کد خبر : 1805936 | 02 بهمن 1400 ساعت 14:00 | 63.7K بازدید | 2 دیدگاه

فرناندز با ایران‌ همچنان روی نوار پیروزی؛

عراق، جدیدترین قربانی هندبالیست های ایران

تیم ملی هندبال ایران در چهارمین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل عراق به برتری رسید‌.

عراق، جدیدترین قربانی هندبالیست های ایران

به گزارش" ورزش سه"، در ادامه بازی‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان، تیم ملی هندبال کشورمان در چهارمین مسابقه خود به مصاف تیم عراق رفت، ایران که پیش از این در دور گروهی مقدماتی مقابل استرالیا، هند و عربستان در گروه B به برتری رسیده بود به عنوان صدرنشین از گروه B به جمع هشت تیم‌پایانی رقابت ها راه یافت.

 

در طرف مقابل نیز عراق با کسب دو پیروزی و یک شکست در گروه C به عنوان تیم دوم راهی این مرحله از مسابقات شده است.

تقابل ایران و عراق امروز در سالن اصلی مسابقات در شهر دمام از ساعت؛ ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران با قضاوت داوران کره‌ای استارت خورد و تیم‌ ملی هندبال کشورمان با ترکیب اصلی وارد میدان شد تا در سی دقیقه نیمه نخست شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز با چهار گل اختلاف و نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به برتری برسند.

 

در شروع نیمه دوم عراقی ها کار را بهتر از ایران استارت زدند و در همان ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی برابر ۱۶ شد‌ در ادامه درخشش محمد سیاوشی در چارچوب دروازه و گلزنی سجاد استکی در فاز حمله برای ایران بازهم اختلاف گل های ایران را با حریفش به دو گل برتری رساند.

در شرایطی که فقط پانزده دقیقه به پایان این بازی برای دو تیم فرصت باقی مانده بود باز هم سبزپوشان عراق به لطف درخشش سنگربان این تیم بازی را به نتیجه برابر ۲۰ رساندند تا سرمربی ایران را وادار به درخواست وقت استراحت فنی کنند.

 

1684696

 

با تدابیر و تفکرات مانوئل مونتایا فرناندز، تیم ملی ایران پانزده دقیقه سرنوشت ساز را در پیش‌رو خواهد داشت تا بتواند یکبار دیگر با هدایت این مربی، عراق را شکست دهد چرا که ایران و عراق پیش از آغاز این مسابقات در تهران به مصاف هم رفتند که با برد تیم ملی ایران به پایان رسید‌.

 

در دقیقه ۵۰ عراق برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش افتاد اما فقط یک دقیقه خوشحالی عراقی‌ها طول کشید و یونس آثاری از گوش راست گل تساوی بخش ایران را به ثمر برساند.

 

سه گل پیاپی از محمدرضا کاظمی ۲۰ ساله در فاصله پنج دقیقه به پایان ایران را از عراقی‌ها جلو انداخت تا شریف مومن سرمربی عراق درخواست وقت استراحت داشته باشد و آخرین نکات لازم را به بازیکنان خود منتقل کند اما در ادامه این اندیشه های مانوئل باتجربه بود که بر او غلبه کرد و در ثانیه های پایانی گل ایران را سجاد استکی به ثمر رساند تا ایران ۲۸ بر ۲۵ پیروز میدان شود و چهارمین برد خود را در بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با حضور ریاست فدراسیون کشورمان در عربستان جشن بگیرد.

 

1684697

 

تیم ملی کشورمان در پنجمین بازی خود روز دوشنبه چهارم بهمن به مصاف کویت خواهد رفت و سپس چهارشنبه ششم بهمن در اخرین بازی این مرحله مقابل بحرین صف آرایی می‌کند.

پنج تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی لهستان وسوئد را کسب خواهند کرد که پیش از این تیم ملی ایران یکبار در سال ۲۰۱۴ با کسب مقام سوم بازی‌های اسیایی به میزبانی بحرین جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی قطر را کسب کرده است.

 

این مسابقات با شرکت ۱۶ تیم برای اولین بار از روز سه شنبه ۲۸ دی‌ماه اغاز شده و تا روز یازدهم بهمن با مشخص شدن تکلیف تیم قهرمان ادامه خواهد داشت.

 

1684699

دیدگاه‌ها