کد خبر : 25512 | 09 مرداد 1389 ساعت 08:06 | 975 بازدید | 0 دیدگاه

جنگ زخم‌خورده‌ها با مدعیان

هفته دوم لیگ برتر فوتبال، شنبه با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود.

  ليگ برتر دهم در آغاز راه خود به صورت فشرده دنبال مي‌شود.
 پس از برگزاري رقابت‌هاي هفته اول در روزهاي دوشنبه و سه شنبه، هفته دوم اين مسابقات شنبه و يکشنبه برگزار خواهد شد.
برنامه سه ديدار روز اول هفته دوم ليگ برترروز شنبه به شرح زير است:

 * استيل‌آذين- پاس
دو تيم پيروز هفته اول، در ورزشگاه دستگردي به مصاف يکديگر مي‌روند. استيل‌آذين که به گفته آجورلو هدف اين فصل خود را قهرماني با 80 امتياز قرار داده، در شرايطي به مصاف پاس مي‌رود که از امتياز ميزباني برخوردار است. پاس نيز با بردي که هفته گذشته مقابل مس به دست آورد، ‌با روحيه مضاعف گام به ميدان مي‌گذارد.

 * مس کرمان- ذوب‌آهن اصفهان
ذوب‌آهن براي اينکه از ابتداي ليگ خود را جزو مدعيان معرفي کند، به دنبال 3 امتياز دوم ليگ است. شاگردان ابراهيم‌زاده در اولين ديدار خود از سد پيکان گذشتند و امروز شنبه به مصاف مس مي‌روند که در بازي اول 3 امتياز را از دست داده است. شاگردان مرفاوي چشم به 3 امتياز خانگي اين ديدار دوخته‌اند.

 * استقلال- فولاد خوزستان
 استقلال با پيروزي مقابل شهرداري تبريز نشان داد که براي اين فصل برنامه‌هاي زيادي دارد. شاگردان مظلومي در ورزشگاه آزادي و در حضور تماشاگران خود پذيراي تيم زخم‌خورده فولاد خوزستان هستند.
 فولاد هفته گذشته، در خانه به استيل‌آذين باخت و اگر امروز نيز شکست بخورد، ليگ را با بدترين وضعيت موجود شروع کرده است. اين درحاليست که آبي‌پوشان به دنبال 3 امتياز اين بازي هستند تا از هفته‌هاي آغازين خود را مدعي قهرماني نشان دهند.

  6 ديدار باقيمانده اين هفته روز يکشنبه برگزار مي‌شود.

  
 * تراکتورسازي- راه‌آهن

پس از اتفاقاتي که در ديدار پرسپوليس و تراکتورسازي رخ داد،‌ نماينده تبريز به دليل تخلفات تماشاگرانش به برگزاري 2 ديدار بدون حضور تماشاگر محکوم شد. بازي با راه‌آهن اولين ديدار خانگي اين فصل تراکتورسازي است که بايد بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

 اين موضوع امتياز بزرگي براي شاگردان کربکندي محسوب مي‌شود تا در خارج از خانه بتوانند از تراکتورسازي امتياز بگيرند. اين در حالي است که شاگردان فراز کمالوند براي اينکه هواداران خود را راضي نگه دارند، چاره‌اي جز برد ندارند.

 * پيکان- شاهين‌بوشهر

 2 تيم شکست‌خورده هفته اول در قزوين به مصاف هم مي‌روند. شاهين که هفته پيش در خانه مغلوب نفت آبادان شده بود، کار دشواري برابر شاگردان احمدزاده پيش رو دارد چرا که پيکان نيز با توجه به شکست هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن براي اينکه در همين ابتداي ليگ به وضعيت خود سر و سامان بدهد، چشم به 3 امتياز خانگي دوخته است.

 * نفت تهران- شهرداري تبريز

 2 تيمي که فصل گذشته در ليگ يک عملکرد خوبي داشته‌اند و به عنوان تيم‌هاي اول گروه خود راهي ليگ برتر شدند، در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف هم مي‌روند.

نکته مشترک هر دو تيم عدم آمادگي لازم با توجه به وقت اندک تيم‌هاي ليگ يکي براي آماده‌سازي است. با اين حال نفت هفته گذشته در خارج از خانه از ملوان يک امتياز گرفت و شهرداري در خانه مغلوب استقلال شد. 3 امتياز اين مسابقه براي هر دو تيم ارزش زيادي دارد.

 * سپاهان- ملوان

 عادت کرده‌ايم که تيم‌هاي قلعه‌نويي را در 4-5 هفته اول ناآماده ببينيم و پس از آن است که تيم‌هاي اين مربي شکل واقعي خود را پيدا مي‌کنند. سپاهان هفته گذشته مقابل راه‌آهن متوقف شد و فردا در شرايطي به مصاف ملوان مي‌رود که هواداران اين تيم چيزي جزء پيروزي از تيم‌شان توقع ندارند.

 * صنعت نفت آبادان- سايپا

 نفت آبادان شروع خوبي در ليگ برتر داشت و با پيروزي خارج از خانه هواداران خود را به آينده اميدوار کرد.‌ آنها فردا در گرماي آبادان پذيراي سايپا هستند و مي‌خواهند در هفته دوم جزء تيم‌هاي 6 امتيازي جدول لقب بگيرند. اين همان هدفي است که مايلي‌کهن با سايپا آن را دنبال مي‌کند.

 * صباي قم- پرسپوليس

 صبا با محمود ياوري در شرايطي ميزبان پرسپوليس است که در بازي اول خود طعم شکست را چشيده است. ياوري بخوبي مي‌داند که برد در اين ديدار چه اهميتي دارد و به همين دليل براي اين مسابقه نقشه‌هاي زيادي کشيده است. رويارويي اين مربي و علي دايي يادآور ديدار فصل گذشته پرسپوليس و شاهين است که طي آن نماينده بوشهر با مربيگري ياوري 4 بر يک پرسپوليس را شکست داد.

 اين ديدار مي‌تواند جنبه انتقامي براي علي دايي داشته باشد تا او علاوه بر فراموش کردن آن شکست از ياوري تيمش را به دومين برد پياپي ليگ دهم برساند.

 حضور نيکبخت واحدي در صبا از نکات قابل توجه است. اگر او براي اين ديدار آماده باشد و رو در روي پرسپوليس قرار بگيرد مي‌تواند انتظار صحنه‌هاي جذابي را داشت.

*برنامه هفته دوم / شنبه 9 مرداد

استيل آذين – پاس ساعت :17:30 دستگردي – تهران

تورج حق وردي – محبت علي رضايي تبار – حسن يوسفي –حسين زرگر- رحيم رحيمي مقدم

مس کرمان – ذوب آهن ساعت: 17:30 شهيد باهنر – کرمان

غلامرضا جباري – علي موغلي – بابک داوري – قاسم واحدي – ابراهيم ميرزابيگي

استقلال – فولاد خوزستان ساعت:19:40 آزادي – تهران

يدالله جهانبازي – حيدر شکور – رسول فروغي – محمدرضا اکبريان – محمد حاتم

يکشنبه 10 مرداد

تراکتورسازي – راه آهن ساعت:17:30 يادگار امام – تبريز

عليرضا فغاني – صادق نوري – بهرام کياني – محمد ملکي – محمدرضا فلاح

پيکان – شاهين بوشهر ساعت:18:15 شهيد رجايي – قزوين

شاهين حاج بابايي – رحيم شاهين – مصطفي فراهاني – منصور نوري – نادر جعفري

نفت تهران – شهرداري تبريز ساعت:18:15 اکباتان – تهران

جمشيد دانش مهر – حميد غمزه – تورج عيوض محمدي – سعيد فتاحي - عبود سنگاشکن

سپاهان – ملوان انزلي ساعت:18:15 فولادشهر – اصفهان

محسن قهرماني – مجيد شمس – سعيد زارع – جواد شرفي – محمدعلي فروغي

نفت آبادان – سايپا ساعت:20:45 تختي – آبادان

احمد صالحي – حميد نظري – سعيد قاسمي – رضا کرمانشاهي – حسين عسگري

صباي قم – پرسپوليس ساعت:20:45 يادگار امام – قم

محسن ترکي – رضا سخندان – مسعود فرح نيا – جمشيد محمدي – فرج الله يثربي

دیدگاه‌ها