کد خبر : 1800052 | 03 دی 1400 ساعت 12:49 | 12.2K بازدید | 4 دیدگاه

طالع شوم جدایی مربیان پس از دیدار با تیم مشهدی

استقلال- پدیده؛ از پایان استرا و شفر تا آغاز فرهاد

استقلال در حالی امروز برای حفظ کورس در صدر جدول به مصاف پدیده می رود که خاطرات تلخ و شیرینی از دیدار با پدیده دارد.

استقلال- پدیده؛ از پایان استرا و شفر تا آغاز فرهاد

به گزارش "ورزش سه"، برای حفظ رقابت در صدر جدول، استقلال امروز باید به مصاف پدیده قعر جدولی برود که در 10 بازی گذشته تنها 2 امتیاز به دست آورده و 2 گل به ثمر رسانده است در حالیکه شاگردان فرهاد مجیدی با 2 گل خورده و به همراه آلومینیوم اراک بهترین خطوط دفاعی لیگ و تنها تیم های بدون شکست لیگ محسوب می شوند.

 

اما استقلالی ها در حالی امروز به مصاف پدیده می روند که این تیم خاطرات تلخ و شیرینی از تقابل با این تیم در کارنامه دارد. پدیده در سال 92 امتیاز تیم مس سرچشمه را در لیگ آزادگان خریداری کرد و سال بعد با قهرمانی در دسته یک، راهی لیگ برتر شد و از لیگ چهاردهم در بالاترین سطح از رقابت های فوتبال ایران حضور دارد و در این سالها 14 بار به مصاف آبی های پایتخت رفته است.


استقلال در 7 دیداری که در مشهد برگزار کرده، تنها 2 مرتبه موفق به کسب پیروزی شده و یک بار نیز برابر پدیده تن به شکست داده است. به طور کلی آبی پوشان در 14 تقابل خود با این تیم 2 بار مغلوب شده اند که باخت اول زمینه های اخراج منصوریان را فراهم کرد و شکست دوم در مشهد نیز منجر به برکناری وینفرد شفر از هدایت آبی ها شد. نکته عجیب اینکه حتی پیروزی برابر پدیده نیز برای آبی های شیرین نبوده و پس از برتری برابر این تیم بود که استراماچونی نیز از استقلال جدا شد.

 

1676783

 

1676785

 

1676790

 

در دیداری از هفته پنجم لیگ هفدهم بود که استقلال در استادیوم آزادی به مصاف پدیده رفت. تیم منصوریان در هفته های پیش از آن 2 شکست، یک پیروزی و یک تساوی را تجربه کرده بود. اوضاع برای علیمنصور خوب پیش نمی رفت بخصوص اینکه او با شکست سنگین در لیگ قهرمانان آسیا برابر العین لیگ را آغاز کرده بود. محمد قاضی در دقیقه 14 تیم پدیده را پیش انداخت و حسین مهربان در دقیقه 72 تیر خلاص را بر پیکر تیم منصوریان وارد کرد تا او وقت های تلف شده را دست در دست رضا مهاجری سرمربی مشهدی ها پشت سر بگذارد.

 

در یکی از عجیب ترین لحظات لیگ برتر ایران، منصوریان در حالی که دست های مهاجری را گرفته بود، چند دقیقه پایانی را کنار زمین و لب خط به نظاره نشست و پس از آن بود که در راه ورود به رختکن، برخی هواداران اشیائی را به سمت مربی محبوب آبی ها پرتاب کردند که او با برداشتن یک تکه سنگ، آن را بوسید و کنار گذاشت. علیمنصور با باخت در دیدار هفته بعد برابر پارس جنوبی، از هدایت آبی ها کنار گذاشته شد.

 

 

 

1676789

 

1676788

 

1676786


این اتفاق در فصل پس از آن و برای وینفرد شفر نیز تکرار شد. استقلال در مشهد به مصاف پدیده رفته بود. پیروزی ثانیه های پایانی برابر سپاهان و برتری مقابل ماشین سازی باعث شده بود تا آبی ها به قهرمانی امیدوار باشند. آنها در پی کسب 3 امتیاز دیدار برابر پدیده بودند که با گل بهنام برزای و باز شدن دروازه سیدحسین حسینی غافلگیر شدند و در نهایت بازی با یک گل به سود تیم گل محمدی به پایان رسید و دست استقلال از رسیدن به جام کوتاه ماند.

 

اشک های مهدی رحمتی و محمد دانشگر روی نیمکت آبی ها در ذهن هواداران باقی مانده است. آن باخت بد موقع عملا قهرمانی را از این تیم گرفت و پس از این دیدار بود که امیرحسین فتحی و علی خطیر مدیران استقلال تصمیم به اخراج شفر آلمانی گرفتند و فرهاد مجیدی برای نخستین بار به عنوان سرمربی آبی های پایتخت انتخاب شد.

 

 

1676791

 

1676784

 

عجیب و باورنکردنی است اما جدایی مربیان استقلال اندکی پس از بازی با پدیده، پس از لیگ های هفدهم و هجدهم به لیگ نوزدهم نیز سرایت کرد. در ایامی که استقلال با استراماچونی از دل تاریکی و سیاهی به روشنی و روزهای امیدوارانه برای کسب عنوان قهرمانی رسیده بودند، آبی پوشان در حضور بیش از 65 هزار تماشاگر و در استادیوم آزادی برابر پدیده و تیم یحیی گل محمدی صف آرایی کردند و برای صعود به صدر جدول نیازمند کسب پیروزی بودند.

 

تیم فوق العاده آماده سرمربی ایتالیایی توانست با گل روی پا و دیدنی شیخ دیاباته قفل دروازه مهدی رحمتی را باز کند و استقلال با پیروزی در این دیدار به صدر جدول رده بندی رسید و هواداران این تیم امید زیادی به کسب عنوان قهرمانی داشتند اما پس از همین دیدار بود که استراماچونی به دلیل عدم دریافت حقوقش ایران را برای همیشه ترک کرد تا برای سومین فصل متوالی سرمربیان استقلال پس از دیدار با نماینده مشهد از این تیم جدا شوند.

 

 

1676792

 

1676787


به هر شکل تقابل های استقلال و پدیده همواره با اتفاقات و حوادث زیادی همراه بوده است. فرهاد مجیدی امروز در شرایطی تیمش را در مشهد هدایت می کند که او نخستین بار در همین شهر و پس از برکناری شفر هدایت آبی ها را برعهده گرفت. البته سرمربی استقلال برای دومین بار است که راهی مشهد می شود که او در مورد اول خاطره خوشی از این شهر ندارد چرا که آبی پوشان در فینال جام حذفی مغلوب تراکتور شدند و فرهاد جام قهرمانی را از دست داد و او حالا برای اولین بار برابر نماینده این شهر به میدان می رود و به دنبال پاک کردن خاطرات تلخ گذشته از مشهد است.

دیدگاه‌ها