کد خبر : 1796751 | 16 آذر 1400 ساعت 19:18 | 18K بازدید | 7 دیدگاه

لیگ ایران کیفیت خوبی دارد؛

علیدوستی: به چند دلیل مربیگری نمی کنم

ملی پوش اسبق فوتبال ایران کیفیت لیگ برتر را قابل قبول ارزیابی کرد.

علیدوستی: به چند دلیل مربیگری نمی کنم

به گزارش ورزش سه، حمید علیدوستی، ملی پوش اسبق فوتبال ایران در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم دهداری در خصوص دوری از عرصه مربیگری گفت: من در رده های پایه مربیگری کردم. در دوره ای مربی جوانان ایران بودم و دو سه سالی مربی نوجوانان ایران بودم. نمی دانم چرا الان مربیگری نمی کنم ولی فضای فوتبال و انزوای خود من هم شاید دلیل این موضوع باشد. شاید آن تفکر و تلقی که از نوع فوتبال و آموزش آن دارم الان نیست و به همین دلیل کنار هستم.

 

او در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کند تاکید کرد: در مورد کیفیت لیگ مان نباید به خاطر چند نتیجه صفر – صفر نتیجه گیری کنیم. اگر کلی صحبت کنیم، باید بگویم که لیگ ما در حال حاضر کیفیت خوبی دارد. الان چند تیم مدعی داریم که در صدر جدول برای رتبه نخست می جنگند. هیچ بازی ساده نیست و همین که تیم ملی ما دو دوره است که به جام جهانی صعود می کند و خیل عظیم لژیونر را داریم، نشانه تکامل فوتبال البته نه به صورت کامل است.

 

علیدوستی که در زمان خودش یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران بود در خصوص فقر گل در لیگ برتر ایران گفت: آموزش چیزی است که باید از پایه صورت بگیرد. دو رکن در فوتبال است. یکی دروازه بان است و یکی مهاجم که یکی از دروازه محافظت می کند و دیگری برای تیم گل می زند. این دو به موازات اینکه باید توانایی فنی بالایی داشته باشند باید توانایی روحی و ذهنی شان هم خیلی بالا باشد.

 

او ادامه داد: اگر تمرین و تلاش در کنار اعتماد به نفس باشد، می توانیم مهاجمان خوبی داشته باشیم. اگر که ما در این چند دوره می بینیم مهاجم خوب کم شده، باید آن را در فوتبال پایه بررسی کنیم. استعدادهای زیادی در سراسر کشور داریم که باید ابتدا شناسایی شوند و سپس فرایند استعدادسازی را داریم. استعدادسازی خودش یک کیفیت و آموزش درست را می طلبد و آنجاست که شما بازیکنان خوبی خواهید داشت. الان رویکرد فوتبال ما بیشتر روی دفاع است چون کار تدافعی راحت تر از حمله کردن است. ولی تنوع تاکتیکی برای حمله نیاز به زیرسازی و برنامه ریزی دارد.

دیدگاه‌ها