کد خبر : 52606 | 08 شهریور 1390 ساعت 18:44 | 722 بازدید | 0 دیدگاه

كریمی: تیم ملی به من و مجیدی ختم نمی‌شود

هافبک تیم ملی گفت: در این مدت همواره صحبت از حضور من و فرهاد مجیدی در تیم ملی است درحالی که تیم ملی فقط به دو نفر ختم نمی‌شود و ما 24 سرباز هستیم.

كریمی: تیم ملی به من و مجیدی ختم نمی‌شود

 علي کريمي پيش از تمرين امروز تيم ملي درباره اولين مسابقه ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 اظهار داشت: تاکنون ياد ندارم که ايران مسابقه‌اي با اندونزي برگزار کرده باشد. ما يک بازي اين تيم را مقابل فلسطين تماشا کرديم اما کادر فني شناخت کافي از اين حريف دارد و تا روز مسابقه برنامه‌هاي تمريني را با توجه به اين شناخت برگزار خواهيم کرد.

 وي ادامه داد: بازي اول بسيار مهم است و بايد گام نخست را محکم برداريم. خوشبختانه شرايط روحي بازيکنان مطلوب است و تمرينات به خوبي برگزار مي‌شود. اميدوارم در اين دوره با اقتدار بازي کنيم و راهي مرحله پاياني شويم.

 کريمي در پاسخ به اين سؤال که با حضور وي و فرهاد مجيدي، تيم ملي شخصيت تازه‌اي گرفته خاطرنشان کرد: ‌تبريک مي‌گويم که مجيدي دوباره به تيم ملي بازگشته است. وي در 3 فصل اخير جزء بهترين‌هاي ليگ ايران بوده است. اميدوارم مجيدي هم به تيم ملي کمک کند تا بتوانيم راحت‌تر به مرحله بعد صعود کنيم. علاوه بر من و مجيدي جوانان خوب ديگري نيز هستند که قادرند کمک حال تيم ملي باشند چون تک تک نفرات حاضر شده به تيم ملي از بهترين‌هاي تيمشان محسوب مي‌شوند. براي صعود به جام جهاني کار راحتي پيش رو نداريم به همين دليل اميدوارم هواداران با قدرت ما را حمايت کنند تا مانند جام جهاني 2006 به مرحله پاياني مسابقات برسيم.

 کاپيتان تيم پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که با وجود وي و مجيدي ميانگين سني تيم بالا رفته اما شور و هيجان بيشتر به تيم ملي برگشته، گفت: دعوت من و مجيدي تصميم کادر فني بوده است. کي‌روش بررسي‌هاي لازم را انجام داده که چه نفراتي مي‌توانند به تيم ملي کمک کنند و بر همين اساس بازيکنان را دعوت کرده است. سن من و مجيدي بالاست اما خطري براي بازيکنان جوان وجود ندارد چون آنها مي‌توانند با تلاش بيشتر در تيم ملي بازي کنند. مهمترين نکته موفقيت تيم ملي است بنابراين بازي کردن يا بازي نکردن من و بازيکن ديگر مهم نيست. مهم شاد کردن دل مردم ايران است و ما نياز به کمک هواداران داريم همانطور که همواره حامي تيم ملي کشورشان بوده‌اند، اميدوارم در ديدار با اندونزي نيز با قدرت تيم را حمايت کنند.

 کريمي در پاسخ به سؤال فارس که گفت آشتي دادن هواداراني که در دو سال اخير با تيم ملي قهر بودند کار راحتي نيست، عنوان کرد: در اين شرايط فقط نتيجه‌‌‌گيري است که مي‌تواند به نوعي هواداراني را که با تيم ملي قهر بودند را آشتي دهد. صددرصد آنها يار دوازدهم تيم ملي هستند و از فاکتورهاي کليدي تيم ملي محسوب مي‌شوند. اميدوارم جمعه ما را از لطف خود محروم نکنند.

 "بازي زيبا يا نتيجه براي کاپيتان تيم ملي مهم است،" سؤال ديگري بود که کريمي در پاسخ به آن گفت: خودم بازي زيبا تؤام با نتيجه را دوست دارم اما يک فرهنگ در فوتبال ما جا افتاده که همه دنبال نتيجه هستند. اميدوارم روزي برسد که ما هم بازي زيبا انجام دهيم و هم نتيجه خوب بگيريم.

 بازيکن سابق شالکه در واکنش به اين اظهارنظر که با آمدن وي و مجيدي استقبال عمومي از تيم ملي بيشتر شده، تاکيد کرد: خيلي خوشحالم که چنين اتفاقي افتاده و نظر مردم به دعوت من و مجيدي مثبت است اما براي صعود به جام جهاني بايد خيلي تلاش کنيم و در اين راه به حمايت بي‌دريغ تماشاگران نياز داريم. در اين مدت همواره صحبت از حضور من و فرهاد مجيدي در تيم ملي است درحالي که تيم ملي فقط به دو نفر ختم نمي‌شود بلکه ما 24 سرباز هستيم و همه مثل همديگريم. در نهايت نيز بايد تيم ملي را به جام جهاني ببريم تا دل مردم شاد شود.

 کريمي درباره بازگشت بلاژويچ به ايران گفت: اين مربي زماني که سرمربي تيم ملي بود به من لطف زيادي داشت و از شنيدن بازگشت وي به ايران خوشحال شدم. البته نمي‌دانم با اين قانون جديدي که براي مربيان گذاشتند وي قادر است در ايران مربيگري کند يا نه اما برايش آرزوي موفقيت دارم. بلاژويچ زماني که سرمربي تيم ملي بود به آنچه که هدفش بود نرسيد اما اميدوارم در باشگاه مس به خواسته‌اش برسد.

 يکي از خبرنگاران از هافبک پرسپوليس سؤال کرد که آيا کي‌روش از عملکرد ملي‌پوشان رضايت دارد يا نه، گفت: من نبايد پاسخگوي اين سؤال باشم. شايد در کنفرانس قبلي سرمربي تيم ملي به اين سؤال جواب داده باشد اما مي‌دانم که کي‌روش يک مربي حرفه‌اي است و نياز به زمان دارد. بازيکنان و کادر فني تيم ملي با گذشت زمان مي‌توانند خودشان را وقف دهند و به هماهنگي برسند.

دیدگاه‌ها