کد خبر : 63455 | 09 دی 1390 ساعت 12:31 | 675 بازدید | 0 دیدگاه

عسگری:نتیجه8بازی با اشتباهات‌داوری رقم خورد

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در 62بازی جام حذفی و 150 مسابقه لیگ برتر(مجموع 212 بازی) حداکثر نتیجه 7-8 بازی با اشتباهات داوری رقم خورد.

عسگری:نتیجه8بازی با اشتباهات‌داوری رقم خورد

 حسین عسگری در خصوص اینکه چرا به مظفری زاده در ورزشگاه آزادی قضاوت داده نمی‌شود گفت: من همیشه از نقدی که با منطق باشد استقبال می‌کنم اما از نقدهایی که منطق نداشته باشد استقبال نمی‌کنم. بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود سخت‌تر است یا در شهرستان‌ها؟
 
 وی اضافه کرد: یکی از عوامل قضاوت آسان استاندارد بودن استادیوم است و ورزشگاه آزادی این استاندارد را دارد. ما همیشه سعی می‌کنیم داوران باتجربه و توانمند خود را در بازی‌های سخت به کار گیریم و این یک امتیاز برای سعید مظفری زاده است. خودش هم گلایه‌ای ندارد.
 
 عسگری تاکید کرد: افرادی که در سطوح بالای فوتبال قضاوت نداشته‌اند چنین مسائلی را در نظر نمی‌گیرند یا مثلا مطرح می‌شود که چرا از سخندان و کامرانی‌فر در کنار داوران جوان استفاده می‌شود. در حالی که تجربه سخندان و کامرانی‌فر می‌تواند به داوران جوان کمک کند.
 
 وی در پاسخ به این سؤال که آیا کامرانی‌فر و ترکی با یکدیگر قهر هستند عنوان کرد: قهری در کار نیست البته پس از جام ملت‌های آسیا کدورتی بین این دو نفر پیش آمد اما در جلسه‌ای که هفته گذشته در مشهد برگزار شد این کدورت برطرف شد.

 نایب رئیس کمیته داوران در خصوص تبلیغ روی پیراهن داوران عنوان کرد: در اساسنامه فیفا به طور واضح شرح داده شده که فدراسیون‌های عضو مجاز هستند از تبلیغ روی پیراهن داوران استفاده کنند اما این تبلیغ جا و اندازه مشخصی دارد. تبلیغات باید روی بازوی داوران باشد اما در قراردادی که کمیته داوران سه فصل پیش برای تبلیغات روی پیراهن داوران منعقد کرده این مسائل رعایت نشده است. حتی AFC‌ هم با من تماس گرفت و اعلام کرد تبلیغات فعلی خارج از عرف است. ما هم برای برطرف شدن تبعاتی که این مسئله دارد از نیم فصل دوم این مسئله را اصلاح کردیم.

 عسگری در ادامه در خصوص بهره‌مندی داوران پیشکسوت از صندوق پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی گفت: متأسفانه کارشناسان در سازمان تربیت بدنی بخش داوری را برای بهره‌مندی از حمایت‌های صندوق پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی حذف کرده بودند. دو هفته پیش در این خصوص صحبتی با مهدی تاج داشتم و قرار است در نامه‌ای که به صندوق حمایت از پیشکسوتان داده می‌شود امتیازهایی برای داوران پیشکسوت در نظر گرفته شود.

 عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا از قضاوت داوران در نیم فصل اول رضایت دارد یا خیر گفت: داوری فوتبال بدون اشتباه نخواهد بود همانطور که دیدید در جام جهانی اخیر  نتیجه حداقل ۷-۶ بازی با اشتباهات داوری رقم خورد اما امسال در ۶۲ بازی جام حذفی و ۱۵۰ مسابقه لیگ برتر حداکثر نتیجه ۸-۷ بازی با اشتباهات داوری رقم خورد. این نشان می‌دهد که ما از سطح استاندارد هم بهتر بوده‌ایم.

 نایب رئیس کمیته داوران در پاسخ به این شائبه که با برخی از داوران چون رفاقت بیشتری دارد قضاوت‌های بیشتری به آنها می‌دهد اظهار داشت: با همه داوران دوست هستم و این طور نیست. چون برخی از داوران ما الیت هستند و قضاوت‌های بین‌المللی دارند مجبور هستیم از داورانی که در داخل هستند بیشتر استفاده کنیم.

 وی درباره اینکه گفته می‌شود کامرانی‌فر به دلیل مشکل با حسین عسگری می‌خواهد از داوری خداحافظی کند عنوان کرد:‌این قضیه صحت ندارد من حتی می‌خواهم شماره کامرانی فر را به شما بدهم و در این زمینه با هم صحبت کنید.
 

دیدگاه‌ها