کد خبر : 63404 | 08 دی 1390 ساعت 15:42 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا:هنوز تشنه‌ی قهرمانی هستیم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا پس از گرفتن سیزده جام هنوز انگیزه‌هایش را برای موفقیت‌های بیشتر از دست نداده است.

گواردیولا:هنوز تشنه‌ی قهرمانی هستیم

 پپ گوارديولا در طول سه سال حضورش در تيم فوتبال بارسلونا از شانزده جام ممکن به سيزده جام دست پيدا کرده و البته اين مساله باعث کاهش انگيزه‌اش نشده است.

 گوارديولا در گفت و گو با روزنامه ي مارکا درباره‌ي اين مساله گفت: سراسر وجودم انگيزه براي رسيدن به موفقيت بيشتر است. هر روز تلاش مي‌کنم تيم را به خوبي آناليز کنم تا تمام نکات ضعف و قوت تيم مورد ارزيابي قرار گيرد. تيم ما هنوز جاي پيشرفت دارد و البته هنوز تشنه‌ي موفقيت است. بعد از سطح تکنيکي و نگرش فوتبالي اين موضوع بيشترين اهميت را براي ما دارد. شايد همين مساله باعث شده باشد که موتور بارسلونا از کار نيفتاده و همچون گذشته به کارش ادامه مي‌دهد.

 سرمربي بارسلونا با تمجيد از يوهان کرايف که روز گذشته در مصاحبه‌ي خود از سران باشگاه بارسلونا ابراز دلخوري کرده بود، گفت: کرايف کسي است که تمام ابزارهاي لازم براي شکل گرفتن شخصيت را در من ايجاد کرد. به عنوان يک بازيکن زماني که در دهه‌ي 70 در تيم حضور داشت توانست به موفقيت‌هاي بيشماري دست پيدا کند و در زمان مربيگري‌اش هم اين افتخارها را تکرار کرد. من چيزهاي زيادي از او ياد گرفتم.


 گوارديولا با اشاره به قهرماني‌هايي که با تيم بارسلونا به دست آورده، اظهار کرد: واقعا باورم نمي‌شود که هدايت اين تيم رويايي در اختيار من باشد. 4 سال در لاليگا با اين تيم شرکت کرده‌ام و هنوز احساس مي‌کنم حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشم.


 وي درباره‌ي زمان بازي‌گري‌اش هم عنوان کرد: زماني که بازي کردم به افتخارهاي زيادي دست پيدا کردم، بازي کردن در کنار بازيکناني مانند رونالدو کومان، هريستو استويچکوف، باکرو و ساير ستاره‌هايي که بخشي از افتخار باشگاه را رقم زده‌اند براي من مايه‌ي غرور است. خوشحالم که توانسته‌ام بخشي از باشگاه و تيم رويايي دهه‌ي 80 باشم.


 گوارديولا در ادامه‌ي گفت و گوي خود نکات جالبي را مطرح و عنوان کرد: من دوازده سالم بود که راهي آکادمي لاماسيا شدم. من در لاماسيا فقط به يادگرفتن فوتبال نپرداختم، بلکه درست و اصولي زندگي کردن را ياد گرفتم. از همان روز نخست ياد گرفتم که بايد با اين انگيزه بازي کنم که روز به روز بهتر شوم. آکادمي لاماسيا کمک زيادي به باشگاه کرده و من خوشحالم که سال گذشته در شرايطي در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل منچستريونايتد بازي کرديم که هشت بازيکن از آکادمي خودمان در ترکيب حضور داشتند.


 وي در پايان درباره ي رابطه‌اش با رسانه‌ها گفت: تمام تلاشم را انجام مي‌دهم که تا جايي که مي‌توانم رابطه‌ام را با رسانه‌ها حفظ کنم. البته اين موضوع کمي سخت است، اما به هر حال هميشه تلاش کرده‌ام که رابطه‌ام را به شکل نزديک و صميمانه حفظ کنم. البته يک مربي نمي‌تواند هر چيزي که در ذهنش وجود دارد را کاملا به خبرنگاران بگويد، اما اگر انسان صادقي باشد مي تواند بپذيرد که تيمش خوب بازي نکرده است.

دیدگاه‌ها