کد خبر : 49897 | 07 مرداد 1390 ساعت 12:43 | 574 بازدید | 0 دیدگاه

جعفری:سقف قرارداد باعث شده شایستگی‌ مربیان مشخص نشود

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: متأسفانه قانون سقف قرارداد باعث شده که شایستگی‌های مربیان خودش را نشان ندهد.

جعفری:سقف قرارداد باعث شده شایستگی‌ مربیان مشخص نشود
محمدحسين جعفري مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز که در برنامه ورزش و مردم حضور پيدا کرده بود در خصوص فعاليت‌هايش در اين باشگاه اظهار داشت: افتخار مي‌کنم که نماينده پرهوادارترين تيم اين کشور هستم و در آن فعاليت مي‌کنم. اين ادعا هست که ما پرطرفدارترين تيم ايران هستيم چون به هر جايي از کشور مي‌رويم تماشاگر داريم و حتي وقتي به تهران مي‌آييم بالاتر از استقلال و پرسپوليس هوادارانمان در ورزشگاه حضور پيدا مي‌کنند. به تازگي هم کودکي 4 روزه به عضويت باشگاه هواداران تراکتورسازي درآمده و اين نشان از پرطرفدار بودن اين باشگاه دارد.

وي در خصوص انتخاب امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي تيم تراکتورسازي گفت: هنگامي که به اين باشگاه آمدم تيم بسته شده بود و مديرعامل قبلي يک ماه و نيم پيش تيم را آماده کرده بود. البته ما شرايط خوبي داشتيم و کار را در پايان فصل به سرانجام رسانديم. با بررسي‌هايي که انجام داديم مربي را تغيير داديم. ما قصد تغيير مربي نداشتيم ولي هنگامي که سازمان ليگ اعلام کرد نمي‌توانيم با کمالوند ادامه دهيم و وقتي از اين موضوع مطمئن شديم سراغ امير قلعه‌نويي رفتيم. توافقات لازم با اين سرمربي انجام شد و خوشبختانه تراکتورسازي با اين مربي شرايط خوبي را ايجاد کرده و اميدواريم به روندي که دوست داريم دست پيدا کنيم.

جعفري در پاسخ به اين سؤال که ‌آيا تمامي بازيکنان مدنظر قلعه‌نويي را به خدمت گرفتيد، گفت: با توجه به صحبتي که با آقاي قلعه‌نويي داشتم ايشان اعلام کرد که خواسته‌هايش اجابت شده و شايد تغييراتي در ليست ايشان به وجود آمد اما نفرات مد نظر را به خوبي جذب کردند.

وي در خصوص اينکه آيا با آمدن قلعه‌نويي قولي به مردم تبريز مي‌دهيد يا خير گفت: مردم بهترين قاضي هستند و وجود اين مربي سرشناس اين نويد را مي‌دهد که نتايج خوبي بگيريم اما فوتبال هزار اما و اگر دارد. خود امير قلعه‌نويي اعتقادش بر اين است که ابتدا فوتبالي زيبا انجام دهيم که در پي آن نتايج خوبي رقم بخورد.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در خصوص مشکلات به وجود آمده که منجر به محروميت تماشاگران در اين فصل براي چند بازي شد، تصريح کرد: به اعتقاد من جريمه‌اي که براي محروميت تراکتورسازي اتخاذ شد جريمه سنگيني بود. ما انتظار نداشتيم اينقدر سخت با تراکتورسازي برخورد شود و من اين صحبت را در قياس با اتفاقاتي که در فوتبال ما مي‌افتد مي‌گويم.

وي اضافه کرد: آنها يک جلسه از محروميت ما را کم کردند و ما به اين تصميم احترام مي‌گذاريم ولي اميدوار هستيم وقتي درخواست رأي کميته استيناف مي‌شود حداکثر تخفيف به ما تعلق بگيرد. يادمان نرود وقتي سکوهاي استاديوم‌ها خالي بود هواداران تراکتورسازي مردم را آشتي دادند و در بازي با سپاهان ديديد که بيش از يکصد هزار نفر در استاديوم حاضر شدند هر چند ما آ‌ن مسابقه را باختيم ولي اعتقاد دارم هزار تا هزار و پانصد نفر تماشاگرنما که دچار تخلف مي‌شوند نبايد به خاطرش صد هزار نفر را محروم کرد. ضمن تشکر از کميته استيناف اميدوار هستم که يک بار ديگر در تخفيف جريمه ما تجديدنظر و حداکثر تخفيف را براي ما لحاظ کنند.

جعفري با تأکيد بر اينکه رفتار تماشاگران و ناهنجاري‌ها به فوتبال ما ضربه مي‌زند، گفت: من نمي‌گويم به خاطر تخلف هيچ کس مجازات نشود اما شايد هزار نفر متوجه پيام باشگاه ما نشده باشند و به خاطر آن بقيه همن محروم شوند. ما بايد کار فرهنگي انجام دهيم و رسانه‌ها نيز وظيفه دارند مردم را آگاه کنند که اين اتفاقات به فوتبال ما ضربه خواهد زد.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در خصوص اينکه براي کسر شدن محروميت تراکتوسازي تلاش زيادي انجام داده است، گفت: با آقاي حسن‌زاده و تاج حتي صبح امروز هم صحبت کردم و باز هم خواهش کردم که در رأي کميته استيناف تجديدنظر شود. اميدوارم که در آينده اين اتفاق بيفتد و قبل از شروع بازي‌ها محروميت ما تخفيف پيدا کند.

جعفري با اشاره به خواسته‌هايش از هواداران تيم تراکتورسازي گفت: تا امروز خواسته‌هاي هوادارانمان را اجابت کرديم، تيم خوبي بستيم، سرمربي نام‌آشنايي به خدمت گرفتيم و حالا نوبت هواداران است. واقعيت اين است که انتظار دارم هواداران همه چيز را رعايت و تيم خود را پشتيباني کنند و ما هم بتوانيم با کارهاي فرهنگي همه چيز را جلو ببريم، اميدوارم آنها کاري نکنند که من وقت صرف کنم و دست به سينه به فکر گرفتن تخفيف باشم.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در خصوص بودجه اين باشگاه گفت: تراکتورسازي جزء شرکت مهر اقتصاد ايرانيان است و بخش اعظمي از بودجه‌مان را اين شرکت تأمين مي‌کند البته سال قبل وزارتخانه طبق توافقاتي که با ما داشت کمک‌هايي را انجام داد ولي عدد اين کمک‌ها آنطور نبود که بتوانيم نيازهاي اعتباريمان را تأمين کنيم. البته AFC باشگاه‌ها را منع نکرده که از دولت کمک بگيرد اما قصد داريم با درآمدزايي در شرکت مهر اقتصاد ايرانيان اين هدف را به سرمنزل مقصود برسانيم.

جعفري تأکيد کرد: بودجه ما 12 درصد نسبت به سال گذشته بيشتر شده و تلاش مي‌کنيم با حق پخش تلويزيوني و فروش بليت همه بدهي‌هاي سال قبل را پرداخت کنيم. ما سال گذشته بدهي‌هايي داشتيم و انتظار ما اين است که از درآمد بليت ‌فروشي و حق پخش مطالباتمان را بپردازيم.

مديرعامل تراکتورسازي در خصوص وضعيت مالي اين باشگاه عنوان کرد: سال گذشته پول نقدي نتوانستيم بگيريم و بخش اعظمي از درآمد ما به بدهکاران داده شد اما براي فصل جديد دو مسئله خوب قرار است اتفاق بيفتد اول اينکه بليت ‌فروشي به خود باشگاه واگذار شده که اين مسئله مي‌تواند در درآمدزايي ما مؤثر باشد و از سويي ديگر بحث پرداخت حق پخش تلويزيوني است. اين دو موضوع توانايي مالي باشگاه را بالا مي‌برد.

وي افزود: بنياد تعاون سپاه هم در اين مدت کمک زيادي به ما کرده است، بودجه اين فصل ما نزديک به 10 ميليارد تومان است و هيئت مديره هم اين عدد را پذيرفته است. تلاش اين است که تا پايان فصل مديريت هزينه کنيم تا بتوانيم از پس هزينه‌ها برآييم.

جعفري تصريح کرد: با اين شرايط مي‌توانيم تيم را نسبت به سال گذشته با مشکلات کمتري اداره کنيم. استانداري و اداره کل تربيت بدني استان هم در حمايت از تراکتورسازي تمام تلاش خود را داشته‌اند و خواسته‌ايم هواداران هم از ما راضي باشند. البته هواداران هم بايد نقش خود را در حمايت مالي از باشگاه انجام دهند يعني اينکه مثلا با خريد پيراهن‌هاي باشگاه يا محصولاتي که از سوي باشگاه ارائه مي‌شود به لحاظ مالي به باشگاه کمک کنند. ما دنبال زيرساخت‌هاي تجاري هستيم و حتي معاون اقتصادي در باشگاه تعيين کرديم.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در خصوص سقف قراردادها گفت: سقف قرارداد در دنياي تجاري فوتبال مفهوم خاصي ندارد و ما وقتي بحث سقف را مطرح مي‌کنيم بايد ديد خواسته‌مان چيست. ما در دوران انتقال هستيم وقتي از بحث دولتي به نيمه دولتي و خصوصي مي‌رسيم که تراکتورسازي يکي از اين باشگاه‌ها است بايد قبول کنيم که بحث کنترل سقف قرارداد کار بسيار سختي مي‌شود.

وي ادامه داد: در اينجا بايد از سازمان ليگ دفاع کنم که خودشان را در اين بحث فدا مي‌کنند چون بايد توازن را ايجاد کنند و مسئله، مسئله بسيار مهم و مشکلي است. متأسفانه در فوتبال ايران بحثي به نام درجه‌بندي وجود ندارد مثلا امروز ما نمي‌توانيم فوتباليست‌هاي بزرگي تربيت کنيم چرا نمي‌توانيم قانوني بگذاريم که در ليگ برتر از 11 نفر 2 نفر از بازيکنان اميد در ترکيب تيم‌ها به ميدان بروند. امروزه چند استعداد در يک باشگاه کشف مي‌شود، مربيان ما از اين موضوع مي‌ترسند چون تحت فشار هواداران مي‌مانند.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا موافق هستيد امير قلعه‌نويي 350 ميليون بگيرد و يک مربي ليگ يکي هم همين اندازه را بگيرد، پاسخ داد: متأسفانه سقف قرارداد تبديل به کف شده است، من اعتقاد دارم اگر عملکرد بهتري داشته باشيم نيازي به سقف نيست. متأسفانه اين قانون باعث شده که شايستگي‌هاي مربيان خودش را نشان ندهد. ما هم به اين خاطر که قانون را نقض نکنيم مجبوريم آن را رعايت کنيم. از سويي بايد دست مديران را باز بگذاريم و من مجبور شدم براي اينکه قانون را رعايت کنم هيئت مديره و مسئولان استان را در اين موضوع دخالت دهم و اميدوارم که اگر تيممان قهرمان شد و نتايج قابل قبولي گرفت مسئولان استان پشتيبان ما و تراکتورسازي باشند حال چه اين مسئله مادي باشد و چه معنوي.

جعفري در پايان در خصوص اينکه قلعه‌نويي گفته براي توضيحات به سازمان ليگ نمي‌رود، گفت: فکر مي‌کنم اين مسئله آنطور که در رسانه‌ها مطرح مي‌شود نيست و اين صحبت‌ها به نوعي جنجال‌هاي رسانه‌اي محسوب مي‌شود. مطمئن باشيد اين مسئله مديريت خواهد شد و بحث آمدن و نيامدن نبايد به تقابل تعبير شود. مطمئن باشيد در آينده اين موضوع حل خواهد شد.

دیدگاه‌ها