کد خبر : 60997 | 13 آذر 1390 ساعت 11:31 | 816 بازدید | 0 دیدگاه

جام‌جهانی والیبال - ژاپن

ایران مغلوب ایتالیا شد

تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در آخرین مسابقه خود در جام‌چهانی برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.

ایران مغلوب ایتالیا شد

    تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی برابر هم قرار گرفتند؛ دیداری که برای ایتالیایی‌ها بسیار مهم بود چراکه با برتری بر ایران و کسب ۳ امتیاز این مسابقه می‌توانستند به المپیک لندن راه پیدا کنند.
با توجه به اینکه روز پایانی مسابقات بود بازیکنان ایران به نظر کمی خسته به نظر نمی‌رسیدند و در پایان هم همین موضوع عاملی شد تا با حساب ۳ بر یک بازی را به حریف واگذار کند.
در جریان بازی‌های روز پایانی جام جهانی، ایران و ایتالیا در شرایطی برای سومین بار به مصاف هم رفتند که این مهم‌ترین رویارویی‌شان تلقی می‌شود. در پیکارهای امسال بازیکنان ایتالیا تاکنون در همه فاکتورهای فنی غیر از دفاع روی تور و لیبرو بهتر از بازیکنان ایران عمل کرده بودند.

این مسابقه در حالی آغاز شد که لاجوردی‌وشان با تجربه ایتالیا تاکنون از حضور در پیکارهای مختلف جهانی 13 مدال طلا، 8 مدال نقره و 6 مدال برنز بر گردن آویخته بودند و ایران هیچ عنوانی کسب نکرده بود. داورزنی و عباسی از تماشاگران ویژه این مسابقه بودند.
در گیم نخست این بازی ایتالیایی‌ها بسیا با انگیزه و محکم کار را آغاز کردند و از همان ابتدا اختلاف چشم‌گیری با ایران ایجاد کردند. توپ‌هایی که بازیکنان ایران به راحتی در سرویس و حمله از دست می‌دادند را ایتالیایی‌ها به خوبی به امتیاز تبدیل می‌کردند که شاید این موضوع نشات گرفته از تجربه بالای لاجوردی‌پوشان بود. در امتیاز 18 بر 10 ولاسکو وقتی دید که بازیکنانش برابر لاسکو، فی و مسترآنجلو عقب هستند در خواست وقت استراحت فنی کرد، اما این وقفه هم در جریان بازی تاثیر چندانی نداشت و بازهم این آبی‌پوشان ایتالیا بودند که امتیاز می‌گرفتند. بازی به امتیاز 21 بر 11 رسید و بازهم ولاسکو مجبور شد وقفه‌ای در بازی ایجاد و نکاتی را به بازیکنان گوشزد کند. این گیم در پایان با اشتباهات بازیکنان ایران و تیزهوشی ایتالیایی‌ها با نتیجه 25 بر 13 به سود آبی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.

در گیم دوم ولاسکو از مهدوی بحای حسینی در پست پاسور استفاده کرد. فیاضی و غفور هم از دیگر بازیکنانی بودند که در این گیم بازی کردند. در حالی که ایران از حریف خود پیش بود ایتالیایی‌ها خود را به ایران نزدیک کردند و ۷ بر ۵ پیش افتادند و با گرفتن امتیاز 8 بر 6 تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول فرستادند. بازیکنان در ادامه بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند، اما بازهم ایتالیایی‌ها بودند که امتیازهای حساس را می‌گرفتند و با رسیدن به امتیاز ۱۶ بر ۱۳ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. هرچه بازیکنان ایران سرویس‌ها را از دست می‌دادند در مقابل ایتالیایی‌ها از برگشت سرویس‌های خود امتیاز می‌گرفتند و همین امتیاز گیری ایتالیایی‌ها موجب شد تا ولاسکو در امتیاز 19 بر 14 درخواست وقت استراحت کند. روند بد بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 21 بر 14 ولاسکو بازهم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. بی‌روحیه بودن بازیکنان ایران و انگیزه و تجربه بالای بازیکنان ایتالیا موجب شد تا این گیم را هم لاجوردی‌پوشان با جساب 25 بر 17 پیروز میدان باشند.

گیم سوم را تیم ایران با ترکیب کمالوند، فیاضی، ظریف، مهدوی، غفور و موسوی آغاز کرد. بازیکنان ایران این گیم را با ۳ دفاع خود و یک جمله موفق توسط غفور توانستند ۴ امتیاز از ایتالیا پیش بیفتند تا مربی لاجوردی‌پوشان مجبور شود وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در ادامه بازهم این بازیکنان ایران بودند که با روحیه بازی می‌کردند و موفق شدند امتیاز ۸ بر ۳ را کسب کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. پس از وقت استراحت فنی اول لاجوردی‌پوشان موفق شدند ۳ امتیاز متوالی کسب کنند تا این‌بار ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی بکند. در ادامه هم این ایتالیایی‌ها بودند که اجازه قدرتنمایی به ایران ندادند و در امتیاز ۹ بر ۹ بازی را مساوی کردند تا ولاسکو بازهم وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در ادامه تیم ایران با سرویس‌های خوب غفور موفق شد اختلاف را به ۲ برساند و ۱۴ بر ۱۲ از حریف پیش بیفتد و در ادامه هم با دفاع خوب موسوی و عملکرد بهتری بازیکنان ایران شاگردان ولاسکو به امتیاز ۱۶ رسیدند. بازیکنان ایران با تیزهوشی غفور و مهدوی توانستند اختلاف را بیشتر کنند و بازی را به امتیاز 19 بر 13 برسانند تا مربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 21 بر 16 فرهاد نظری جایگزین کمالوند شد و سپس با بازی خوب غفور تیم ایران به امتیاز ۲۴ رسید و امتیاز ۲۵ را هم محمد موسوی برای ایران کسب کرد تا این گیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کند. در این گیم ولاسکو از دو بازیکن جوان خود یعنی فیاضی و غفور استفاده کرد و جواب اعتمادش به جوانان را هم گرفت.

ایتالیایی‌ها که برای رسیدن به المپیک نیاز مبرم به ۳ امتیاز این مسابقه داشتند و به همین دلیل با انرژی مضاعف در گیم چهارم وارد میدان شدند. در مقابل ولاسکو بازهم غفور و فیاضی را در ترکیب اصلی قرار داد. شاگردان ولاسکو که به خود آمده بودند بازهم موفق شدند اختلافی ۴ امتیازی بر بازی حاکم کنند و با حساب ۵ بر یک از حریف قدرتمند خود و تیم سوم جهان پیش بیفتند تا سرمربی لاجوردی‌پوشان درخواست وقت استراحت فنی کند. در ادامه بازیکنان ایتالیایی‌ها عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند پس از مساوی کردن بازی در امتیاز ۶ بر ۶، بازی را به امتیاز 8 بر 7 به سود خود کنند که در این بین عملکرد ضعیف غفور و دفاع خوب آبی‌پوشان در رقم خوردن این نتیجه بسیار مهم بود.
در امتیاز ۱۱ بر ۱۱ ولاسکو دو تعویضه‌‌های معروف خود را انجام داد و حسینی و بازارگرد را جایگزین غفور و مهدوی کرد. ایتالیایی‌ها با بازی کردن با دست دفاع و زدن آبشارها از بالای دست دفاع موفق شدند امتیاز 16 بر 13 را به سود خود کسب کنند تا به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز 17 بر 15 نظری‌افشار جایگزین کمالوند شد. زمانی که بازی 20 بر 16 به سود ایتالیا شد ولاسکو برای بازگشت بازیکنانش به مسابقه درخواست وقت استراحت فنی کرد. در پایان هم ایتالیایی‌ها با حساب 25 بر 18 این گیم را به سود خود رقم ردند تا ۳ امتیاز این بازی را به جمع امتیازات خود اضافه کنند.

با این نتیجه ایتالیایی‌ها ۳ امتیاز دیگر کسب کردند و جمع امتیازهای خود را به 24 رساندند تا برای رسیدن به المپیک نگاهی به بازی تیم‌های برزیل و ژاپن داشته باشند.
ایران هم با ۱۲ امتیاز به کار خود در رقابت های جام‌جهانی خاتمه داد.

 

دیدگاه‌ها