کد خبر : 35207 | 22 دی 1389 ساعت 13:06 | 578 بازدید | 0 دیدگاه

دایی و حضورش در انتخاب بهترین بازیکن جهان و سایر مسائل مربوط به پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس گفت: اگر کاپیتان تیم را من انتخاب می‌کردم واویلا می‌شد.

  علي دايي در خصوص اردوي ترکيه، پيروزي تيم ملي مقابل عراق،‌ حضورش در انتخاب بهترين بازيکن جهان و ساير مسائل مربوط به پرسپوليس صحبت کرد.

* نظرتان درباره اردوي ترکيه چيست؟
برنامه‌هاي خاصي را دنبال خواهيم کرد تا به هدف خود برسيم. هدف آخر ما اين است که قبل از شروع نيم فصل دوم به يک هماهنگي تاکتيکي بسيار خوب و روحيه بالا برسيم تا انشاءالله نتايج بهتري نسبت به نيم فصل اول بگيريم.

* در اردوي ترکيه به اين هدف رسيديد؟
تمرينات بسيار پرفشاري و خوبي انجام داديم و در کنارش دو بازي تدارکاتي را در نظر گرفتيم که به هماهنگي تيمي و تاکتيکي ما بسيار کمک کرد. اين اردو از بهترين اردوهايي بود که من تا الان در آن شرکت کرده بودم.

* در دو بازي مقابل اينتراخت و آنتاليا اسپور چند درصد به خواسته‌هاي خودتان رسيديد؟
ما دو مسابقه بسيار سخت و با تيم‌هاي خوب را پشت سر گذاشتيم. بچه‌ها در اين دو بازي بسيار خوب کار کردند مخصوصا در بازي اول مقابل اينتراخت و نيمه دوم در ديدار مقابل آنتاليا اسپور اما همانطور که گفتم اين بازي‌ها فقط جنبه تدارکاتي دارد. نقاط ضعف و قوت خودمان را شناختيم و بيشتر در جريان اتفاقات تيم از لحاظ تاکتيکي قرار خواهيم گرفت. روي تاکتيک‌هايي که در نيم فصل دوم داريم. به دنبال اين هستيم تا در اردوي امارات به آمادگي مطلوب‌تري برسيم تا خيال‌مان راحت شود.

* نظرتان در خصوص حضور در زوريخ و انتخاب مسي به عنوان بهترين بازيکن جهان براي دومين سال پياپي چيست؟
مثل سال‌هاي قبل به اين برنامه دعوت شدم. البته ما راي‌هاي خودمان را قبل از اين برنامه داده بوديم چون طبق قانون راي‌ها از قبل جمع‌آوري مي‌شود. فقط اين مراسم با مراسم‌هاي ديگر يک فرق داشت چون فرانس فوتبال هم در آن نقش داشت اما سال‌هاي گذشته اين کار را فقط فيفا انجام مي‌داد.

* در کل مراسم را چگونه ديديد؟ ديداري با شخص خاصي داشتيد؟
مثل هميشه اکثر بزرگان فوتبال دنيا در اين مراسم جمع بودند چه آنهايي که فوتبال را کنار گذاشتند و چه آنهايي که در حال حاضر بازي مي‌کنند.

* در خصوص نظر اداره ماليات مبني بر پرداخت ماليات شما به مبلغ 166 ميليون تومان از سوي فدراسيون فوتبال صحبت کنيد...
سؤال خوبي بود. شما مي‌دانيد که اين پول را نبايد به من بدهند. با توجه به مدارکي که بود، اداره ماليات بعد از 4 ماه و برگزاري دو جلسه حضوري بين من، وکيلم و نمايندگان فدراسيون به اين نتيجه رسيد که فدراسيون بايد ماليات من را بدهد. از روز اول گفته بودم که فقط به دنبال احقاق حقم هستم و دوست ندارم فردي بيايد حق من را بخورد. به همين دليل پيگيري کردم و خدا را شکر به نتيجه رسيدم.

* ديدار ايران و عراق را ديديد؟
خير. متاسفانه در هواپيما و در حال برگشتن از زوريخ بودم. به همين دليل نتوانستم بازي را تماشا کنم.

* از نتيجه‌ که خبر داريد؟
بله و به من اجازه بدهيد که به مردم شريف ايران،‌ کادر فني و بازيکنان اين پيروزي را تبريک بگويم. انشاءالله اين پيروزي‌ها ادامه داشته باشد و بچه‌ها بتوانند در جام ملت‌ها موفق باشند و به آنچه حق‌شان است برسند تا دل ايراني‌ها را خوشحال کنند.

*در خصوص بحث کاپيتاني صحبت کنيد. چرا اين موضوع اينقدر ادامه پيدا مي‌کند و گفته‌ مي‌شود امکان تقلب هم در اين راي‌گيري وجود دارد؟
اول بايد بگويم که واقعا متاسفم. خدا را شکر در يک محيط بسيار خوب و در حضور همگان اين راي‌گيري انجام شد. تمام راي‌هايي که گرفته شد در باشگاه پرسپوليس موجود است. من به آقاي رسايي راي‌ها را تقديم کردم که اين راي‌ها در باشگاه بماند و حرف و حديثي پيش نيايد.

* آيا اين کار درست بود؟
به نظر من کار بسيار قشنگي بود اما نمي‌دانم چرا اينقدر حرف و حديث دنبالش است. بچه‌ها خودشان کاپيتان خودشان را انتخاب کردند.

* اما برخي‌ها شايد برعکس شما نظر داشته باشند؟
هر کدام از آقايان فکر مي‌کنند کوچکترين اتفاقي افتاده مي‌توانند بيايند باشگاه از آقاي رسايي قائم مقام باشگاه فرم را بگيرند و نگاه کنند. خدا را شکر کاري کرده‌ايم که هيچ کدام از بچه‌ها اسم خودشان را ننويسند که خداي ناکرده فردا گلايه‌اي از فردي نشود و حرف و حديث پيش نيايد که چه فردي به چه کسي راي داده است. اين حق طبيعي من بود که چه طور کاپيتان پرسپوليس را انتخاب کنم. اگر خودم مستقيم انتخاب مي‌کردم شايد طور ديگري مي‌شد.

* منظورتان چيست؟
اگر کاپيتان پرسپوليس را انتخاب مي‌کردم واويلا بود. با اينکه حق طبيعي من بود و به هيچ کس ربطي ندارد يکسري حرف و حديث‌ پيش مي‌آمد.

* نظر شما در مورد تورنمنت امارات چيست؟
به نظرم شرايط اردو و تورنمنت امارات بهتر از ترکيه است. تيم‌هايي که در اين مسابقات شرکت مي‌کنند در حد تورنمنت ترکيه و شايد بالاتر باشند. اين بازي‌ها بسيار سخت و محکي جدي براي ما است که مي‌تواند به ما کمک‌هاي زيادي کند.

* از حريفانتان شناخت داريد؟
بله. تا حدود زيادي حريفان‌مان را در تورنمنت امارات مي‌شناسيم. سعي خواهيم کرد با برنامه‌ريزي که انجام مي‌دهيم مجددا بازيکنان را مورد ارزيابي قرار دهيم تا دل هواداران را در نيم فصل دوم شاد کنيم.

 

دیدگاه‌ها