کد خبر : 1804392 | 24 دی 1400 ساعت 20:08 | 10.1K بازدید | 1 دیدگاه

رویاپردازی بزرگ با تیمی که خیلی جوان شده؛

زنان فوتبال ایران و جام جهانی؛ چقدر امیدوار باشیم؟

رویای جدید فوتبال زنان ایران، بعد از رسیدن به جام ملت‌ها، حالا جام جهانی است.

زنان فوتبال ایران و جام جهانی؛ چقدر امیدوار باشیم؟

به گزارش "ورزش سه" شاید اگر به اردیبهشت 1400 برگردیم، درست زمانی‌که تیم ملی فوتبال زنان در اغما بود و 2 سال تعطیلی باعث حذف نام فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا شده بود، تصور چنین تحولی دور از ذهن و غیرقابل‌تصور بود اما حالا این اتفاق رخ داده و دستاوردی تاریخی نصیب زنان ایران شده است.

 

بعد از شکل‌گیری دوباره تیم ملی با هدایت مریم ایراندوست و حمایت خوب فدراسیون فوتبال، ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران در تاشکند تاریخ‌سازی کردند و برای نخستین‌بار صعود به جام ملت‌های آسیا را تجربه کردند. اردوی خارجی و برنامه‌ریزی منظم و تدبیر کادرفنی در کنار حمایت‌های مسئولان پازل موفقیت تیم ملی را شکل دادند.

 

اما این حمایت‌ها بعد از صعود به جام ملت‌ها، کمرنگ‌تر شد؛ بازی بین‌المللی و اردوی خارجی برگزار شد تا شاگردان مریم ایراندوست با گذراندن اردوهای آماده‌سازی در تهران و کیش خود را برای یک تورنمنت تاریخی آماده کنند. البته در این عدم هماهنگی برخی باشگاه‌ها برای ایراندوست و همکارانش حاشیه‌ساز شدند و باعث چالش برای تیم ملی.

 

اما همه این حرف‌ها و اقدامات و چالش‌ها گذشته، کمتر از 27 ساعت دیگر تیم ملی فوتبال زنان ایران، تهران را به مقصد بمبئی ترک می‌کند و آماده سه مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز است؛ ابتدا مقابل هندِ میزبان و سپس چین و چین‌تایپه. رقبایی که همگی تجربه حضور در جام ملت‌ها را دارند و حتی چین و چین‌تایپه به لحاظ قهرمانی جزو پرافتخارترین تیم‌های قاره‌اند.

 

1682636

 

ملی‌پوشان فوتبال زنان اما با یک رویای بزرگ به هند سفر می‌کنند، آن‌هم درست بعد از تحقق رویای رسیدن به جام ملت‌ها؛ این‌بار هدف شاگردان مریم ایراندوست تصاحب سهمیه در جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند است. یک رویای بسیار بزرگ و تاریخی که می‌تواند تحولی شگرف در فوتبال زنان ایران را رقم بزند.

 

اما رسیدن به این رویا، کار فوق‌العاده سختی برای تیم جوان شده فوتبال زنان ایران است؛ چرا که مریم ایراندوست 23 بازیکنی را برگزیده که میانگین سنی آن‌ها 24.2 سال است که نشان از جوانی و کم‌تجربگی دارد. البته که این نکته هم مهم است که تیم ملی فوتبال زنان ایران تنها تیم بدون تجربه جام ملت‌های آسیا 2022 است که اولین حضورش را در این رقابت‌ها دارد.

 

1682638

 

رسیدن به جام جهانی 2023، شاید کمی فراتر از رویا و تصور باشد اما باید چشم‌انتظار 3 مسابقه سرنوشت‌ساز و سپس در صورت موفقیت، بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی ماند؛ چرا که پیروزی در این مرحله، حکم صعود به جام جهانی را امضا می‌کند.

 

آیا اتفاق تاریخی صعود تیم فوتبال مردان ایران به جام جهانی 1978 آرژانتین برای نخستین‌بار، بعد از 44 سال برای فوتبال زنان ایران تکرار می‌شود و این‌بار زنان ایرانی می‌توانند مسافر جام جهانی 2023 شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید حدود 20 روز دیگر صبوری کرد.

 

1682637

 

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال زنان (به وقت ایران):

 

پنجشنبه 30 دی ماه
هند – ایران / ساعت 17:30 – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

 

یکشنبه 3 بهمن‌ماه
ایران – چین / ساعت 13:30 – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

 

چهارشنبه 6 بهمن ماه
چین تایپه – ایران / ساعت 17:30 – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

دیدگاه‌ها