کد خبر : 63364 | 08 دی 1390 ساعت 10:38 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

لیپی:ساکی فلسفه ما درزمین را تغییر داد

مربی سابق یوونتوس معتقد است که تاثیر ساکی 65 ساله در دنیای فوتبال، تاثیرپررنگی در شیوه های تمرینی و آماده سازی تیمهای امروزی بوده است.

لیپی:ساکی فلسفه ما درزمین را تغییر داد

 مارچلو لیپی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا در صحبتهایی اعلام کرده که آریگو ساکی فلسفه کار کردن در زمین چمن فوتبال را تغییر داده است.

 این مربی 63 ساله در صحبتهایی به این نکته اشاره کرد که متدهای کاری ساکی در جلسات فشرده تمرینی بسیار تاثیرگذار و کاربردی بوده و تاثیر این متدها نباید نادیده گرفته شود.

 لیپی در صحبتهایی به کوریره دلوسپورت گفت:« فکر نمی کنم که ساکی فوتبال را تغییر داده باشد. به نظر من او فلسفه کارکردن ما در زمین چمن را تغییر داده. برای بازی کردن با سبک فوتبالی او، باید به شیوه فشرده ای به تمرین پرداخت. البته این حرفهای من به معنای دست کم گرفتن کارهای ساکی نیست.»

 خیلی از مدیران آکادمی های مختلف فوتبالی از متدهای فشرده تمرینی ساکی تقلید می کنند و لیپی معتقد است که این فشار زیادی برروی دوش جوانان می گذارد.

 چزاره پراندلی، سرمربی کنونی تیم ملی ایتالیا هم نظرات مشابهی با لیپی دارد و شرایط کنونی را یک فاجعه می خواند.

 مربی سابق فیورنتینا درمورد حریفان ایتالیا درمرحله گروهی یورو2012 در گروه سی این رقابتها گفت: «همه چشمها به اسپانیا و ایرلند است ولی بازی مقابل کرواسی ممکن است سخت ترین بازی ماباشد.»

دیدگاه‌ها