کد خبر : 63369 | 08 دی 1390 ساعت 11:14 | 985 بازدید | 0 دیدگاه

ضرورت‌تاسیس آکادمی تیم‌های لیگ برتر ودسته‌یک

دبیر کمیته استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: تیم های لیگ برتر و دسته یک کشور باید تا پایان سال 91 دارای آکادمی فوتبال شوند و تیم های لیگ دو و سه نیز در مراحل بعد این طرح قرار دارند.

ضرورت‌تاسیس آکادمی تیم‌های لیگ برتر ودسته‌یک
 سيد رضا مهدجو گفت: با توجه به ضعف‌هايي که در امر فوتبال پايه در کشور وجود داشت کميته استعداديابي فدراسيون فوتبال طرح بزرگ استعداديابي را با بررسي طرح هايي از هلند، آلمان، ايتاليا و استراليا برنامه‌ريزي کرد.

 وي افزود: با اجراي اين طرح در ساير رده‌هاي ملي قبل از اميد، روز به روز نتايج دلخواه را شاهد خواهيم بود.

 دبير کميته استعداديابي فدراسيون فوتبال اظهار کرد: با توجه به اينکه خراسان جنوبي نتوانست در پروسه استعداديابي منطقه 6 در مشهد حضور پيدا کند، براي اينکه حقي از بازيکنان اين استان ضايع نشود با پيگيري هاي مستمر اعضاي هيات فوتبال اين استان، در طي يک روز به صورت فشرده امر استعداديابي انجام شد.

 مهدجو اذعان کرد: در طرح استعداديابي، کشور به 9 منطقه تقسيم شده که خراسان جنوبي در منطقه شش با تيم هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي هم گروه است.

 وي ادامه داد: با حضور در مناطق مختلف و امر استعداديابي، شناسايي افراد نخبه را براي تيم هاي ملي در رده هاي سني 10، 11 و 12 سال انجام مي‌دهيم.

 دبير کميته استعداديابي فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکه بازيکناني که در استان انتخاب مي شوند در مرحله بعد در قالب تيم هاي منتخب منطقه خود به رقابت مي پردازند، گفت: در فستيوال نهايي، منتخبين 9 منطقه به چهار منطقه کلي تقسيم مي‌شوند که با انجام اين پروسه چهار تيم ملي منطقه‌اي خواهيم داشت.

 مهدجو افزود: از دل اين چهار تيم نخبه هاي ملي شناسايي و به عنوان پشتوانه هاي تيم هاي ملي خواهند بود.

 وي همچنين در مورد وضعيت فوتبال خراسان جنوبي گفت: با استعداديابي از خراسان جنوبي، در اين بخش پتانسيل بالايي مشاهده شد اما اين منطقه مظلوم واقع شده است.

 دبير کميته استعداديابي فدراسيون فوتبال اظهار کرد: بازيکنان خراسان جنوبي بازيکناني با استعداد و خودجوش هستند که اگر امکانات و اسپانسر در اختيار آنها قرار گيرد قابليت رقابت با نقاط فوتبال خيز کشور را دارند.

 مهدجو تاکيد کرد: اگر يک آکادمي واقعي فوتبال در خراسان جنوبي وجود داشته باشد و از مربيان متخصص، کارآمد و افراد مدير در سطح هاي لازم استفاده کنند در آينده شاهد نتايج خوبي خواهيم بود.

 وي ورزش را يک محرک بسيار قوي براي رسيدن به مدارج بالاي انساني و بازدارنده دانست و تصريح کرد: ورزش مي تواند از بسياري مسائل فرزندان را حفظ و کمک کند تا در درس و زندگي موفق تر باشند.

 دبير کميته استعداديابي فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: ورزش تفريحي است که باعث سلامت نسل جوان و جامعه سالم تر مي‌شود و در آينده برداشت ها و پيامدهاي آن مثبت تر و عالي‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها