کد خبر : 1621213 | 11 تیر 1398 ساعت 16:50 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

هیئت‌ها از بازیکنان و مربیان سهم می‌خواهند

گزارش؛ پول زور در فوتبال ایران

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در جدیدترین آرای صادره تعدادی از بازیکنان و مربیان فوتبال ایران را به دلیل تغییر استان محل فعالیت و عدم پرداخت هزینه آن، محروم کرده است.

گزارش؛ پول زور در فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، شکایت هیئت های فوتبال استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، سبب محرومیت بابک حاتمی، محمدرضا مهاجری، معین عباسیان، هاشم بیک زاده، محمد نصرتی، محسن حمیدی، امیر احمد کامدار، پیام صادقیان، بابک حاتمی و محمدرضا اخباری شده و آنها تا عدم پرداخت هزینه خروج از استان نمی توانند به فعالیت خود در فوتبال ادامه دهند.
 البته در تماسی که با معین عباسیان بازیکن فصل گذشته سایپا داشتیم، تاکید می کند حق خروج او از استان که مبلغی نزدیک به 10 میلیون تومان بوده، پرداخت شده ولی حتی در صورت عدم پرداخت این مبلغ، یک سوال مهم باقی می ماند و آن اینکه هیئت های فوتبال چه خدماتی برای بازیکنان ارائه می دهند که می توانند شکایت کنند و بازیکن و طبق قانونی که اخیرا تصویب شده حتی مربیان را از فعالیت فوتبالی محروم کنند؟

 

برادران رئیس سابق هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال به "ورزش سه" گفت:« یکی از محل های درآمد تعریف شده برای هیئت های فوتبال همین است. به هر حال استان ها کمک می کنند تا بازیکن ساخته شود و این منابع مالی صرف توسعه فوتبال کشور می شود. این قانون بیشتر به نفع استان های فوتبال خیز است. در واقع بازیکنانی که از استان خارج می شوند، باید مبلغ ثابتی پرداخت کنند و این مبلغ طبق قانون باید صرف فوتبال پایه شود. در هر صورت بازیکن به استانی که در آن فعالیت کرده، مدیون است. به هر حال می دانید بسیاری از استان های کشور ما محروم هستند و حتی توپ و کفش ندارند. این درآمد می تواند کمک زیادی به توسعه فوتبال در بخش پایه استان ها باشد.  این قانون به نوعی در راستای عدالت و تامین منابع مالی هئیت‌های فوتبال است، چون هیچ کمکی هم از اداره ورزش و جوانان و وزارت ورزش به هیئت های فوتبال نمی شود. این قانون مشابه بقیه کشورها است و در تعاملاتی که با کشورهای دیگر هم داشتیم این موضوع وجود دارد.»

 

علیرغم صحبت های برادران رئیس سابق هیئت فوتبال استان خراسان رضوی که می تواند بازگوکننده مواضع سایر مدیران هیئت های فوتبال زیرمجموعه فدراسیون فوتبال باشد، معین عباسیان که یکی از بازیکنان محروم شده توسط قانون پرداخت حق خروج از استان است، نظر دیگری دارد.  عباسیان هافبک سایپا در این رابطه می گوید:« ما فوتبالیست ها قشر بسیار مظلومی هستیم. هر سال 10 درصد از قراردادی که می بندیم را باید مالیات بدهیم و 10 درصد هم حداقل به مدیربرنامه هایمان می رسد. یک بازیکن لیگ برتری اگر در کشور جابجا شود هم باید 10 میلیون هزینه جابجایی بدهد. حالا این را هم در نظر بگیرید که اصلا معلوم نیست چقدر از قراردادی که ما امضا می کنیم، به پول تبدیل می شود؟»

 

در نظر گرفتن این نکته که هیئت های فوتبال در کشور هیچ خدماتی به بازیکنان ارائه نمی دهند، پاسخ به این سوال را جدی تر می کند که چگونه و توسط چه کسانی این قانون ثبت شده؟ قانونی که این حق را به هیئت های فوتبال می دهد تا مبلغی مابین 600 هزارتومان تا 10 میلیون تومان را بسته به سطح فعالیت بازیکنان و مربیان از آنها برای خروج از استان بگیرند و در ازای آن شاهد هیچ خروجی ای هم نباشیم !

دیدگاه‌ها