کد خبر : 63372 | 08 دی 1390 ساعت 11:23 | 938 بازدید | 0 دیدگاه

تحقیق روی لیگ برتر انگلیس نشان داد:

تغییر مربی در اواسط فصل موثر است

کارشناسان ورزشی در یک بررسی به این نتیجه رسیده اند که تیمهایی که درمیانه های فصل لیگ برتر مربی شان را عوض کرده اند، امتیازات بیشتری کسب کرده اند.

تغییر مربی در اواسط فصل موثر است

 طبق تحقیق به عمل آمده از سوی کارشناسان «فوتبال منیجر2012»، تیمهای لیگ برتری ای که در میانه های فصل 1-2010 مربی شان را عوض کردند، به صورت میانگین فصل را با 4.7امتیاز بیشتر، به پایان بردند.

 نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که روی کار آمدن یک چهره جدید در باشگاه می تواند تاثیر فراوانی در سقوط تیم به دسته پائین تر و یا بقا تیم در همان دسته از رقابتها داشته باشد

 فصل گذشته بود که سران نیوکاسل تصمیم به برکناری کریس هویتون گرفتند و آلان پاردو را جانشین او کردند.نیوکاسل به راحتی در لیگ برتر باقی ماند. برکناری روی هاجسون و روی کار آمدن کنی دالگلیش در لیورپول هم به این تیم کمک کرد تا درنهایت به رقابتهای اروپایی راه یابد.

 این درحالی است که خیلی از روسای باشگاه ها ممکن است به خاطر اینکه خیلی سریع مربیان تیمهایشان را برکنار می کنند و به خاطر این تصمیمات جنجالی مورد انتقاد قرار بگیرند ولی نتایج این تحقیقات حق را به این روسا می دهد.یعنی تیمهایی که مربیانشان را در اواسط فصل تغییر داده اند، دست کم 5 امتیاز جلو افتاده اند.

 میلز جاکوبسن، یکی از مدیران «فوتبال منیجر2012» دراین باره گفته است: «احتمال افزایش 4.7 امتیاز در طول یک فصل، برای سران هر باشگاهی وسوسه کننده است .برخلاف آنکه برای بازیکنان بازار نقل و انتقالات وجود دارد، هیچ بازار نقل و انتقالاتی برای مربیان وجود ندارد.این باعث می شود که مربیان باشگاه های کوچکتر قدرت هدایتگرشان را درمواقع کلیدی فصل از دست می دهند.»

دیدگاه‌ها