کد خبر : 1803669 | 21 دی 1400 ساعت 13:23 | 33.3K بازدید | 16 دیدگاه

به عنوان ستاره به پرسپولیس برمی‌گردم

طاهرخانی: اسپانیا را دروازه بهشت رویاهایم می‌کنم

هافبک جوان سابق پرسپولیس در انتخابی جالب توجه اکنون راهی اسپانیا شده و امیدوار است مسیری بزرگ را طی سه فصل آینده دنبال کند.

طاهرخانی: اسپانیا را دروازه بهشت رویاهایم می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، هافبک جوان اسبق پرسپولیس اکنون راهی لیگ اسپانیا و تیم خونتوود شده است و مدعی است رویای بزرگ خود برای حضور در تیم‌های بزرگتر را طی فصول آتی دنبال خواهد کرد. او در گفتگو با خبرنگار ما درباره شرایط حضورش در این تیم دسته سومی که اکنون مدعی صعود به دسته بالاتر است و همچنین شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

 

حضور در دسته دوم ایران برایم سخت بود
فصل گذشته شرایط بدی را دنبال کردم. نه اینکه از انتخاب و عملکردم در شهرداری بندرعباس ناراضی باشم و کاملا برای این تیم و هوادارانش احترام هم قائل هستم اما اینکه در لیگ دو بازی کنم برایم سخت بود. به عنوان کاپیتان تیم امید مجبور به انتخابی شدم که اصلا باب میلم نبود. باز هم باید بگویم اینکه در خدمت مردم بندرعباس بودم منظورم نیست و تنها حضور در لیگ دو آزاردهنده بود. امیدوارم این تیم (شهرداری بندرعباس) به حق خودش برسد و روزی در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته باشد.

 

پیشنهاد اسپانیایی برایم یک چالش بزرگ است
یک پیشنهاد جالب توجه بود. می‌‎خواستم یک چالش بزرگ برایم باشد و چه جایی بهتر از لیگ اسپانیا. الان به اینکه در چه رده‌ای حضور داریم اصلا فکر نمی‌کنم و من یه جاده بزرگ و وسیع جلوی خودم می‌بینم. الان پیاده باید این مسیر را طی کنم و هیچ ترسی از آن ندارم. اینقدر اتفاقات عجیب و غریب چه در زندگی شخصی و فوتبالی‌ام پشت سر گذاشته‌ام که خودم را الان آماده هر چالشی کرده‌ام. جایی ایستاده‌ام که شاید بتواند یک دروازه بهشت پیش روی من قرار داشته باشد و من دقیقا به همین مساله فکر می‌کنم.

 

جایی هستم که نباید هیچ اشتباهی کنم
با توجه به اینکه ویزای کار ما فراهم نشده بود در دیدارهای منتهی به نیم فصل نتوانستیم برای تیمم به میدان بروم. الان اما کاملا آماده شروع نیم فصل دوم هستم. انگیزه فوق العاده‌ای دارم و مهیای یک نمایش بزرگ هستم. واقعا از هیچ چیزی نمی‌ترسم. بازیکنان خوبی هم اتفاقا در تیم ما حضور دارند. بازیکنانی که روزگاری در دسته‌های بالاتر و تیم‌های مطرح بازی می‌کردند و الان به قولی گفتنی در روزهای پایانی فوتبال خود به عنوان بازیکن باتجربه در تیم ما حضور دارند. این یک کلاس درس بزرگ برای من خواهد بود. با این حال نگاه به سن خودم نمی‌کنم. شاید از نظر سنی اکنون در ابتدای مسیر قرار داشته باشم اما تجربیات بزرگی که در دوران حضور در تیم امید حضور داشتم و چه با پرسپولیس در مسیر پپاپی قهرمانی و لیگ قهرمانان تلاش می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنم که در این مسیر مربیان بزرگی در کنارم بودند که اکنون بتوانم به پختگی بالایی برسم. الان جای هیچ اشتباهی وجود ندارد.

 

آماده برای طراحی یک مسیر زیبا و جذاب هستم
فوتبال در اسپانیا در هر سطحی در بالاترین شرایط فنی خود قرار دارد و به هیچ عنوان قابل قیاس با ایران نیست. من این را به عنوان بازیکنی که چند فصل افتخار حضور در پرسپولیس را داشتم می‌گویم. پرسپولیس با آن عظمت و هواداران فوق العاده‌اش متاسفانه چنین امکاناتی ندارد و این واقعا ناراحت کننده است. برای من اما یک اتفاق روش است. اینکه الان جایی هستم که هر بازیکن جوانی آرزوی آن را دارد. همانطور که گفتم شرایط سنی‌ام به شکلی است که آماده شروع یک ماراتن سخت باشم. فرصت دارم تا حتی به عنوان یک بازیکن صفر در مسیری قرار بگیرم که انتهای آن مسلما یک نقاشی بزرگ قرار گرفته است. همه چیز دست خودم است که بتوانم یک طرح زیبا و جذاب ترسیم کنم یا از این فرصت بزرگ به سادگی بگذرم. من اما تصمیمم را گرفته‌ام. اتفاقات و شرایط سختی که در گذشته داشته‌ام را هر روز به خودم یادآوری می‌کنم تا یک ثانیه هم از این فرصت نگذرم. من می‌خواهم سازنده بهترین اتفاق باشم و این انگیزه بزرگ من است.

 

1681728

 

 

بارسلونا یا رئال مادرید؟ رویای بزرگی دارم
مسلما سخت است که بگویم هدفم لالیگا و رئال مادرید یا بارسلونا باشد. این یک رویای بزرگ می‌تواند باشد. حتی تیم‌های پایین‌تر از این دو غول اروپا و اسپانیا. هر کس اما باید برای رویای خود بجنگد. اعتقاد دارم که الان و در جایی که قرار دارم دستیابی به رویاها بهتر امکانپذیر است. من این است که تلاش کنم و هر روز صبح هدفم را به خودم یادآوری کنم. من برای اتفاقات خوب می‌جنگم و مطمئن هستم که اینجا این فرصت مهیا خواهد بود تا آن چیزی که شایسته هستی را به دست بیاوری. مطمئنا اینجا همه همانطور که در ایران به استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنند، به رئال مادرید و بارسلونا فکر می‌کنند. من هم هدف و رویایی دارم که برای آن خواهم جنگید.

 

روز به عنوان ستاره به پرسپولیس برمی‌گردم اما بدون شرط
روزی مطمئنا به پرسپولیس برخواهم گشت. این تیم به من هویت داد و همیشه مدیون این پرچم و لوگو خواهم بود. پیراهن آن اینجا هم در کنارم است. همیشه دلتنگ آن هستم و تلاش خواهم کرد روزی برگردم که بتوانم نقشی در موفقیت‌ها و جام‌های آن داشته باشم. برای تک تک ثانیه‌های حضور در پرسپولیس و افتخار پوشیدن پیراهن آن دلم تنگ است اما روزی برخواهم گشت و با افتخار این پیراهن را بر تن خواهم کرد. روزی که زیاد دور نخواهد بود اما مطمئن هستم با اتفاقات شیرینی همراه است. همین جا هم قول می‌دهم که به عنوان بازیکنی تاثیرگذار برگردم و هیچ شرطی هم نداشته باشم.

 

1681729

 

 

حذف پرسپولیس اشکم را در آورد
از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا واقعا دلم گرفت. تمام صحنه‌هایی که در این تورنمنت حضور داشتیم جلوی چشمم رژه رفت و اشکم بند نیامد. جایی که بردهای بزرگی به دست آوردیم و من شاهد این بودم که هوادار چطور از خود بیخود شد. حیف است این پتانسیل را به این شکل نادیده بگیریم. امیدوارم مسوولان کاری کنند که هیچ وقت مشکلی در مسیر پرسپولیس وجود نداشته باشد. من کوچکتر از آن هستم که بخواهم درباره دیگر بازیکنان حرف بزنم اما هیچ وقت روزهایی که بازیکنان به خاطر پنجره بسته با تمام دردی که داشتند بازی می‌کردند تا تیم به نتیجه برسد را فراموش نمی‌کنم. از آن موفقیت‌ها فقط افتخار برای بازیکنان و هواداران مانده و می‌ماند وگرنه متاسفانه باشگاه اینقدر بدهی داشته که از نظر مالی هیچ سودی برای بازیکنان نداشت و همیشه مجبور بودیم نظاره گر این باشیم که پاداش موفقیت‌ها هزینه پنجره بسته و بدهی‌های باشگاه شود. خودم هم از لیست پاداش آن دوره اسمم خط خورد که فدای یک تار موی هواداران پرسپولیس و امیدوارم آنها فقط همیشه از ته دل بخندند و شاهد موفقیت‌های تیم باشند.

دیدگاه‌ها