کد خبر : 63394 | 08 دی 1390 ساعت 14:22 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش:

اردوی تیم ملی از 28 بهمن تشكیل می شود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از تشکیل اردوی تیم ملی برای دیدار با قطر از 28 بهمن و احتمال برگزاری یک دیدار تدارکاتی در تهران یا دبی در یکی از تاریخ های دوم یا سوم اسفند ماه خبر داد.

اردوی تیم ملی از 28 بهمن تشكیل می شود

 به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ''کارلوس کی روش'' که هم اکنون در دبی بسر می برد، در گفت وگویی تلفنی با مدیر رسانه ای تیم ملی برنامه های آتی تیم ملی فوتبال را تشریح و بار دیگر بر اهمیت ویژه سه دیدار سرنوشت ساز در خردادماه تاکید کرد.

 وی در ابتدای این گفت وگو با تاکید بر اینکه حداکثر 18 یا 19 دی به ایران بازخواهد گشت، اظهار داشت: ما در مراحل قبلی اردوهایی داشتیم که به ما کمک کرد تا به موقعیتی دست پیدا کنیم که دیدار با قطر به یک دیدار تشریفاتی تبدیل شود. البته هدف اصلی من هم همین بود که خوشبختانه انجام شد.

 سرمربی تیم ملی افزود: همچنین با هماهنگی و توافقی که ازقبل با سازمان لیگ داشتیم قرار بر این بود که شروع اردو برای دیدار با قطر هیچگونه تداخلی با مسابقات لیگ نداشته باشد و در برگزاری آن خللی وارد نشود که این به نفع همکاران ما در باشگاهها هم هست.

 وی گفت:دلیل این کار، پایبندی و احترام به توافقی بوده که با سازمان لیگ داشته ایم و اینکه دیدارهای لیگ بطور منظم انجام شود تا زمانی که ما دیدارهای حساس تری را پیش رو داریم، فرصت بیشتری برای برگزاری اردوهای تیم ملی داشته باشیم.

 کی روش درباره اردوی آینده تیم ملی کشورمان گفت: طبق هماهنگی با سازمان لیگ که در همین روزهای اخیر حاصل شد، اردوی بعدی تیم ملی از 28 بهمن آغاز خواهد شد و تا روز دیدار با قطر (10 اسفند) ادامه خواهد داشت. البته من از فدراسیون درخواست برنامه ریزی برای یک دیدار تدارکاتی برای دوم یا سوم اسفند ماه نموده ام.

 وی درباره محل برگزاری این دیدار افزود: هنوز بطور قطعی مشخص نیست. بدلیل اینکه بازی با قطر در تهران است، ترجیح می دهم بازی در تهران باشد اما گاهی اوقات وقتی وارد مذاکره با تیم های خارجی برای انجام دیدارهای دوستانه می شویم، ممکن است آنها شرایط خاص خودشان را داشته باشند. اگر چنین شود و نتوانیم در تهران بازی کنیم، نظر من این است که مسابقه در امارات برگزار شود زیرا مسیر پروازی کوتاهی تا تهران دارد.

 سرمربی تیم ملی سپس به تشریح وضعیت تیم بعد از دیدار با قطر پرداخت و گفت: برای آماده سازی تیم برای سه دیدار حیاتی در خرداد ماه آینده، یک مشکل بسیار بزرگ داریم که متاسفانه هنوز حل نشده و آنهم دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا است. این دیدارها در روزهای 9 و 10 خرداد برگزار خواهد شد که دقیقا چهار روز قبل از نخستین دیدار ما در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی یعنی 14 خرداد است.

 وی تصریح کرد:ما در این ماه سه دیدار پیاپی در طول 10 روز داریم و باید بازیکنانمان را بطور کامل دراختیار داشته باشیم اما آنها چهار روز قبل از اولین مسابقه ما، با تیم باشگاهشان بازی دارند. البته اگر دو سهمیه قطعی ما در لیگ قهرمانان تبدیل به سه سهمیه شود، کار ما دشوارتر خواهد شد.

 کی روش خاطر نشان کرد: این مساله متاسفانه هنوز حل نشده و فیفا و ای اف سی درپی مکاتبه فدراسیون فوتبال در این باره، با تغییر برنامه مسابقات لیگ قهرمانان موافقت نکرده اند اما ما هنوز با فدراسیون و سازمان لیگ درحال مذاکره هستیم تا ببینیم چه راهکاری برای حل این مشکل می توانیم پیدا کنیم چون ما از ابتدای اردو، به تیم کامل مان نیاز داریم. البته این موضوع نه تقصیر فدراسیون و نه سازمان لیگ است ولی مشکلی است که باید با کمک هم راه حلی برای آن بیابیم.

 سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: البته پس از دیدار با قطر تا خرداد ماه، اردوهای تیم ملی متوقف نمی شود و ما درنظر داریم دو یا سه اردوی کوتاه مدت برگزار کنیم تا بطور دایم آمادگی و شرایط بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 وی درباره حضور اشکان دژآگه در تیم ملی ادامه داد: همانگونه که قبلا هم گفته ام از نظر فنی، شرایط این بازیکن برای من کاملا روشن و قابل قبول است اما متاسفانه دفعه قبل مشکلاتی از لحاظ هماهنگی و انجام روند اداری پیش آمد که او نتوانست به ما ملحق شود. امیدوارم برای آینده بهانه ای از این جهت وجود نداشته باشد، ضمن اینکه ما به قوانین بین المللی فیفا احترام می گذاریم و هر تصمیمی که اتخاذ کنیم، خارج از چارچوب این قوانین نخواهد بود.

 کی روش همچنین در پیامی به اهالی فوتبال گفت: این دلگرمی و اطمینان را به تمامی اهالی فوتبال می دهم که ما با جدیت هرچه تمامتر کارمان و تمامی امور مربوط به تیم ملی را پیگیری می کنیم و این را با قاطعیت می گویم که برای تیم ملی ایران چیزی کم نمی گذاریم اما از سوی دیگر بر این موضوع برای چندمین بار تاکید می کنم که اگر در ژوئن 2012 (خرداد 91) نتوانیم موفق باشیم، آینده ای در جام جهانی 2014 نخواهیم داشت.

 وی گفت: همه باید درک کنند که جام جهانی آینده برای ما در خرداد ماه آینده رقم می خورد و به همین دلیل به یک برنامه ریزی عالی و منظم برای این ماه نیاز داریم.

 کی روش تصریح کرد:من این پیام را کاملا شفاف و روشن به بازیکنان، مربیان و تمامی هواداران فوتبال می دهم که جام جهانی 2014 برای ما شروع شده اما نقطه عطف آن در ماه ژوئن آینده خواهد بود و ما برای صعود به جام جهانی، باید سال 2012 و به ویژه ماه ژوئن این سال را بسیار جدی بگیریم.

 وی افزود:ما در مرحله بعد در یک گروه پنج تیمی باید هشت بازی رفت و برگشت برگزار کنیم. از این رو 9 امتیاز سه دیدار خرداد ماه آینده، یعنی بیش از 30 درصد کل امتیازهای این هشت دیدار.

 سرمربی تیم ملی ایران در پایان این گفت و گو اظهار داشت: از زمانی که من وارد ایران شدم همه مسوولان از رییس فدراسیون گرفته تا تمامی مسوولان ورزش که من با آنها صحبت کرده ام، متفق القول تاکید کرده اند که اولویت اول فوتبال ایران، صعود به جام جهانی 2014 است. اکنون زمانی است که باید این را نشان دهند و با حمایت های همه جانبه خود از تیم ملی راه را برای صعود تیم هموار نمایند و نشان دهند که برای دستیابی به این اولویت تا چه اندازه حاضرند از تیم ملی کشورشان حمایت کنند.

دیدگاه‌ها