کد خبر : 1805832 | 01 بهمن 1400 ساعت 20:45 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

برد ماتادور برابر حریف سرسخت روسی

در یک بازی شبانه و نسبتا طولانی که دقیقا دو ساعت و پنجاه دقیقه طول کشید، اسطوره اسپانیایی تنیس، بارِ دیگر یک بازی زیبا و پر ازضربات هیجان انگیز و غیرقابل باور را تقدیم هواداران پرشمار خود و بینندگان بازی کرد.

برد ماتادور برابر حریف سرسخت روسی

به گزارش "ورزش سه" نادال که یکی از فوق ستاره های تاریخ ورزش تنیس محسوب می شود با فورهندهای فوق العاده و سرویسهای خوبش، " کارن خاچانف" مرد شماره 28 را دنیا را با وجود ارائه بهترین عملکردش ، مقهورِ قدرت خود ساخت.


رنکینگ شماره هفت تنیس، ست اول را مقتدرانه آغاز کرد. میانگین سرعت سرویس  نادال در این ست 190  کیلومتر در ساعت بود که در نهایت با اتکا به سرویس ها و ریترن های باکیفیت خودش، این ست را شش بر سه به نفع خود به اتمام رساند.


ست دوم  با سرویس خاچانف آغاز شد اما تنیسور روسی، باز هم نتوانست گیم را از آن خود کند و در گیمی چهارده دقیقه ای، مجددا "بریک" شد. همچنین گیم چهارم از این ست را در مدت هشت دقیقه نادال بریک کرد تا باتوجه به ضربات خطای زیاد خاچانف، در این ست هم شش بر دو پیروز شود. تنها نکته‌ی مثبت برای خاچانف در این ست سرعت ضربات او بود که از قبل بیشتر شده بود.

 

1684555


ست سوم نادال همان روند قبلی را در پیش گرفت ولی در گیم چهارم از این ست کاچانف با قدرت بیشتری بازی کرد و گیمی که نادال سرویس می زد را از آن خود کرد . نادال می‌توانست در گیم پنجم بریک را پس بگیرد اما با دفاعِ خوب خاچانف مواجه شد و در گیمی که حدود هشت دقیقه طول کشید مرد روس برنده شد. در انتها نیز خاچانف با به لطف وینرهای تماشایی خودش این ست را شش بر سه به نفع خود به پایان رساند تا امیدهایش برای برگشت به مسابقه زنده بماند.


اما در ست چهارم، به نظر قدرت بدنی خاچانف کمتر شده بود و در عین حال نادال همچنان ضربات قدرتمندی می زد تا جایی که با یک فورهند 155کیلومتری گیم دوم از این ست را نصیب خود کرد و با این بریک و یک بریک در گیم سوم سرویس خاچانف، نادل توانست این ست را شش بر یک برنده شده تا در نتیجه کلی بازی را به نفع خود به پایان برساند. 

 

1684554


به نظر این یکی از بهترین عملکردهای نادال بود که نشان داد، یک ورزشکار پرقدرت از نظر بدنی و ذهنی می باشد. 


از نکته های جالب این بازی مزاحمت مداوم حشرات در زمین بازی بود که چند بار سبب اختلال در بازی شد و البته پرندگانی که بروی سقف ورزشگاه تماشاگر بازی شدند. داوری مسلط محمد لیانی مراکشی الاصل هم از نکات جالب توجه بازی بود.


پیمان پیوسته

دیدگاه‌ها