کد خبر : 1803634 | 21 دی 1400 ساعت 11:14 | 16.9K بازدید | 1 دیدگاه

برای حل مشکل اساسنامه

سفر اینفانتینو و تشکیل جلسه اضطراری در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با درخواست وزیر ورزش برای رسیدگی ویژه به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران موافقت کرد.

سفر اینفانتینو  و  تشکیل جلسه اضطراری در مجلس

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ایران که خود را برای حضور «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا در یکی از بازی‌های تیم ملی ایران مقابل عراق و امارات آماده می‌کند، همچنان با مشکل تائید اساسنامه خود روبرو است.

 

فیفا که طی نامه‌های رسمی در ماه‌های اخیر خواستار تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال به عنوان نهادی مستقل و غیردولتی شده، همچنان منتظر پاسخ فدراسیون در این زمینه است.

 

فدراسیون فوتبال که این روزها با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا مواجه شده است، در جلسات متعدد مدیرانش با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، از اهمیت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال خبر داده و از وی خواستند تا قبل از اتمام ضرب‌الاجل فیفا، این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

 

سجادی که انتظار نداشت در دولت حسن روحانی موضوع تصویب اساسنامه به مجلس کشیده شود، پس از رایزنی از اعضای هیات دولت، به سراغ محمدباقر رئیس مجلس شورای اسلامی رفت تا او را از وضعیت اضطراری برای فوتبال ایران آگاه کند.

 

قالیباف روز گذشته با آگاهی از حضور جیانی اینفانتینو در اواسط بهمن ماه در تهران، دستور ویژه داد تا پرونده مربوط به اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه مجلس قرار گیرد.

 

از این‌رو حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون و بخش حقوقی این نهاد به همراه حمید سجادی امروز به مجلس می‌روند تا در جلسه کمیسیون فرهنگی شرکت کرده و نمایندگان مجلس را در جریان مربوط به جزئیات اساسنامه قرار دهند.

 

مجلس شورای اسلامی قصد دارد ظرف مدت دو هفته بررسی روند تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال را به اتمام برساند تا با حضور اینفانتینو در تهران و احتمال برگزاری جشن صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطر، خیال طرفداران فوتبال در کشور را از این حیث راحت کند.

 

تیم ملی فوتبال ایران هفتم و دوازدهم بهمن ماه به ترتیب مقابل عراق و امارات در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند. رئیس فیفا به بهانه تماشای یکی از این دیدارها به تهران سفر می‌کند تا موضوع مربوط به تصویب اساسنامه و همچنین ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال را از نزدیک بررسی کند.

منبع: مهر

دیدگاه‌ها