کد خبر : 1807375 | 09 بهمن 1400 ساعت 10:46 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان در ارومیه برای حفظ دومی می جنگد

لیگ والیبال؛ چهار تیم به امید صعود به پلی آف

تیم های پیکان، هراز آمل، شهرداری ارومیه و مقاومت یزد فردا این شانس را دارند که در صورت پیروزی مقابل رقبا صعودشان به پلی آف را قطعی کنند.

لیگ والیبال؛ چهار تیم به امید صعود به پلی آف

به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال فردا با هفت دیدار در شهرهای ورامین، تهران، آمل، اصفهان، ارومیه (دو دیدار) و مریوان پیگیری خواهد شد؛ هفته ای که با نبرد سنگین پیکان و شهرداری ارومیه آغاز خواهد شد؛ نبردی که هراز آمل و مقاومت یزد هم خواه ناخواه درگیر آن خواهند شد.


شهرداری ارومیه-پیکان
هفته گذشته بود که پیکان با پیروزی به موقع و استفاده از شکست ناگهانی شهرداری ارومیه، جایگاه دومی این تیم را در جدول رده‌بندی تصاحب کرد. این هفته اما دو تیم درحالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که از یک طرف شاگردان خودروساز پیمان اکبری به دنبال حفظ جایگاهی هستند که برای رسیدن به آن بیست و یک هفته تمام جنگیدند و در طرف مقابل هم نماینده ارومیه به دنبال اعاده حیثیت و بازگشت به اوج است.
شهرداری ارومیه تاکنون 13 برد 37 امتیاز امتیاز کسب کرده و با باخت هفته بیست‌ویکم به رتبه چهارم جدول سقوط کرد. پیکان اما همانند رقیب 13 برد در کارنامه دارد منتها 40 امتیازی که در کارنامه این تیم نقش بسته، شاگردان پیمان اکبری را در رتبه دوم جای داده. حال باید منتظر ماند و دید برنده این دیدار تماشایی کدام تیم خواهد بود؟

 

1686807


هراز آمل-شهرداری گنبد
در این بین اما لبنیات هراز آمل که همچون شهرداری ارومیه 13 برد و 37 امتیاز دارد، به مدد معدل ست و امتیاز بهتر در رتبه سوم ایستاده. شاگردان بهروز عطایی این هفته در خانه از تیم شهرداری گنبد (9 برد، 30 امتیاز و رتبه نهم) میزبانی می‌کنند و در صورت پیروزی، علاوه بر این که انتقام شکست دور رفت را خواهند گرفت، می‌توانند جایگاه خود را در رتبه سوم حفظ کنند. البته این مهم، بستگی به نتیجه دیدار دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه هم دارد. آملی‌ها برای رسیدن به هدف، کار آسانی در پیش ندارند. چراکه گنبدی‌ها پیش‌تر هم نشان داده‌اند که حریف خطرناکی هستند. ضمن این که برد گنبد در این بازی، نقشه‌های برخی تیم‌های 13 امتیازی برای صعود به پلی‌آف را نقش برآب خواهد کرد.


سایپا-مقاومت یزد
البته نباید فراموش کرد که نتیجه دیدار دو تیم مقاومت یزد و سایپا نیز در تعیین رتبه تیم‌های دوم تا پنجم جدول بسیار موثر است. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت تاکنون 13 برد و 36 امتیاز کسب کرده‌اند و در رتبه پنجم ایستاده‌اند. این تیم در هفته بیست و دوم به مصاف نارنجی‌پوشان سایپا به عنوان تیم دوازدهم (با 8 برد و 25 امتیاز) می‌رود. یزدی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار، می‌توانند معادلات مدعیان بالانشین را کاملا بهم بریزند.


راهیاب ملل مریوان- مس رفسنجان 
در میانه‌های جدول اما تقابل دو تیم مس رفسنجان و راه‌یاب ملل مریوان به عنوان تیم‌های ششم و هفتم، در نوع خود دیدنی خواهد بود. دو تیم 30 امتیازی هستند اما شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس، با 11 برد و داشتن یک پیروزی بیشتر از حریف مریوانی، یک گام جلوتر هستند.


آذرباتری ارومیه-پاس گرگان
دو تیم پاس گرگان و آذرباتری ارومیه درحالی این هفته در سالن غدیر مقابل هم قرار می‌گیرند که همان‌طور که از قبل اشاره شد، چشم تیم‌های 13 امتیازی جدول به نتیجه بازی پاس گرگان و شهرداری گنبد است. چراکه تنها در صورت شکست این دو تیم در هفته بیست‌ودوم، مجوز صعود برنده 13 امتیازی‌ها به پلی‌آف صادر خواهد شد. پاس گرگان تاکنون 9 برد و  28 امتیاز دارد و صاحب رتبه دهم جدول است. آذرباتری ارومیه نیز با 6 برد و 18 امتیاز موفق به فاصله گرفتن از جایگاهش در قعر جدول نشده است.


شهرداری ورامین – فولاد سیرجان
این هفته شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین (8 برد، 27 امتیاز، رده یازدهم) با فولاد سیرجان ایرانیان (10 برد، 29 امتیاز، رده هشتم) دیدار می‌کنند. پیروزی در این بازی می‌تواند منجر به تغییر جایگاه نماینده سیرجان شود البته باید دید نتیجه دیدار دو تیم مس‌رفسنجان و راه‌یاب ملل مریوان چه خواهد شد.


سپاهان – هورسان رامسر
تیم صدرنشین سپاهان با امتیاز رویایی 54، در این هفته به دنبال ثبت نوزدهمین پیروزی است. هدفی که روی کاغذ و بررسی کارنامه هورسان رامسر به عنوان تیم سیزدهم با 6 برد و 20 امتیاز، برای سپاهانی‌ها چندان دور از دسترس نیست.

 

1686808

 

برنامه کامل هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

*ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15
شهرداری ارومیه – پیکان

*ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 16
شهرداری ورامین – فولاد سیرجان ایرانیان

*تهران، خانه والیبال، ساعت 16
سایپا – مقاومت یزد

*آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16
لبنیات هراز آمل – شهرداری گنبد

*مریوان، سالن زاگرس، ساعت 16
راه‌یاب ملل مریوان – مس رفسنجان

*اصفهان، سالن نقش جهان، ساعت 17
سپاهان – هورسان رامسر

*ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18
آذرباتری ارومیه – پاس گرگان

دیدگاه‌ها