کد خبر : 1803432 | 20 دی 1400 ساعت 12:11 | 29.6K بازدید | 9 دیدگاه

هر وقت پرسپولیس پولدار شد پولم را بدهد

پاسخ رویانیان به ابهام سهامداری در پرسپولیس

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ضمن رد موضوع در اختیار داشتن سهام این باشگاه، مدعی است که هیچ شکایتی نیز بابت از دست دادن منزل خود از این باشگاه تاکنون دنبال نکرده است و مسیر AFC را نمی‌داند.

پاسخ رویانیان به ابهام سهامداری در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، انتشار گزارشی بابت در اختیار داشتن سهام باشگاه پرسپولیس توسط مدیران اسبق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شد تا با محمد رویانیان که مدت‌هاست از فوتبال فاصله گرفته گفتگو کنیم. سردار که بزرگترین کمک خود به این باشگاه را تغییر نام پیروزی به پرسپولیس می‌داند و بابت حضور در این باشگاه ساختمان خود را نیز فروخت تا صرف بدهی‌ها کند اما با گذشت 8 سال از آن همچنان نتوانسته شکایت خود را بابت دریافت مطالباتش دنبال کند. او در گفتگو با ورزش سه، به این موضوع و مشکلاتی که در راستای خصوصی سازی وجود دارد پرداخت و نقدهایش را مطرح کرد. 

 

رویانیان ضمن رد موضوع در اختیار داشتن سهام باشگاه پرسپولیس در این خصوص اینطور توضیح می‌دهد: زمان آقای علی آبادی من رییس راهنمایی رانندگی بودم. آقای علی آبادی سال 84 آمدند تا سال 88، بعد از آن آقای سعیدلو آمدند که سازمان تربیت بدنی تبدیل به وزارت ورزش شد. نیمه دوم سال 90 و 6 سال بعد از آقای علی آبادی آمدم. زمان من اصلا آقای کاشانی هیات مدیره نبودند که الان می‌گویند من و آقای کاشانی سهام دار هستیم. زمان بنده آقایان سردار مالکی، نژاد فلاح و پروین و... بودند. خدا رحمت کند آقای کاشانی را اما زمان من ایشان نبودند. نمی‌دانم چرا این حرف را می زنند اما من اطلاع نداشتم و ندارم. قطعا می دانم چیزی به اسم من نشده و نیست. قطعا هم می دانم که 6 سال بعد از آقای علی آبادی و سعیدلو آمدند و این موضوع را تایید نمی کنم. اگر اصرار دارید که چیزی به اسم من است سند آن را هم به من بدهید. من با رأی مجمع، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شدم و علی رغم اینکه در سال 92 از باشگاه پرسپولیس رفتم، تا سال 97 من به عنوان مدیرعامل باشگاه شناخته می‌شدم. بعد از من 7 مدیر در باشگاه معرفی شد که این موضوع خلاف قانون بود و باید آنها را به طور رسمی معرفی می‌کردند. پس از این پروسه در ثبت اسناد در شرکت‌ها، من را تا سال 97 مدیرعامل می‌دانستند. قبل از وزارت ورزش شدن تربیت بدنی من را  به طور قانونی و رسمی در مجمع انتخاب کردند و تا سال 97 اسم من در اسناد نوشته شده بود و همه کسانی که بعد از من آمدند به طور قانونی مدیرعامل بودند.

 

مدیرعامل اسبق پرسپولیس که در زمان حضورش در این باشگاه مجبور به فروش خانه‌اش برای پرداخت بدهی‌ها شده بود، در واکنش به سوالی درباره اینکه آیا حکمی در این زمینه علیه باشگاه پرسپولیس برای وصول مطالبات خود دریافت کرده است اینطور توضیح می دهد: اصلا. اصلا چیزی علیه پرسپولیس دنبال نکرده‌ام و نخواهم کرد. الان هم ادعایی درباره پرسپولیس ندارم. بعدا که حساب و کتاب خواهد شد ادعای قانونی خودم مشخص است. الان چیزی نخواستم. 

 

وی ادامه داد: الان هشت سال از مقطع مدیریتی ام در پرسپولیس گذشته است. عجیب نیست که هنوز دنبال نکردم و هر وقت پرسپولیس پولدار شد من هم می روم و می گویم پولم را بدهید. وقتی پرسپولیس پول ندارد و تحت فشار است چه کنم؟ من برای چه چیزی خانه ام را برای پرسپولیس دادم؟ به خاطر اینکه در آن مقطع بدهی داشت و تحت فشار بود و مشکل مالی داشت. الان عقل چه می گوید؟ وقتی الان هم مشکل مالی دارد که من نمی توانم فشار بیاورم. من نه AFC بلدم چیست و نه کمیته تعیین وضعیت می‌شناسم و هیچ کس را نمی شناسم. من فقط پرسپولیس را می شناسم و یک بار خانه ام را دادم و الانم صبر می کنم تا وضع آنها خوب شود و ببینم چه می شود.

 

1287255

 

رویانیان درباره حذف پرسپولیس از آسیا نیز اینطور واکنش نشان می دهد: من هم ناراحتم. 10 سال است که مجلس تصویب کرد که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود. حالا در این 10 سال نمی شد اشکالات اساسی این دو باشگاه که ده ها میلیون طرفدار دارد برطرف شود؟ این برمی گردد به نظام مدیریتی فوتبال و ورزش کشور. 

 

وی در پاسخ به اینکه دولت شاید هیچ وقت تمایل قاطعی نسبت به واگذاری سرخابی‌ها نداشته گفت: وقتی من نظام مدیریتی می گویم منظورم این است که مدیریت فوتبال از بالا تا پایین. هم شامل دولت و هم فدراسیون و باشگاه و کل آن است. مجلس در سال 90 قانون تصویب کرد و خودش که نمی تواند آن را اجرا کند. سال 90 قانونی تصویب کرد که یک ریال از بودجه دولتی به باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت نشود و ممنوع است و این دو باشگاه باید واگذار شوند. از سال 93 حساب کنید الان 8 سال است که این دو باشگاه باید واگذار می شدند. لااقل از مدیریت مشترک دولت خارج می شد. در این 10 سال بعد از اینکه کمیته وضعیت روی کار آمد و اشکالاتی گرفت چه کاری برای حل اشکالات کردند؟

 

البته استقلال و پرسپولیس در آمدزایی نداشته‌اند و همواره بدهکار بوده‌اند تا طبق قانون یک شرکت ورشکسته محسوب شوند و شرایط حضور در بورس را نداشته باشند.

رویانیان در واکنش به این موضوع می‌گوید: صد درصد همینطور است. این باری است که متاسفانه دولت قبل هشت سال روی زمین نگه داشت و تلاش کرد با یک سری اسناد که رسمیت نداشته، خصوصی سازی را روی کاغذ درست کند اما بار آن الان روی دوش آقای سجادی افتاده است. امیدوارم ایشان اکنون با استفاده از افراد باتجربه تصمیم درستی بگیرد و موضوع را شفاف کند. ایشان الان چند ماه است که آمده اما مشکلات متعددی در ورزش انباشته شده است. الان مدیرعامل پرسپولیس چه باید کند؟ باید سیستم درست کار می کرد تا به جای انباشت مشکلات حداقل سالی یکی دو مورد را برطرف کند. از سال 92 که دولت دو سال فرجه گرفت برای خصوصی سازی، باید تا الان این موضوع برطرف می شد و شاخص های حرفه ای را برطرف می کردند. یک شبه مگر این اتفاق افتاد؟ این محصول 8 سال است.

دیدگاه‌ها