد. به هر جهت در لیگ امسال چهار تیم مدعی داریم و قطعاً نمی‌شود هر چهار تیم قهرمان شود و باید دید در ادامه لیگ چه شرایطی رقم خواهد خورد و کدام تیم عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها