کد خبر : 1805399 | 29 دی 1400 ساعت 15:55 | 29.4K بازدید | 8 دیدگاه

از گاوی تا خوتگلا و.....

رکورد منحصربه‌فرد؛ آزمون و خطای تمام‌نشدنی ژاوی

فصل جاری هیچ تیمی به اندازه بارسلونا از بازیکنانش استفاده نکرده و این روند با ژاوی نیز ادامه داشته است.

رکورد منحصربه‌فرد؛ آزمون و خطای تمام‌نشدنی ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا فصل جاری بیشتر از هر باشگاهی در لالیگا از بازیکنانش استفاده کرده است. فصل با رونالد کومان شروع شد، با سرجی بارخوان ادامه یافت و اکنون سکان هدایت باشگاه کاتالان به ژاوی سپرده شده است. زیر نظر هر سه مربی، بازیکنانی جدید شانس حضور در ترکیب اصلی بارسا را پیدا کرده اند.

تا به اینجای فصل 35 بازیکن از بارسا در لالیگا مورد استفاده قرار گرفته اند که یک رکورد محسوب می شود. اسپانیول، ختافه، ویارئال و سوسیداد در این رده بندی پس از بارسا قرار می گیرند که هر کدام از 32 بازیکن سود جسته اند.

 

 

1684001

 

 

بنا به دلایل زیادی، فصل جاری برای بارسا ار هر نظر عجیب سپری شده است. بارسا پس از جدایی لیونل مسی و چند بازیکن دیگر، در دوران بازسازی قرار دارد و یک دوره انتقالی را طی می کند. تغییرات زیادی در تیم ایجاد شده و از همان ابتدای فصل، کومان مجبور به استفاده از بازیکنان جوان تیم دوم باشگاه شد.

تیمی که با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو است، نه تنها با مسی نتوانست تمدید کند که در روز پایانی گریزمان را نیز به اتلتیکو واگذار کرد و در عوض لوک دیانگ هلندی را از سویا قرضی جذب کرد. تیم نتوانست خرید قابل توجهی داشته باشد و چاره ای جز استفاده از بازیکنان آکادمی نبود.

 

 

1683999

 

 

کرونا و مصدومیت ها

 

یکی دیگر از دلایل استفاده از 35 بازیکن توسط بارسا موج جدید شیوع کرونا در اردوی این تیم در ابتدای ژانویه بود. تا 10 بازیکن تیم به سویه اومیکرون مبتلا شدند و ژاوی برای بازی با مایورکا به تیم جوانان باشگاه نیز متوسل شد. بارسلونا در آستانه بازی با مایورکا نه تنها تیمی کرونا زده بود که مصدومان زیادی هم داشت و در نهایت با 17 غایب به مصاف این تیم رفت و پیروز هم شد.

 

1676100

 

 

پدری، آنسو فاتی، برایثویت، سرجی روبرتو و آگوئرو نیز در چندین مقطع دچار مصدومیت و بیماری شدند و ستاره آرژانتینی حتی در نهایت مجبور به خداحافظی از فوتبال به دلیل مشکلات قلبی شد.

عواملی که دست به دست هم دادند تا کومان، سرجی و ژاوی مجبور به استفاده از بازیکنان تیم دوم و جوانان شوند. برخی از این بازیکنان در شرایط عادی شاید هرگز شانس حضور در تیم اول را پیدا نمی کردند و البته نباید از شجاعت این سه مربی نیز به سادگی گذر کرد که هرگز از ریسک کردن هراسی نداشتند.

 

 

1680279

 

 

اعتماد به بازیکنان آکادمی

 خوان لاپورتا رئیس باشگاه پس از پیروزی در انتخابات و نیز در کمپین های خود وعده داده بود که بارسلونا را بار دیگر تبدبل به تیمی می کند که روی جوانانش حساب ویژه ای باز خواهد کرد. انتخاب ژاوی نیز به همین علت بود. ژاوی همواره روی استفاده از بازیکنان لاماسیا تاکید داشت و به وعده خود نیز تا به اینجا عمل کرده است.

 

 

1677627

 

 

در بارسای 22-2021 شاهد ظهور بازیکنانی چون نیکو، گاوی و عبده هستیم. دو بازیکن اول محصول لاماسیا هستند و عبده نیز تابستان از هرکولس به تیم دوم بارسا اضافه شود. هر سه توانستند خیلی زود خود را به ترکیب ثابت تحمیل کنند. ژاوی با ورودش به عبده، خوتگلا، الیاس، آلوارو سانز و استانیس در تیم اول میدان داد و هر کدام توانستند از این فرصت بی نظیر به سود خود استفاده کنند.

بارسا همچنین از این پس قادر به استفاده از دنی آلوز و فران تورس در لالیگا نیز خواهد بود. آلوز در کوپا دل ری و نیمه نهایی سوپرکاپ و تورس در نیمه نهایی سوپرکاپ، اولین بازی های خود برای بارسای ژاوی را انجام دادند.

 

 

دیدگاه‌ها