کد خبر : 1803705 | 21 دی 1400 ساعت 15:45 | 25.4K بازدید | 46 دیدگاه

نیازهای پرسپولیس برای قهرمانی ششم؛

یحیی در رقابت با تشنه‌ترین رقیب تاریخ! (گزارش)

پرسپولیس سخت‌ترین نیم فصل ممکن برای قهرمانی را پیش رو دارد و شاید به جز هواداران‌شان بقیه لیگ انتظار پایان سلطه این تیم را می‌کشند.

یحیی در رقابت با تشنه‌ترین رقیب تاریخ! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فروردین سال 94 برانکو ایوانکوویچ به تهران رسید خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکر نمی‌کرد قرار است از بنای خاک گرفته پرسپولیس یک قصر با شکوه ساخته شود و چه روزهای خاطره انگیزی پیش روی علاقه‌مندان به این تیم است. برانکو با تغییرات اساسی پرسپولیسی را ساخت که وقتی در لیگ پانزدهم با تفاضل گل کمتر قهرمان نشد صدهزار نفر با چشم‌هایی اشک گرفته ایستاده آن را تشویق کردند.

 

حال دوران برانکو با میراث هت‌تریک قهرمانی و کسب سه‌گانه در آخرین فصل حضورش به پایان رسیده و میراث دار او یحیی گل‌محمدی است که دو سال خوب را پشت‌سر گذاشته اما حالا سخت‌ترین فصل دوران سرمربی‌گری‌اش را با توجه به توقع زیاد هواداران و مشکلات عدیده مدیریتی و مالی تجربه می‌کند. در ادامه به مواردی اشاره می‌شود که یحیی گل‌محمدی برای دفاع از عنوان قهرمانی نیاز مبرمی به آنها دارد.

 

*ماموریت یحیی؛ بازیکنانت را تشنه نگه دار!
پرسپولیس در شوک حذف از لیگ قهرمانان آسیا به مشهد رفت و با یک بازی کم رمق و بی حوصله برای رسیدن به گل، تلاش‌های بدون فکر و بی حاصلی کرد و شاید اگر بازیکن پدیده گل به خودی نمی‌زد پرسپولیس در صورت گرفته شدن وقت‌ اضافه چندساعته هم قادر به باز کردن دروازه ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ نمی‌شد. سرخ‌ها پس از کسب قهرمانی‌های لیگ برای قهرمانی در آسیا تلاش بسیاری کردند و دوبار نیز به فینال رسیدند اما حریف شرقی‌ها نشدند. تکرار یک موفقیت نباید باعث عادی شدن آن شود؛ این همان چیزی است که برانکو به تفکرات پرسپولیس القا کرد و باعث شد تیمش تحت هر شرایطی به پیروزی و تکرار قهرمانی فکر کند. به جز چند بازیکن جدید این تیم، همه بازیکنان پرسپولیس حداقل یک بار کاپ قهرمانی لیگ را در آغوش کشیده‌اند و یحیی باید خاطره قهرمانی‌ها را از ذهن بازیکنانش پاک کند تا تیمش تشنه کسب قهرمانی باشد.

 

1681784

 

 

* آیا پرسپولیس مشکل بدنی دارد؟
مارکو استیلینوویچ؛ نامی که شاید هنوز هم کابوس برخی پرسپولیسی‌ها باشد. مربی بدنسازی که اشک شاگردانش را درمی‌آورد و اما نتیجه‌اش توانایی پرس نود دقیقه‌ای قرمزها یا استارت‌های انفجاری دقیقه نودی بود که حریفان این تیم را حیرت‌زده می‌کرد. سرخ‌ها بخش عمده بدنسازی پیش فصل را به خاطر پیش رو بودن بازی الهلال از دست دادند و این فصل مدام با چالش مصدومیت بازیکنان مختلف رو به رو شده‌اند. برنامه لیگ 21 بسیار فشرده و سخت است و باید مطابق این شرایط سخت، بدن‌سازی مناسب‌تری انجام بگیرد تا پرسپولیس از شر مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه و خستگی در دقایق پایانی بازی خلاص شود.

 

*نیاز شدید پرسپولیس به ثبت کلین شیت
یکی از انتقاداتی که به پرسپولیس در این فصل وارد است عملکرد دفاعی آنها است. 10 گل خورده تا پایان هفته چهاردهم بدترین آمار دفاعی پرسپولیس در سال‌های اخیر است. پرسپولیس لیگ پانزدهم را به دلیل خوردن گل‌های عجیب و غریب و ساده از دست داد و بدون شک نمی‌خواهد یک بار دیگر این اتفاق را تجربه کند. سرخ‌ها در اکثر بازی‌های این فصل مشغول جبران گل خورده در جریان بازی بوده‌اند و همین موضوع استرس و فشار را روی بازیکنان زیاد می‌کند و سبب می‌شود برنامه‌ها به طور دقیق در زمین اجرا نشود و بازیکنان برای جبران گل خورده عجله داشته باشند. محکم شدن خط دفاعی و دروازه پرسپولیس یکی از اساسی‌ترین مواردی است که این تیم باید در ادامه فصل به آن دست پیدا کند.

 

1681786

 

 

*چالش اصلی؛ رقابت با بی‌تاب‌ترین رقیب تاریخ
صدرنشین فعلی رقابت‌های لیگ برتر استقلال تهران است. حریف سنتی پرسپولیس که با فرهاد مجیدی توانسته نتایج خوبی تا اینجای فصل بگیرد و تنها تیم بدون شکست لیگ باشد. تیم فعلی استقلال همان تشنگی‌ای را دارد که پرسپولیس در لیگ شانزدهم پس از چندین سال قهرمان نشدن داشت. آبی‌ها تقریبا قهرمانی خود در نیم فصل را قطعی کرده‌اند اما سایه سنگین پرسپولیس و پس از آن سپاهان پرمهره را پست سرشان احساس می‌کنند. یک بازی و یک نیم فصل باقی مانده و هنوز نمی‌توان قهرمان لیگ را پیشبینی کرد اما پرسپولیس امسال رقبای بسیار سرسختی دارد که می‌خواهند لقب تکراری مدافع عنوان قهرمانی را از آنها بگیرند. پیروزی در بازی‌های رو در رو با این حریفان به خصوص برنده شدن در دربی برای دبل هت‌تریک پرسپولیس لازم است. سرخ‌ها امسال با تشنه‌ترین استقلال تاریخ برای قهرمانی مواجه هستند.

 

*هواداران در انتظار هوشمندانه‌ترین نقل و انتقالات یحیی
پرسپولیس در تابستان امسال علی نعمتی، رضا اسدی، حامدپاکدل، علیرضا ابراهیمی و دو بازیکن تاجیک را جذب کرد که در این بین تنها علی نعمتی توانسته تا حدودی انتظارات یحیی را برآورده کند و به ترکیب اصلی برسد و باقی خریدها نیمکت نشین بوده‌اند. پرسپولیس در راه کسب ششمین قهرمانی نیاز به ابزار مناسب این کار هم دارد و یحیی باید در پنجره زمستانی هوشمندانه و با توجه به کمبودهای این تیم با کیفیت‌ترین بازیکنان موجود را جذب کند. تقویت شدن تیم‌های مدعی در نیم فصل علاوه بر جذاب‌تر کردن لیگ می‌تواند ورق را به سود یک تیم برگرداند.

 

1681787

 


در نهایت باید گفت علی‌رغم اینکه هواداران تا اینجای فصل در ورزشگاه حضور نداشته‌اند می‌توانند نقش پررنگی را در سرنوشت تیم‌شان ایفا کنند. واکنش هواداران در فضای مجازی و نحوه برخورد آنها به روز بد تیم‌شان می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. بدون شک این فصل یکی از سخت‌ترین نبردهای ممکن برای پرسپولیس در پیش است و باید دید یحیی گل‌محمدی و شاگردانش از چالش‌های موجود چگونه گذر می‌کنند.

 

*نویسنده: حسین بزرگی

دیدگاه‌ها