کد خبر : 1803953 | 22 دی 1400 ساعت 19:02 | 77.3K بازدید | 32 دیدگاه

قرار نیست با کامیون پول به باشگاه بیاورم؛

موضع رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در مورد سه شغل

بیژن ذوالفقارنسب رییس جدید هیئت مدیره پرسپولیس می‌گوید که یحیی گل‌محمدی تا پایان قراردادش در پرسپولیس خواهد ماند.

موضع رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در مورد سه شغل

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رییس هیئت مدیره پرسپولیس منصوب شد تا جای مجید صدری را در این پست بگیرد. او در حالی این پیشنهاد را پذیرفته که یک دهه پیش از جرگه مربیان خارج شد اما در دوره وزارت حمیدرضا سجادی، به عنوان یک مشاور و حالا یک مدیر ارشد، پای به عرصه مدیریتی گذاشته است.

 

این بازیکن، مربی و حالا مدیر 72 ساله نام آشنا در فوتبال ایران، علاوه بر اینکه نقش مشاور وزیر و رییس هیئت مدیره پرسپولیس را دارد، همزمان رییس کمیته توسعه فدراسیون فوتبال و رییس کانون مربیان ایران نیز هست تا یکی از فعال‌ترین نفرات فوتبال ایران لقب بگیرد.

 

دقایقی پس از انتصاب به عنوان رییس هیئت مدیره که شاید در موازنه قدرت، همپا یا بالاتر از مدیرعامل هم باشد، ذوالفقارنسب گفتگویی را با خبرنگار ما انجام داد.

 

* آقای ذوالفقارنسب شما الان شاید فعال‌ترین فرد فوتبال ایران باشید. درباره سمت‌هایتان و جدیدترینش ریاست هیئت مدیره پرسپولیس صحبت کنید.


کانون مربیان متشکل از 2500 عضو فعال در سراسر کشور است و برنامه‌ای که ما داریم حضور یک هیئت مدیره مسلط بر اوضاع است. ما هر 10 روز یک بار جلسه داریم که باید در آن حاضر باشیم اما با حضور در باشگاه پرسپولیس مشکلی برای این پست وجود نخواهد داشت. عضویت من در کمیته توسعه فدراسیون هم به این شکل است که من مسئول آن هستم ولی قرار است 4-5 نفر به عنوان همکار من در فدراسیون فوتبال نقش کنترلی و نظارت نقش کلاس‌های مربیان و پیشرفت آنها را داشته باشند که بر اساس پیشبینی‌هایی که داشتیم این کار امکان پذیر است.

 

* اما شاید ریاست هیئت مدیره پرسپولیس سخت تر و مهمتر از دو شغل دیگر باشد.


این شاید از بقیه سخت‌تر باشد. من به عنوان رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدم و شاید در هفته بیش از چیزی که شما فکر می‌کنید یا خیلی‌ها می‌توانند فکر کنند من می‌توانم برای باشگاه پرسپولیس وقت بگذارم. همه اعضای هیئت مدیره افراد توانمند و کاربلدی هستند که می‌توانند نقش خود را انجام دهند و من هم می‌توانم وظایفم را انجام بدهم.

 

* بحث این است که یک نفر بتواند به تمام این مسائل رسیدگی کند. خود پرسپولیس داستان خودش را دارد تا چه برسد به کانون مربیان.


اینطور نیست که من برای کانون مربیان هرروز از ساعت 8 تا دو بعد از ظهر بروم کار انجام دهم، ما آنجا همکاران دیگری داریم که کارها را انجام می‌دهند و من رییس کانون مربیان هستم که در ماه دو سه همایش یا جلسه داریم که برگزار می‌شود. 

 

* اما سه شغل مختلف و تا این حد مهم در فوتبال شاید حتی از عهده یک مدیر با انرژی جوان هم بر نیاید.


شما نمی‌دانم چند سالتان است، در دوران بازیکنی هم وقتی دانشجو بودم هیچ وقت نبود که سر کلاس نباشم. همیشه هم درس خواندم و هم فوتبال بازی کردم. یه مدتی حتی هم مدرس بودم و هم اینکه فوتبال بازی می‌کردم. من به این کار عادت دارم و 10-12 ساعت روزانه کار می‌کنم.

 

1652391

 

* قبول ندارید که ممکن است هرکسی نتواند تا این حد فعالیت کند؟


قبول دارم اگر کارها به موقع انجام نشود سنگین است و ممکن است کیفیت هم پایین بیاید. من همکاران بسیار خوبی هم دارم و قرار نیست به کسی خیلی فشار بیاید.

 

* در پرسپولیس درآمدزایی حرف اول را می‌زند و به هر حال رییس هیئت مدیره باید پول بیاورد.


ما که کامیون نمی‌بریم و با آن پول بیاوریم به پرسپولیس.

 

* منظورم جذب اسپانسر است.


بله شوخی می‌کنم. مذاکره و نامه‌نگاری انجام خواهد شد و شاید در هفته فقط یک جلسه دیدار حضوری باشد. در باشگاه پرسپولیس یا نزد طرف مقابل و این‌ها همه به موقع خواهد بود.

 

* صریح‌تر بگویم منظورم ارتباطات یک فرد است که بتواند عده ای را برای سرمایه گذاری یا اسپانسرینگ جلب کنند.


من همکاران بسیار خوبی دارم که به این چیزی که شما گفتید آگاه هستند. مطمئن باشید بعضی زمان‌ها یک ساعت کار تجربی شاید بتواند کار دو یا سه روز را انجام دهد و من در این زمینه تجارب لازم را دارم. کار شدنی است و مطمئن باشید اثر مثبتی از خودمان خواهیم گذاشت.

 

* باتوجه به حضور مدیران جدید، بعضی از هواداران پرسپولیس نگران حفظ آقای گل‌محمدی هستند. شما الان شاید حتی قدرت بیشتری از مدیرعامل داشته باشید و نظرتان در این باره اهمیت زیادی دارد.


من فکر می‌کنم آقای گل‌محمدی یکی  از مربیان موفق 20 سال اخیر پرسپولیس باشند. الان باوجود تغییرات مدیریتی، پرسپولیس توانسته به موفقیت برسد.

 

1682045

 

* یعنی حتی اگر پرسپولیس قهرمان نشود هم شما او را تا پایان قرارداد حفظ خواهید کرد.


به نظر من باید حفظ شود و قابلیت این را دارد. قانون نیست که حتما باید قهرمان شود، کادر مربیان باشگاه پرسپولیس به اعتقاد من کار بسیار هماهنگی انجام می‌دهند و بسیار با شخصیت هستند و من بسیار خوشبینم که عملکرد آنها امسال هم خوب باشد.

 

* شما می‌دانید بازیکنان پرسپولیس این فصل چند درصد دریافتی داشته اند؟


من نمی‌دانم، به خدا نمی‌دانم.

 

* 20 درصد دریافتی داشته‌اند، یعنی شما و تیم جدید مدیریتی باید 80 درصد را پرداخت کنید.


ما شدیدا پیگیر تامین بودجه هستیم. فوتبالیست‌ها زندگی دارند و باید هرچه زودتر مطالبات آنها را بدهیم.

 

* مسئله آخر نقل و انتقالات نیم فصل.


باید کادرفنی لیست بدهد و تصمیم گیری شود.

 

* اما آقای گل‌محمدی گفتند به خاطر مسائل مالی باشگاه امکان خرید ستاره ندارد. منظورم این بخش از کار بود.


شاید پرسپولیس الان توان مالی نداشته باشد اما این وظیفه ما در هیئت مدیره است و مطمئن باشید اوضاع پرسپولیس تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها