کد خبر : 1803677 | 21 دی 1400 ساعت 14:08 | 147.1K بازدید | 85 دیدگاه

اعتراف بزرگ در مناظره شبانه

کمیته حرفه‌ای سازی و استیناف همدست دروغگویی (سند)

این سندی است که یک روز بعد از افشای دروغین بودن فرصت سه ماهه، نشان می‌دهد که کمیته حرفه‌ای سازی در راه فریب ای اف سی، همراه پرسپولیس و استقلال بوده است.

کمیته حرفه‌ای سازی و استیناف همدست دروغگویی (سند)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته یکی از جنجالی‌ترین مناظره‌های چند وقت اخیر فوتبال ایران با حضور کاظم اولیایی و مجید صدری روی آنتن رفت؛ جایی که طرفین با تندترین اظهارات یکدیگر را مورد خطاب قرار دادند اما در کنار کری‌خوانی و دفاع از مواضع خود، نکاتی را هم به زبان آوردند که به افشای واقعیت آنچه در ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال رقم خورد، کمک می‌کند.

 

پرسپولیس و استقلال در حالی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند که روز هشتم آبان و در اوج ناامیدی طرفداران و مدیران باشگاه، وبسایت فدراسیون فوتبال خبری جدید را مخابره کرد: «به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سه ماه فرصت داده شد» این خبر در حالی از زبان رییس کمیته استیناف، داریوش مصطفوی بیرون آمد که ساعتی قبل از آن جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش، رییس فدراسیون، مدیران دو باشگاه و اعضای کمیته بدوی، در کمیته استیناف برگزار شد.

 

قرار بود در این جلسه درخصوص تصمیم کمیته بدوی مبنی بر رد درخواست پرسپولیس و استقلال برای مجوز حرفه‌ای، بحث و بررسی صورت بگیرد. در صورتی که کمیته استیناف، تصمیم کمیته بدوی را تائید می‌کرد، سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان حذف می‌شدند اما «بر اساس آیین نامه 2021 لیگ قهرمانان» فرصتی سه ماهه با جریمه یک میلیاردی به این دو باشگاه داده شد.

 

نکته جالب اینکه شب گذشته کاظم اولیایی گفت: «یک روز پس از این جلسه، فهمیدیم که در آیین نامه فصل جدید، هیچ بندی برای دادن فرصت و جریمه وجود نداشته است.» حالا سندی که به دست "ورزش سه" رسیده، نشان می‌دهد که باوجود اطلاع از اینکه فرصت سه ماهه و جریمه در آیین نامه کنفدراسیون وجود ندارد، نامه ای به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با امضای حیدر بهاروند ارسال شده که جریمه یک میلیاردی را ابلاغ می‌کند.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید که برای اعطای مجوز حرفه‌ای سه راه وجود دارد: 1. درخواست قبول می‌شود، 2. درخواست رد می‌شود و 3. درخواست با جریمه قبول می‌شود. به نظر می‌رسد کمیته بدوی، استیناف و سازمان لیگ در نوعی همدستی با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، قصد داشتند به کنفدراسیون فوتبال آسیا اینطور نشان دهند که دو باشگاه سرخابی می‌توانند مورد سوم یعنی مجوز حرفه‌ای با جریمه (Licence with sanction) را دریافت کنند.

 

این در حالی است که گزینه Licence with sanction (مجوز با جریمه) برای باشگاه‌هایی است که حداقل نیازهای مجوز حرفه‌ای (گرید A) را رعایت کرده باشند اما پرسپولیس و استقلال از این مورد هم رد شده‌اند و به نوعی اعمال چنین گزینه و لایسنسی از سوی کمیته بدوی یا استیناف، خلاف مقررات بوده است.

 

 

1681737

 

این اظهارنظر شب گذشته کاظم اولیایی نشان می‌دهد که نه فقط هفته گذشته و با اعلام حذف پرسپولیس و استقلال، بلکه اعضای کمیته استیناف از فردای اعطای فرصت سه ماهه به پرسپولیس و استقلال، می‌دانستند که حذف سرخابی‌ها عملی شده و این تصمیم مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نخواهد گرفت اما اعضای این کمیته و کمیته استیناف، هیچ صحبتی در این باره انجام ندادند و تا لحظه آخر امیدواری برای پرسپولیس و استقلال، مدیرانش و طرفدارانش باقی ماند.

 

از طرف دیگر همدستی کمیته استیناف با پرسپولیس و استقلال نشان می‌دهد که اگر ماجرای فریب کنفدراسیون یا افکار عمومی وجود داشته باشد، این کمیته نیز با دو باشگاه شریک است.

 

نکته مهم اینکه حتی کاظم اولیایی روز دوم دی ماه گفت: «یک ماده 8 این اجازه را به کمیته استیناف می‌دهد که فرصت بدهد! مجوز مشروط یعنی یک فرصتی ما دادیم برای رفع نقایص.» یعنی سخنگوی کمیته حرفه‌ای سازی حتی تا آخرین لحظه آنچه که در این باره می‌دانستند، مخفی نگه داشت که بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

 

حالا شاید نوبت کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای سازی فدراسیون فوتبال باشد که درباره این فرصت سه ماهه و تلاش برای فریب ای اف سی توضیح بدهد.

دیدگاه‌ها