کد خبر : 20142 | 12 فروردين 1389 ساعت 22:16 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

دایی:‌ آقایانی كه می‌گفتند جای من در تیم ملی نیست حالا جواب دهند

سرمربی پرسپولیس گفت: من تمام تلاشم را در تیم ملی به کار گرفتم و آنهایی که آن زمان از من انتقاد می‌کردند باید جوابگو باشند.

   پرسپوليس در تعطيلات نوروز به امارات رفت و پس از تشکيل اردويي 8 روزه و برگزاري دو ديدار دوستانه روز دوشنبه به تهران بازگشت.
خبرنگار فارس گفت‌وگويي تفصيلي با علي دايي سرمربي پرسپوليس در خصوص مسائل مختلف انجام داده که در زير مي‌خوانيد:

*اردوي امارات را چگونه ارزيابي کرديد؟

خدا را شکر تمرينات بسيار خوبي را در امارات برگزار کرديم و توانستم تمام بازيکنان را مورد ارزيابي قرار دهم. در بازي‌هايي که انجام داديم سعي کردم معيار بازيکنان را بسنجم. عليرغم اينکه نتيجه زياد براي من مهم نبود اما توانستم عيار بازيکنان را پيدا کنم تا برنامه‌ريزي‌هايم را در ادامه ليگ برتر و جام حذفي انجام دهم.

*با اين حساب مي‌توان اردوي امارات را سکوي پرتاب پرسپوليس دانست؟

مطمئن هستم سالي که در پيش داريم براي ما و هواداران پرسپوليس سال بسيار خوبي خواهد بود. از اول سال به دنبال کامل کردن موفقيت‌هاي خودمان در سال گذشته هستيم تا بتوانيم سال آينده نيز اين اتفاق را ادامه دهيم.

*درست است در اردوي امارات به بازيکناني که کمتر در ليگ برتر و جام حذفي به ميان رفتند اعتماد کرديد؟

من به تمام بازيکنان به اندازه کافي فرصت دادم. بستگي دارد به شرايط بازي‌ها و زمان که ما چه وقت از چه بازيکني استفاده ‌کنيم. متأسفانه بايد اعلام کنم در زمان، دچار مشکل هستيم. ما 7 بازي داريم و نمي‌شود در هر يک از اين بازي‌ها ريسک کرد چون روزهاي حساسي در انتظار ما است. هر کس که در اردوي امارات و تمرينات تهران خوب و آماده بود حقش را از من مي‌گيرد و براي پرسپوليس به ميدان مي‌رود.

* آيا کاستي‌هايي هم در امارات داشتيد؟

خيالتان راحت باشد با آرامش و تمرکز کافي به اهداف خودم رسيدم و خيلي خوب شد که به اين اردو رفتيم، به همين دليل از افرادي که بستر لازم را براي تشکيل اين اردو آماده کردند تشکر مي‌کنم.

*چرا هوار ملا محمد به امارات نيامد؟

نمي‌دانم. اين موضوع براي من هم بي‌جواب بود و واقعا جاي تعجب داشت.

*مي‌گويند هوار ملا محمد چون عراقي است مشکل ويزا داشته است.

اصلا اين حرف‌ها نيست، وقتي اين بازيکن با من حرف زد به خاطر عملکرد خوبش به او دو روز مرخصي اضافه‌تر از ساير بازيکنان دادم اما متأسفانه وقتي نيامد حرف‌هايي شنيدم که اصلا براي من قابل قبول نيست.

*مي‌شود توضيح دهيد؟

ايشان اعلام کرده من پاسپورتم را عوض کرده‌ام. اگر اين کار را هوار ملامحمد انجام داده وظيفه‌اش اين بود که کپي پاسپورت جديدش را به باشگاه ايميل يا فکس کند تا برايش ويزا بگيريم. چطور او که از برنامه‌هاي ما خبر داشت پاسپورتش را روزي گرفته که به اردوي امارات نيايد.

* شايد راست مي‌گويد، چون بازيکنان عراقي براي حضور در امارات مشکل دارند؟

به نظر نمي‌رسد حرف‌هاي او درست باشد. بايد بگويم ما همه کار کرديم تا هوار مشکلي براي ورود به دبي نداشته باشد. دوستان نزديکي داشتم که پس از اينکه متوجه شديم او مشکل ويزا دارد سريعا براي او ويزا گرفتند. اگر هوار يک سال مي‌دويد نمي‌توانست ويزايي را که دوستان من گرفتند براي خودش بگيرد. خدا را شکر که اين ارتباط را در امارات داشتيم.

* از تاريخ پاسپورت هوار ملا محمد باخبر بوديد؟

جواب: بله، ايشان تا سال 2011 پاسپورتش اعتبار داشت، حالا نمي‌دانم چرا پاسپورتش را عوض کرده است. اشکالي ندارد اگر اين کار را انجام داده اما بايد به باشگاه اعلام مي‌کرد.

*بالاخره چه تصميمي براي او داريد. دفعه اول نيست که باشگاه پرسپوليس را سر کار گذاشته است؟

متأسفانه هوار ملامحمد در تمرينات نبوده و من ايشان را به کميته انضباطي باشگاه پرسپوليس سپرده‌ام تا تکليفش روشن شود.

*يعني او را اخراج کرديد؟

خير. هر نظري باشگاه پرسپوليس بدهد و هر رأيي کميته انضباطي بدهد من تابع آن هستم. او اشتباه کرده و نبايد با باشگاه بزرگ پرسپوليس اين طور رفتار کند. هر تيمي آيين و مقرراتي دارد و باشگاه هر تصميمي بگيرد من آن را اجرايي خواهم کرد.

*بگذريم. از ديدار مقابل سايپا بگوييد؟

بازي بسيار سختي برابر سايپا داريم. من دوران بسيار خوبي را در اين تيم در زمان مديريت هاشمي سپري کردم و به تجارب بسيار خوبي رسيدم. دوستان خوبي نيز پيدا کردم. شايد زياد مناسب نباشد که در اين وقت من اين حرف را مي‌زنم، من هميشه دلم با سايپا است چون تجاربي با اين تيم داشتم و روزهايي داشتم که هرگز فراموش نمي‌کنم.

* تقابل شما با مايلي‌کهن نيز مي‌تواند جالب باشد؟

من نمي‌دانم منظور شما از تقابل چيست. مايلي کهن مربي و بزرگ من بوده و من احترام زيادي براي ايشان قائلم اما ما محکوم به برد هستيم و مجبور هستم مجددا مقابل يکي از استادانم قرار بگيرم. انشاء الله روز شنبه نتيجه خوب کار کردن خودمان را در اردوي امارات و تهران با حضور هوادارانمان ببينيم.

*آيا در پرسپوليس به اين نتيجه نرسيديد که فاصله بازيکنان اصلي و نيمکت‌نشين کمي زياد است؟

اين نظر شماست. من به اين نتيجه رسيدم نه تنها فاصله‌ها بين بازيکنان اصلي و نيمکت‌نشين پرسپوليس زياد نيست بلکه بسيار نزديک است و همين مورد کار من را سخت‌تر مي‌کند اما خدا را شکر دستم بازتر است. اين فاکتورهاي خوب را شايد برخي از تيم‌ها نداشته باشند.

*بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را دنبال مي‌کنيد؟

بله. خوشحال هستم ذوب آهن در ازبکستان نتيجه بسيار خوبي گرفت. بازي مس کرمان و نماينده قطر را نيز ديدم. به نظرم مس کار بزرگي کرد و در نيمه دوم توانست لياقت فوتبال ما را ثابت کند. استقلال و سپاهان هم نمايش خوب و موفقي داشتند. تيم‌هاي ما نسبت به سال قبل در ليگ قهرمانان آسيا خيلي بهتر بوده‌اند و اميدوارم به حق خود برسند. چون فوتبال ايران مي‌تواند در آسيا شايستگي‌هاي خودش را بسيار درخشان از طريق ليگ قهرمانان آسيا مجددا ثابت کند.

* اگر پرسپوليس به آسيا رفت شما براي سال آينده چه برنامه‌اي داريد؟ آيا پرسپوليس به دنبال کارگر مي‌رود يا ستاره؟

راجع به سال آينده بعد از آخرين بازي پرسپوليس جواب شما را خواهم داد چون دوست ندارم تمرکز تيمي و بازيکنان ما بهم بريزد. پرسپوليس در حال حاضر بازيکنان بسيار بزرگي دارد و مطمئن باشيد اگر به اهدافمان برسيم خبر بسيار خوشي براي آنها دارم.

* اگر مي‌شود اين خبر را الان بدهيد؟

اگر من با اين بازيکنان به هدفم برسم مطمئن باشيد درصد خيلي کمي از بازيکنان پرسپوليس تغيير خواهند کرد.

* برسيم به تيم ملي...

من درباره تيم ملي نمي‌خواهم حرف بزنم چون الان وقتش نيست. اگر مي‌بينيد گهگاه صحبت‌هايي را بر زبان مي‌آورم مي‌خواهم گوشه‌اي از اتفاقات را براي مردم توضيح دهم.

*چرا نتيجه شکايت شما به کميته انضباطي اعلام نشده است؟

انشاء الله شريفي رئيس کميته انضباطي به زودي جواب من را مي‌دهد. اين اتفاق خيلي زود مي‌افتد چون من واقعا ايشان را قبول دارم.

*مي‌شود تاريخ اين زمان را به ما بگوييد يا مدتي را که شما به فدراسيون فرصت داديد؟

انشاء الله به زودي زود. من که کميته انضباطي نيستم جواب شما را بدهم، انشاء الله به زودي جواب من داده خواهد شد تا همه چيز ختم به خير شود. لطفا از آقاي شريفي بپرسيد که چه وقت مي‌خواهد جواب من را بدهد.

* تعداد زيادي از کارشناسان معتقدند رفتن شما از تيم ملي لطمه بدي به اين تيم وارد کرد، نظر شما چيست؟

جواب: منظور شما را نمي‌فهمم. بايد حرف‌هاي خود را بهتر بازگو کنيد تا من استثنائا در مورد اين سئوال شما جواب بدهم.

*مثلا گلزن نداريم و فقر مهاجم خوب داريم.

جواب: خدا را شکر که اين سئوال را از من کرديد. اين سئوال را برويد از کساني بپرسيد که آن موقع که من در تيم ملي تمام تلاشم را مي‌کردم و البته در برخي اوقات کمتر گل مي‌زدم اما در اختيار تيم بودم مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست و يا چرا دايي در تيم ملي بازي مي‌کند. آن آقايان الان مي‌توانند جواب شما را راحت بدهند تا من.

*منظور شما از آن آقايان کيست؟

آرشيو رسانه‌ها و صحبت آن اقايان وجود دارد، برويد پيدا کنيد و آن را تحليل کنيد اما معتقدم بازيکنان مستعد، جوان و خوبي در ليگ ما وجود دارند که بايد آنها را ديد و جايگزين علي دايي‌ها کرد. اميدوارم هر چه زودتر مشکلي که شما مي‌گوييد حل شود.

*در پايان اگر حرفي داريد بگوييد؟
جواب: اميدوارم در امتداد موفقيت‌هاي سال قبل، سال 89 با کمک هواداران و پشتوانه گرم مسئولان باشگاه پرسپوليس سال خوبي داشته باشيم. همه با هم دست به دست هم دهيم تا يک جام را کسب کنيم و به اميد خدا در فصل آينده ميهمان ليگ قهرمانان آسيا باشيم و در آنجا نيز به موفقيت برسيم. من از هواداران مي‌خواهم پرسپوليس را حمايت کنند چون موجب دلگرمي ماست. ما فينال‌هاي سختي را در جام حذفي و ليگ برتر داريم و در تمام آنها براي گرفتن حداکثر امتياز به ميدان مي‌رويم. بازي‌هاي داخل خانه و يا خارج خانه نيز براي ما هيچ فرقي ندارد

دیدگاه‌ها