کد خبر : 26495 | 30 مرداد 1389 ساعت 10:04 | 869 بازدید | 0 دیدگاه

هفته‌ی ششم لیگ برتر

نبرد استقلال با نفت پس از ‌23 سال

تنور لیگ برتر فوتبال ایران از یک‌شنبه و با آغاز رقابت‌های هفته پنجم بار دیگر داغ خواهد شد، دیدار‌هایی که با شدت گرفتن رقابت در صدر جدول و صدرنشینی، این روز‌ها با همه حاشیه‌هایش هیجان بیشتری به خود گرفته است.

 هفته‌ي ششم ليگ برتر فوتبال کشور از روز يکشنبه در حالي با برگزاري پنج ديدار آغاز خواهد شد که هفته پنجم اين رقابت‌ها روز پنج ‌شنبه تمام شده بود و بازي‌هاي ليگ همچنان با فشردگي خاصي دنبال مي‌شود. نکته جالب اينجاست که هنوز يک ماه از آغاز ليگ دهم نگذشته است که به هفته ششم رقابت‌ها رسيده‌ايم، در شرايطي که در سال‌هاي گذشته اين وضعيت انجام بازي‌ها با اين فشردگي بر ليگ حاکم نبود. بعلاوه اينها همه در حالي است که در اين مدت تيم ملي نيز يک بازي دوستانه مقابل ارمنستان برگزار کرده است. با توجه به اين شرايط و فاصله 3-4 روزه ميان بازي‌ها، بايد ديد کدام تيم‌ها مي‌توانند حداکثر امتيازات لازم را کسب کرده و خود را در جدول بالا بکشند.


* مس کرمان- فولاد خوزستان، ورزشگاه شهيد باهنر کرمان ساعت 21 و 30 دقيقه

تنها نماينده استان خوزستان در ليگ که تاکنون به همراه ذوب آهن تنها تيم‌هايي بوده‌اند که توانسته‌اند تمام امتيازات بازي‌هاي خارجي از خانه را کسب کنند، در خانه حريفان بسيار خطرناک نشان داده است و مي‌خواهد پس از شکست استقلال و نفت تهران سومين پيروزي خارج از خانه را نيز کسب کند، اما براي اين کار روز سختي را در کرمان مقابل شاگردان آماده صمد مرفاوي دارند. مسي‌ها پس از بردي پرگل برابر شهرداري تبريز که با درخشش خيره کننده ادينيو همراه بود در مقابل استيل آذين نيز تا دقايق پاياني پيروز ميدان بودند و مي‌توانستند يک سه امتياز شيرين را از دستگردي کسب کنند اما اينگونه نشد و آنها با يک امتياز به کرمان بازگشتند. صمد مرفاوي اکنون انگيزه زيادي براي اثبات خود در مس دارد، البته فولاد و مجيد جلالي نيز که با وجود بازي‌هاي دشوار در هفته‌هاي ابتدايي فصل را خوب شروع کرده‌اند حريف دست و پا بسته‌اي نخواهند بود. به يقين اين بازي از زيباترين ديدارهاي هفته ششم خواهد بود.


* پيکان- استيل آذين، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين- ساعت 21 و 30 دقيقه

پيکان يکي از دو تيمي است که تاکنون بردي در ليگ بدست نياورده و روزهاي خوبي را سپري نمي‌کند آنها هفته قبل نيز شکستي سنگين را در مقابل استقلال متحمل شدند. احمدزاده و شاگردانش همچنان به دنبال نخستين پيروزي خود هستند تا کمي وضعيت‌شان را سروسامان ببخشند اما مطمئنا براي اين کار حريف آساني را پيش روي خود ندارند. استيل آذين پرمهره و البته پر حاشيه که البته هنوز در شوک اخراج علي کريمي به سر مي‌برد حريف اين هفته پيکان است. احتمال تغيير در کادر مديريتي استيل‌آذين نگاه‌ها را به سمت و سوي ديگري جذب کرده، اما هنوز تصميم نهايي باشگاه در اين خصوص مشخص نيست هرچند با توجه به اتفاقات چند روز اخير پيش‌بيني تصميم سران استيل آذين نمي‌تواند چندان سخت باشد. بايد منتظر ماند و ديد نتيجه کار پر ستاره‌ترين و البته پرحاشيه‌ترين تيم ليگ برتر تا اينجا با پيکان سواران قزويني چگونه خواهد بود.


* تراکتورسازي- ملوان انزلي، ورزشگاه يادگار امام تبريز، ساعت 21 و 30 دقيقه

اين ديدار نيز از بازي‌هاي زيبايي است که قطعا در نگاه اول چندان به چشم نمي‌آيد اما مي‌توان روي کيفيت آن حساب باز کرد. ضمن اينکه وجود تماشاگران پرشمار تبريزي نيز به جذاب‌تر شدن اين بازي کمک مي‌کند، چرا که اين نخستين بازي تراکتور سازي در فصل جديد با حضور تماشاگرانش در خانه است. تراکتور عملکرد بهتري نسبت به ديگر نماينده تبريز داشته است اما نسبت به سال قبل تفاوت چنداني در بازي اين تيم مشاهده نمي‌شود، اما مربي ملوان که اعتقاد دارد تيمش از فصل قبل بهتر شده و بازي به مراتب زيباتري را ارائه مي‌دهد به کسب امتياز از اين ديدار فکر مي‌کند. تقابل کمالوند و پورغلامي مي‌تواند نکات قابل توجهي را با خود به همراه داشته باشد.


* سپاهان اصفهان – پاس همدان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 21 و 30 دقيقه

مدافع عنوان قهرماني ليگ دهم خيلي زود اولين باخت خود را تجربه کرد تا امير قلعه نويي بگويد امسال همه ايران عليه من و سپاهان‌اند و با ما لج‌اند! اينکه قلعه‌نويي تا چه زماني مي‌تواند (به قول خودش) سپاهان امسال را با توجه به مهره‌هايي که گرفته هماهنگ کند، مي‌تواند از مهمترين اتفاقات ليگ در هفته‌هاي بعدي آن باشد که البته شايد نشان از تغييراتي در اين تيم اصفهاني داشته باشد. در عين حال قلعه نويي اوايل فصل عنوان کرده بود که امسال ستاره‌اي جذب نکرده اما سرمربي سابق استقلال و تيم‌ ملي در مصاحبه‌اي ديگر اعلام کرد که امسال سپاهان را بارسلونايي بسته است! حال بايد ديد او با "بارسلونا بي‌ستاره‌"اش اين هفته مقابل تيم آماده پاس همدان چه خواهد کرد. پاس اما به همراه مدير روستا تاکنون عملکرد خوبي داشته و با 10 امتياز در مکان سوم جدول قرار دارد. پاس تلاش زيادي مي‌ کند تا راه برق شيراز در ليگ هشتم نرود و خود را در بالاي جدول حفظ کند.


* نفت تهران- استقلال تهران، ورزشگاه ازادي تهران، ساعت 21 و 30 دقيقه

از آخرين ديدار رسمي دو تيم 23 سال مي‌گذرد. 26 مرداد سال 1366 آخرين رويارويي اين دو تيم تهراني بود که حالا مجددا قرار است پس از مدتي طولاني به مصاف هم بروند. آبي‌پوشان پايتخت با سه امتياز هفته پيش مقابل پيکان به استقبال نفتي خواهند رفت که نمي‌تواند چندان حريف سختي برايشان باشد و اين نشان از خيز بزرگ استقلال به سوي رده‌هاي بالايي جدول دارد. استقلال که امسال بيش از هر زماني پيشکسوتان خود را به کادر فني خود افزوده، هنوز از احتمال پاسخگويي اين روش چندان آگاه نبوده و اميد به همکاري بدون مشکل مجازي، پورحيدري و مظلومي در ادامه ليگ دارد. گذشته از اينها خط حمله شاگردان مظلومي امسال حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت و در اين بازي نيز بايد انتظار هنر نمايي مهاجمان آبي بود.البته آنها در اين بازي فرهاد مجيدي را به دليل سه اخطاره بودن در اختيار ندارند. ضمن اينکه شماره 8 اغلب مصدوم استقلال باز هم مصدوم شده و اين بار مجتبي جباري به دليل شکستگي بيني يک ماه از ميادين به دور خواهد بود. نفت نيز به ضربات سنگين مارسيو خوزه دل بسته است. بايد ديد رويارويي فرکي و استقلال پس از چند سال چگونه پايان خواهد يافت.


ساير بازي‌هاي هفته ششم نيز که دوشنبه برگزار خواهد شد بدين شرح است:

* سايپا - راه‌آهن، ورزشگاه تختي کرج، ساعت 21 و 30 دقيقه

*پرسپوليس ـ شاهين بوشهر، ورزشگاه آزادي، ساعت 21 و 30 دقيقه

*نفت آبادان- ذوب آهن، ورزشگاه تختي آبادان، ساعت 21 و 30 دقيقه

* صباي قم – شهرداري تبريز، ورزشگاه يادگار قم، ساعت 21 و 30 دقيقه

 
 

دیدگاه‌ها