کد خبر : 1804050 | 23 دی 1400 ساعت 10:29 | 49.1K بازدید | 24 دیدگاه

آشنایی با انتخاب‌های جدید وزیر ورزش؛

سایپایی‌ها پرسپولیس را گرفتند (عکس)

با انتصاب سه عضو تازه برای هیئت مدیره پرسپولیس و گزینش رضا درویش به عنوان مدیرعامل، باشگاه سرخپوش پایتخت وارد دوره‌ای جدید خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، حدود 5 ماه پس از جدایی جعفر سمیعی از پرسپولیس که با استعفای او رقم خورد، وزیر ورزش سرانجام مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این باشگاه را معرفی کرد که البته این تصمیم او در پی استعفای مجید صدری بود.

 

پس از پایان کار سمیعی در پرسپولیس، هیئت مدیره قرمزها با ترکیب چهار نفره به کار خود ادامه می‌داد و استعفای صدری باعث شد تا یک عضو دیگر در این بین کاهش یابد. در جلسه امروز، محمد فیاض نیز از جمع هیئت مدیره خارج شد تا وزیر ورزش در حکمی رضا درویش، بیژن ذوالفقارنسب و مجید پوراحمدی را به کادر مدیریتی باشگاه اضافه کند و آنها به همراه محمد اسد مسجدی و غلامعلی محمدعلیپور هیئت مدیره باشگاه را تشکیل بدهند.

 

این گروه پنج نفره در حالی ترکیب مدیریتی پرسپولیس را تشکیل خواهند داد که هواداران این تیم به جز ذوالفقارنسب و درویش، شناخت چندانی از سایر نفرات ندارند اما آنها با سابقه کم و زیاد حضور در ورزش و البته  همراهی حمیدرضا سجادی، وزیر ورزش، توانسته‌اند به این پست مهم در فوتبال ایران برسند.در حال حاضر دو عضو هیئت مدیره پرسپولیس سابقه سایپایی دارند و البته خود وزیر هم در دوره‌ای در آن باشگاه مسئولیت مهمی داشته.

 

در ادامه با اعضای هیئت مدیره آشنا می‌شوید:

 

رضا درویش (مدیرعامل):
مدیر 58 ساله فوتبال ایران، در شرایطی به عضویت هیئت مدیره و پست مدیرعاملی برگزیده شده که همیشه چهره ثابت گزینه‌های مدیریت پرسپولیس بوده است. درویش که همیشه تلاش کرده بود تا علاقه‌اش به پرسپولیس را نشان دهد، در کارنامه خود چهار سال مدیرعاملی سایپا را در کارنامه دارد. در لیگ شانزدهم و زمانی که او مدیرعامل سایپا بود، شایعاتی پیرامون علاقه او به استخدام یحیی گل‌محمدی وجود داشت اما این شایعه از سوی وی رد شد. با این حال از معدود تقابل‌های درویش با پرسپولیس زمانی بود که برانکو ایوانکوویچ از تیم ذخیره‌اش برابر سیاه‌جامگان استفاده کرد و درویش گفت که این کار «جوانمردانه» نبوده است. با این حال انتقال مهدی ترابی از سایپا به پرسپولیس در زمان درویش رقم خورد که همین موضوع باعث شده تا برخی از هواداران این تیم از چنین اتفاقی علاقه او به پرسپولیس را برداشت کنند.

 

1682213

 

بیژن ذوالفقارنسب (رییس هیئت مدیره):
ذوالفقارنسب که به عنوان رییس هیئت مدیره پرسپولیس، رییس کمیته توسعه فدراسیون، مشاور وزیر ورزش و رییس کانون مربیان کار مدیریتی سنگینی را پیش روی خود می‌بیند، سابقه سه فصل بازی برای سرخپوشان پایتخت در لیگ تخت جمشید را دارد. او که در دوره بازیکنی حتی پیراهن تیم ایران در المپیک مونترال (آخرین المپیک فوتبال ایران) را هم دارد، حالا به نوعی جای مجید صدری را در این پست گرفته و تنها پیشکسوت عضو هیئت مدیره است. او ادعا می‌کند که توانایی مذاکره برای جذب اسپانسری را دارد و شاید همین موضوع پولسازی مهمترین چالش او و اعضای هیئت مدیره باشد. بیژن ذوالفقارنسب 72 ساله است و سابقه سرمربیگری سایپا را دارد و همچنین در تیمهای ملی و المپیک و ... حضور داشته است.

 

1682214

 

غلامعلی محمدعلیپور (عضو هیئت مدیره):
محمدعلیپور شهریور ماه 1399 به عضویت هیئت مدیره پرسپولیس درآمد و این اتفاق در حالی افتاد که بسیاری از هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند که فرد منصوب شده، محمد علیپور مدیرعامل پیشین نفت تهران بوده است اما چند دقیقه بعد مشخص شد که سرپرست فدراسیون ورزش‌های همکانی و عضو اجرایی کمیته ملی المپیک عضو هیئت مدیره شده. نام محمدعلیپور در این مدت گاه و بیگاه با حضور در تمرینات پرسپولیس و همچنین جلسات هیئت مدیره به گوش هواداران خورده. او زمانی که در کمیته ملی المپیک حضور داشت، با سجادی همکار بود.

 

1682212

 

محمداسد مسجدی (عضو هیئت مدیره):
نام محمداسدی مسجدی با باشگاه استقلال خوزستان در فوتبال ایران به گوش رسید؛ جایی که در این باشگاه تازه کار اهوازی دوره پرسروصدایی را پشت سر گذاشت اما سه ماه بعد به دلیل «مشکلات قلبی و عروقی» از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره گیری کرد. مسجدی همچنین در دوره کرونا سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی بود و سپس با تصمیم مسعود سلطانی فر عضو هیئت مدیره پرسپولیس شد. او همچنین سابقه کار در مجمع فدراسیون کشتی را هم دارد.

 

1682210

 

سید مجید پوراحمدی (عضو هیئت مدیره):
او جزو سه نفری است که به تازگی عضو هیئت مدیره پرسپولیس شده و جالب اینکه بدانید هیچ سابقه ورزشی در کارنامه او دیده نمی‌شود. مهمترین شغل او مشاور وزیر ارشاد، مشاور معاون وزیر راه و فرمانداری شهرستان خوانسار بوده است. پوراحمدی چند ماه پیش از سوی وزیر ارشد مدیریت صندوق اعتباری هنر را در اختیار گرفت و حالا با انتصاب به عنوان هیئت مدیره پرسپولیس، مهمترین پست خود را گرفته و باید دید چه اثری در باشگاه پرسپولیس به عنوان اولین فعالیت ورزشی اش خواهد داشت.انتخب او دقیقا نظیر چیزی است که در استقلال هم اتفاق افتاده است.

 

1682211

 

دیدگاه‌ها