کد خبر : 20764 | 28 فروردين 1389 ساعت 09:56 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

واعظی آشتیانی و دلایل انتخاب و حمایت از مرفاوی

مدیر عامل باشگاه استقلال در مراسم تجلیل از اعضای تیم استقلال دلایل انتخاب و حمایت از مرفاوی را برشمرد.

واعظی آشتیانی و دلایل انتخاب و حمایت از مرفاوی

      واعظي آشتياني در سخنان خود در اين مراسم گفت: همه مي‌دانيم چه بداخلاقي‌هايي شد که استقلال نتواند نتيجه بگيرد اما خدا را شاکريم که با وجود رفتارهاي ناپسند و حرکات غير حرفه‌اي،استقلال توانست در اين شرايط قرار بگيرد.
      وی ضمن خوشامد گویی به همه حاضران در مراسم تجلیل از اعضای تیم استقلال گفت: بايد از همه اعضاي عوامل استقلال و همچنين هواداران، تقدير کنم. بازيکنان به خوبي مي‌دانند که با آنها رفتاري محترمانه بر اساس احترام متقابل صورت گرفت و هيچ گاه به سمت دروغ‌گويي و يا رفتارهاي نادرست نرفتيم. همواره سعي کرديم از سرمربي حمايت کنيم و اين اقدام بر اساس باور قلبي و اعتقاد‌مان صورت گرفت.

      وي ادامه داد:  ما با حمايت از سرمربي خواستيم تا به فوتبال کشور چند نکته را يادآوري کنيم؛ اول آن که نخواستيم تا گردونه مربيان را محدود کنيم. اين که تنها تعدادي خاص در فوتبال ايران مربي‌گري کنند و پس از آن که در تيمي نتيجه نگرفتند، اخراج شده و سپس از تيمي ديگر سر دربياورند. فوتبال ما در توليد مربي دچار مشکل است. خواستيم با ايجاد فضا و شکافتن حلقه مربيان، نشان دهيم که مربياني هستند که با حمايت از آنها مي‌توان آينده فوتبال کشور را تضمين کرد. نکته ديگر آن است که ما خودمان به اپيدمي فوتبال کشورهاي حوزه خليج فارس دچار شديم. ما هميشه برکناري زودهنگام مربيان را تکفير مي‌کرديم اما در فوتبال‌مان در حال حاضر همين اتفاق رخ مي‌دهد. سعي مي‌شود تا با توهين و شعار دادن، به دنبال ناحق برويم و با اخراج مربيان، خودمان را پنهان کنيم. ما با حمايت از مربيان‌مان، اين درس را به فوتبال داديم که با اخراج، چيزي حل نمي‌شود. ما دورانديشي داشتيم. امروز هم شاهد هستيد که با لطف خدا و حمايت هواداران، بازيکنان و کادر فني، توانستيم در آسيا دو تيم را با مربيان بزرگ برزيلي‌شان حذف کنيم و استقلال بعد از 9 سال توانست به مرحله دوم راه پيدا کند.

      واعظي آشتياني ادامه داد: کفاشيان اينجا حضور دارد و از ميزان صداقت و صميميت ميان ما آگاه است. استقلال در سال جاري بدترين ضربه‌ها را از داوري خورد. قصد داريم به کمک همکارانم فيلمي از ضربه‌هايي که استقلال از داوري در سال جاري خورد را تهيه و روي سايت باشگاه استقلال قرار دهيم تا هواداران بدانند که براستي از کجا ضربه خورديم. ما با اين کار نمي‌خواهيم داوري را زير سوال ببريم بلکه مي‌خواهيم خانواده داوري روز به روز بهتر شود. مي‌دانم که هيچ داوري دوست ندارد قضاوت بدي داشته باشد. هيچ کس دوست ندارد در کارش کاستي داشته باشد. با اين حال تمام اتفاقات براي ما افتاد. اميدوارم با توجه کفاشيان و نظارت عالي روي داوري، سعي کنيم مشکل داوري کشور را حل کنيم. همگي از خلوص نيت کفاشيان آگاهي دارند. بايد او را در کارهايش حمايت کنيم.

     مديرعامل باشگاه استقلال افزود: نکته‌اي که هم‌اکنون در کشور تسري پيدا کرده است، آن است که گفته مي‌شود واعظ آشتياني با سازمان تربيت بدني اختلاف دارد. اين درست نيست. رفاقت من و سعيدلو به امروز و ديروز برنمي‌گردد و ديرينه است. همه دوستان به خوبي مي‌دانند که اگر موثر نباشم، نمي‌مانم. اگر نتيجه نگيرم، يک روز هم به کارم ادامه نمي‌دهم و مي‌روم. بايد بگويم که هيچ يک از حرف‌هايي که در روزنامه‌ها عنوان مي‌شود، درست نيست. همه را تکذيب مي‌کنم. استقلال و مديريتش مستحکم هستند و همين گونه هم به کارشان ادامه خواهند داد. ما افقي را براي خودمان تعيين کرده‌ايم که با لطف خدا و حمايت هواداران به قله‌هاي تعريف شده خواهيم رسيد. مجموعه استقلال، صميمي و دوستانه است. اميدواريم که با همين شرايط در رقابت‌ها به پيش برويم و در ليگ هم بتوانيم سهميه حضور در ليگ قهرمانان سال آينده را به دست آورده تا سال آينده هم در اين رقابت‌ها حضور داشته باشيم.

    علي کفاشيان نيز در سخنان کوتاهي، با تبريک صعود باشگاه استقلال به دور بعد رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا گفت: باشگاه استقلال لياقت فوتبال ايران را در آسيا نشان داد و گام نخست را درست برداشت. بايد به واعظي آشتياني و کادر فني و بازيکنان استقلال و همچنين هواداران اين تيم به اين خاطر تبريک گفت. اين باشگاه به سمت الگوسازي براي فوتبال حرفه‌اي در آسيا گام برمي‌دارد


دیدگاه‌ها