کد خبر : 1805419 | 29 دی 1400 ساعت 17:06 | 11K بازدید | 1 دیدگاه

لطف بزرگی که شامل حال فوتبال زنان ایران شد؛

وارش علیه ویروس کرونا

علی‌رغم ابتلای نفرات پنج تیم شاخص در جام ملت‌ها، هنوز خوشبختانه ویروس کرونا به اردوی تیم ملی فوتبال زنان ایران نرسیده است.

به گزارش "ورزش سه" کمتر از 24 ساعت تا دمیدن شدن سوت آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فوتبال زنان به میزبانی کشور هند مانده و این کشور که این روزها صدرنشین آمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا است و سویه جدید این ویروس «اومیکرون» حسابی در شهرهای مختلف این کشور پهناور جولان می‌دهد، حالا به اردوی تیم‌ها رخنه کرده و پنج تیم دارای مبتلای کرونایی هستند.

 

براساس نظر کارشناسان مهم‌ترین اتفاق عامل ویروس برای این تیم‌ها، استفاده از پرواز اکونومی (عمومی) بوده که باعث شده تا بازیکنان همراه با مسافران عادی که قصد داشتند به هند سفر کنند، عازم این کشور شوند و سرایت ویروس از این راه بوده است.

 

مانا ایوابوچی مهاجم تیم فوتبال زنان آرسنال و تیم ملی ژاپن تنها نام رسمی است که از میان مبتلایان به کرونا اعلام شده است؛ به جز ژاپن، تیم‌های ملی فوتبال زنان کره جنوبی، چین و ویتنام هم دارای مبتلای کرونایی هستند که جزئیات بیشتری از آن مخابره نشده است.

 

ساعتی پیش هم پاسخ تست کرونای بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان هند در آستانه تقابل با ایران مشخص شد و 2 مبتلا در اردوی هندی‌ها به تایید رسید که یکی از آن‌ها بازیکن بوده و گفته می‌شود که او قرار بوده در ترکیب اصلی تیمش هم برای مصاف فردا جای گیرد اما حالا این 2 مبتلا به قرنطینه انفرادی رفته‌اند.

 

آن‌چه در میان درباره تیم ملی فوتبال زنان ایران پررنگ به نظر می‌رسد تدبیر و هماهنگی فدراسیون فوتبال در استفاده از پرواز اختصاصی با هواپیمایی وارش برای زنان فوتبال ایران بوده که در این دوره از رقابت‌ها و در میان 12 تیم شرکت‌کننده، تنها تیم ملی فوتبال زنان استرالیا از آن بهره برده است؛ استفاده از پرواز اختصاصی و سپس رعایت کامل پروتکل‌ها و قوانین قرنطینه در هتل، باعث شده تا خوشبختانه ویروس کرونا به اردوی زنان ایران رخنه نکند.

 

شایان ذکر است که تیم ملی فوتبال زنان ایران فردا از ساعت 17:30 به مصاف تیم ملی فوتبال زنان هند می‌رود؛ پیش از این مسابقه تیم‌های ملی فوتبال زنان چین و چین‌تایپه از ساعت 13:30 مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

دیدگاه‌ها