کد خبر : 63453 | 09 دی 1390 ساعت 12:14 | 661 بازدید | 0 دیدگاه

مشكل ثبت قرارداد بازیكنان لیگ برتر حل شد

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بدهی تیم‌های لیگ برتری از محل اندوخته شان نزد سازمان لیگ برداشته می‌شود و این تیم‌ها مشکلی برای ثبت قرارداد در نیم‌فصل نخواهند داشت.

مشكل ثبت قرارداد بازیكنان لیگ برتر حل شد

 اسماعيل حسن‌زاده با بيان اينکه مشکل ثبت قرارداد بازيکنان تيم‌هاي ليگ برتر به دليل بدهي تقريبا حل شده است، اظهار کرد: از ميان ليست تيم‌هاي بدهکار که اعلام شد هفت، هشت تيم ليگ برتري هستند که تيم‌هايي چون پرسپوليس و استقلال هم ميان آنها بودند و طبيعتا طبق موضع‌گيري قانوني کميته انضباطي آنها حق ثبت هيچ‌گونه قرارداد را در نيم‌فصل نداشتند. اما پس از مذاکرات و توافق‌هايي که انجام دادند، ظاهرا تيم‌هاي ليگ برتري در سازمان ليگ، اندوخته‌اي را دارند که سهم‌شان از درآمدهاي فوتبال بوده است. بنابراين قرار شد بدهي‌هاي آنها که فکر مي‌کنم کمتر از اندوخته آنها باشد، از آن محل برداشته شود.


 وي در پاسخ به اين سوال که آيا اندوخته تيمها در سازمان ليگ در مقطع فعلي قابل وصول است و همه تيم‌هاي ليگ برتري اندوخته‌شان بيش از بدهي‌هايشان است، تصريح کرد: با صحبتي که ما با سازمان ليگ داشتيم ظاهرا درآمدهاي فوتبالي اندوخته شده آنها در اين سازمان حتي در مقطع فعلي هم قابل وصول است. همچنين قرار است فردا (شنبه) سازمان ليگ ليستي از تيم‌هايي که اندوخته‌شان بيش از بدهي‌هايشان است را اعلام کند که طبيعتا مشکل آنها حل شده و مي‌توانند قراردادهايشان را ثبت کنند اما اگر تيمي در آن ليست نبوده و کسري مالي داشته باشد، بايد مشکل بدهي‌هايش را حل کند.

 حسن‌زاده در واکنش به اينکه چرا هميشه پس از طرح چنين مشکلاتي براي بعضي از تيم‌هاي ليگ برتر بويژه پرسپوليس و استقلال، مدتي بعد موضوع به شيوه‌هاي خاصي حل مي‌شود، گفت: اين مساله را از نگاه ديگري قبول دارم و آن هم اين است که به تيم‌هاي دولتي نگاه ديگري مي‌شود چرا که پول‌شان را دولت بايد بدهد. آن طور نيست که ما به پرسپوليس و استقلال بخواهيم نگاه ويژه‌اي داشته باشيم بلکه تمام تيم‌هاي دولتي وضعيتي مشابه آنها داشته و وقتي با مشکل مالي بزرگي مواجه مي‌شوند، دولت بار ديگر وارد ماجرا شده و تلاش مي‌کند آن را حل کند. ما تنها نگران تاخير در وصول بدهي‌هاي اين باشگاه‌ها بوديم که الان که باشگاه‌ها موافقت کردند از محل درآمدشان در سازمان ليگ برداشته شود، بحث ديگري نداريم.


 عضو ستاد رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي فوتبال، درباره احضار مهدي محمدنبي دبيرکل فدراسيون فوتبال، فريدون معيني رييس کميته جوانان فدراسيون و عباس ترابيان رييس کميته روابط بين‌الملل به اين ستاد و پاسخگويي درباره حذف تيم‌ اميد که از سوي عليپور مطرح شده، اظهار کرد: من از اين موضوع بي‌اطلاع هستم. بنده به عنوان عضوي از اين ستاد در تمام جلسات حضور داشتم اما در هيچ‌ کدام از آنها بحثي از اين موضوع مطرح نشد.

 وي در پاسخ به اين سوال که مگر هر موضوع قابل رسيدگي از سوي اين ستاد نبايد در جلسات مطرح شود و طبيعتا تمامي اعضا هم از آن مطلع باشند، خاطرنشان کرد: همين طور است و شايد اصلا موضوع خاصي در اين‌باره مطرح نباشد. به هر حال در جلساتي که برگزار شد و بنده هم حضور داشتم، اصلا چنين موضوعي مطرح نشد.

 
 

دیدگاه‌ها