کد خبر : 1803380 | 20 دی 1400 ساعت 00:15 | 38.1K بازدید | 14 دیدگاه

دولت نمی‌خواهد سال آینده این اتفاق بیفتد؛

ورود نهاد ریاست جمهوری به پرونده حذف سرخابی‌ها

دلیل حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان و عواملی که موجب این مساله شد، در نهاد ریاست جمهوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ورود نهاد ریاست جمهوری به پرونده حذف سرخابی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، حذف قطعی پرسپولیس و استقلال از فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای موجب شد تا مسؤولان و هواداران این دو باشگاه، برخی عوامل و کمیته‌های فدراسیون فوتبال ازجمله کمیته بدوی و استیناف را برای عدم صدور مجوز مقصر بدانند و تاکید کنند ای‌اف‌سی این اقدام را انجام نداده است.

 

در شرایطی که فدراسیون فوتبال واکنشی به موضوع ورود کمیته بدوی و حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بخاطر تصمیم این کمیته نشان نداده، اما قرار است نهادهای بالادستی به این مسئله رسیدگی کنند.

 

نهاد ریاست جمهوری برای نقش‌آفرینی‌های احتمالی در پرونده حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، روز یکشنبه گزارشی را از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده و درصدد مذاکرات لازم برای حل این موضوع است.

 

از سوی دیگر به دلیل حساسیت موضوعی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا، نهاد ریاست جمهوری به دنبال جمع‌بندی دلایل این ماجرا و عدم تکرار آن در سال‌های آینده است.

 

ضمن اینکه یکی از مسائل اصلی در موضوع عنوان شده برای حذف پرسپولیس و استقلال از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مالکیت مشترک آنها تحت وزارت ورزش به‌عنوان یک نهاد دولتی است که حالا باید دید نهاد ریاست جمهوری علاوه بر رسیدگی به دلایل و عوامل کنار گذاشته شدن سرخابی‌ها از آسیا، چه تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.

دیدگاه‌ها