کد خبر : 34745 | 17 دی 1389 ساعت 18:13 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

شنبه، پرسپولیس - آنتالیا اسپور در بازی رده بندی

تیم‌های پرسپولیس و آنتالیا اسپور در بازی رده بندی تورنمنت ترکیه فردا در برابر هم صف آرایی می‌کنند. دو تیم آلمانی نیز در فینال به مصاف هم می‌روند.

شنبه، پرسپولیس - آنتالیا اسپور در بازی رده بندی
به نقل از سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، سرخپوشان تهراني با وجود برتري در بازي مقابل اينتراخت فرانکفورت، در ضربات پنالتي نتيجه را به حريف واگذار کردند و تيم کلن آلمان نيز در بازي دوم توانست در ضربات پنالتي تيم آنتاليا اسپور، ميزبان اين مسابقات را شکست دهد.

بنابر اين عصر شنبه، ابتدا تيم‌هاي پرسپوليس و آنتاليا اسپور ديدار رده‌بندي را برگزار مي‌کنند و دو نماينده آلماني نيز در ديدار فينال به مصاف هم مي‌روند.

**تمرين جمعه در يک جلسه برگزار شد

اولين تمرين سرخپوشان پس از ديدار برابر تيم اينتراخت فرانکفورت از ساعت 11 صبح روز جمعه در زمين هتل تايتانيک برگزار شد.

تمرين روز جمعه فقط در نوبت صبح برگزار شد و بازيکنان پس از صرف ناهار براي خريد به مرکز خريد شهر آنتاليا رفتند.

قبل از آغاز تمرين و حضور بازيکنان، مسئولان باشگاه در محل تمرين حضور يافتند. بازيکنان بعد از صحبت‌هاي کوتاه علي دايي در دو گروه به تمرين پرداختند.

سکوبرت که در تمرين روز قبل و بازي پرسپوليس غايب بود با دويدن دور زمين به جمع سرخپوشان پيوست. بازيکناني که در بازي روز گذشته حضور داشتند با ديدن دور زمين به تمرينات سبک پرداختند.

بقيه بازيکنان زير نظر حسين عبدي به حرکات نرمشي، کششي و کار با توپ مشغول شدند.

دايي، يحيوي، مياچ و مولايي در ميانه ميدان با هم صحبت مي‌کردند و حرکات بازيکنان را زير نظر داشتند. در بخش بعدي، تمرينات، کار با توپ در دستور کار بازيکنان قرار گرفت. اميرحسين فشنگچي و محمد منصوري تا انتهاي تمرين، دور زمين ‌دويدند.

يحيوي تمرينات فشرده‌تري را نسبت به روزي‌هاي قبل براي دروازه‌بانان در نظر گرفته بود.

در ادامه، مياچ تمرينات پاسکاري و يک و دوهاي سرعتي را براي بازيکنان تشريح کرده و بازيکنان با اشتياق اين تمرينات را اجرا مي‌کردند. از بازيکناني که روز گذشته به ميدان رفته بودند تنها وحيد هاشميان و مجتبي زارعي در ادامه تمرينات شرکت داشتند و ديگر بازيکنان جهت استراحت، زمين تمرين را ترک کردند.

مياچ، باريکنان را به دو گروه طوسي و زرد تقسيم کرد و بازي تحت فشار در محوطه‌اي محدود را براي آنها در نظر گرفت. عليرضا حقيقي با توپ‌گيري‌هاي ديدني، از سوي يحيوي مورد تشويق قرار گرفت.

تمرين بعدي پرسپوليس، فردا صبح در زمين هتل برگزار مي‌شود.

** آلماني‌ها قانون‌شکني کردند

محمد علي يحيوي مربي دروازه‌بان‌هاي سرخپوشان پايتخت در رابطه با شرايط اردو و آمادگي دروازه‌بان‌هاي تيم سخن گفت:

*چه برنامه‌اي را در اين اردو پيش بيني کرده‌ايد؟

از وقتي آمديم طبق برنامه، روزي دو جلسه تمرين داريم و کارهاي بدني انجام مي‌دهيم و مهم‌تر از آن، ما با برنامه اين اردو را سپري مي‌کنيم و همين عامل باعث شده اين اردو يکي از اردوهاي خوب ما باشد. دروازه‌بانان ما هم در اين شرايط، از حداکثر توان خود براي آمادگي هر چه بيشتر استفاده مي‌کنند.

*وضعيت روحي و رواني حقيقي پس از خط خوردن از تيم ملي چگونه است؟

عليرضا روحيه خوبي دارد، چون او يک بازيکن حرفه اي است. بازيکن حرفه اي بايد ابتدا روحيه اي حرفه اي داشته باشد. حقيقي هم اکنون تمريناتي را انجام مي‌دهد که بايد او را حتما در مسابقات ببينيد و بعد قضاوت کنيد.

*چرا از عليرضا حقيقي در نيمه دوم استفاده نشد؟

در اين مورد تصميم گيرنده سرمربي است و من فکر مي‌کنم عليرضا روحيه خوبي دارد. ما از رحمان در آن بازي استفاده کرديم تا تجربه بازي برون مرزي او بيشتر شود.

*به نظر شما دو دروازه‌بان براي سه جام کافي است؟ و آيا فاصله زيادي بين دروازه‌بان سوم وجود ندارد؟

ما دو دروازه‌بان آماده در اختيار داريم و قصد داريم روي دروازه‌بان‌هاي جوان سرمايه‌گذاري کنيم. مسعود داستاني هم کم کم آمادگي و تجربيات لازم را از شرايط و تمرينات پرسپوليس کسب خواهد کرد تا روز به روز آماده‌تر شده و به عنوان يک پديده ظاهر شود.

*در مورد تمرينات جديد در اردوي ترکيه چه نظري داريد؟

در اين اردوي آماده سازي، بايد فشار زيادي روي بدن‌ها بياوريم تا دروازه‌بانان تيم ما به آمادگي کامل برسند. وقتي فوتبال ما رو به جلو مي‌رود، بايد دروازه‌بان‌هاي ما هم رو به جلو حرکت کنند تا از تيم و فوتبال عقب نيافتند. ما طبق متدهاي روز دنيا تمرينات خود را ادامه مي‌دهيم.

*ارزيابي شما از بازي مقابل اينتراخت فرانکفورت چيست؟

بازي سخت و خوبي بود، تيم پرسپوليس رو به جلو و منطقي کار کرد و فوتبال به معناي واقعي را به نمايش گذاشت ولي آلماني‌ها قانون شکني کردند و قرار بود تعويض‌ها محدود باشد اما آنها 11 تعويض کردند و اين قانون شکني حريف بود.

*در مورد گل اول در دقايق ابتدايي بازي، آيا دروازه‌بان مقصر بود؟

ضربات ايستگاهي يکي از مهمترين تاکتيک‌هاي تيمي است که در حمله و دفاع کار به صورت گروهي شکل مي‌گيرد و هيچ گاه در اجراي يک تاکتيک تيمي، فرد مقصر نيست بلکه بايد بازيکنان پوششي در صورت اشتباه هم تيمي خود، همديگر را پوشش دهند اما گل حريف در عين ناباوري وارد دروازه ما شد.

*عملکرد رحمان احمدي را در اين بازي چطور ديديد؟

رحمان در اين بازي خيلي خوب ظاهر شد و چند موقعيت خوب حريف را با تيزهوشي مهار کرد و ديديد که ضربه اول پنالتي را نيز گرفت.

دیدگاه‌ها