کد خبر : 63458 | 09 دی 1390 ساعت 13:33 | 803 بازدید | 0 دیدگاه

ترابیان:قراردادکی‌روش‌یکی‌ازسالم‌ترین‌قراردادهاست

رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد با کی‌روش یکی از سالم‌ترین قراردادها در کشور ماست.

ترابیان:قراردادکی‌روش‌یکی‌ازسالم‌ترین‌قراردادهاست
عباس ترابیان با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره دلایل جدایی اش از تیم ملی به عنوان سرپرست گفت: روز اولی که این مسئولیت را پذیرفتم به آقای کفاشیان گفتم برای بلند مدت کنار تیم نمی مانم و پس از آشنایی کی‌روش به شرایط سراغ کارهای خودم می روم. کفاشیان هم قبول کرد تا اینکه کی‌روش به شناخت لازم از شرایط رسید و من هم کناره گیری کردم. کی‌روش بخشی از کار را بر عهده گرفته و نبود من اثر مخرب نمی گذارد.

وی در خصوص اینکه گفته می شود او عنوان کرده کی‌روش خودخواه است، گفت: به هیچ وجه من این موضوع را مطرح نکردم. برای این کار یک سال زحمت کشیدم. روزی که خواستم جدا شوم به کفاشیان و کی‌روش گفتم به عنوان سایه همراه تیم ملی هستم و هرگاه احتیاج به من بود در خدمت تیم ملی‌ام. هر مربی روش خودش را دارد و ایرادی هم نیست. من به اصطلاح عامیانه خودمان در مصاحبه‌ای گفتم فرمان را از این به بعد به کی روش دادم فردایش یکی از روزنامه ها تیتر درشت زد که کی‌روش راننده است. در حالی که این برداشت برخی از دوستان مطبوعاتی است. البته ما هم باید در صحبت کردن خود مواظب باشیم و اصطلاحات عامیانه را به کار نبریم.

ترابیان در خصوص از دست دادن پست‌هایی که در فدراسیون داشته تصریح کرد: وقتی دوستان دیگر هستند و می‌توانند این کارها را انجام دهند چه اشکالی دارد؟‌ ما به عنوان خدمتگذار می‌خواهیم کارها انجام شود همین الان به شکل سایه کارهای دیگری را انجام می‌دهم.

سرپرست سابق تیم ملی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی‌ها در قرارداد با کی‌روش به دنبال پورسانت بودند گفت: این یک تهمت واهی است. مذاکرات ما با کی‌روش تعریف شده و روان بود. یکی از آقایان مصاحبه کرده که بنده او را در جریان مذاکرات حذف کردم و البته ادعایش درست است. چون اعتقاد داشتم وقتی می‌توانیم مستقیم با کی‌روش صحبت کنیم نیازی به نفر سوم و چهارم نیست. من در جریان مذاکرات با کی‌روش چند نفر را قیچی کردم و آنها خیلی هم از من دلگیر شدند.

ترابیان گفت: سه ملاقات با کی‌روش به ترتیب در فرانکفورت آلمان، لیسبون پرتغال و دوحه قطر داشتم. اینکه بعد از ۸-۷ ماه چنین مسائلی مطرح می‌شود از روی عناد است و بحث دیگری نیست. قرارداد با کی‌روش یکی از سالم‌ترین قراردادها در کشور ماست.

وی در خصوص مرخصی رفتن مربیان تیم ملی اظهار داشت: در قراردادها به طور شفاف آمده که هر مربی در طول سال چند روز مرخصی داشته باشند و حتی این پیش بینی شده که اگر تعداد مرخصی‌ها بدون هماهنگی بیشتر شود فدراسیون می‌تواند از حقوق ماهانه آنها کسر کند.

ترابیان در خصوص بلوکه شدن پول فدراسیون فوتبال در فیفا گفت: متأسفانه پولی که متعلق به ایران بوده و در حساب فدراسیون است به دلیل مسائلی که وجود دارد بلوکه شده است. کفاشیان در ملاقاتی که با بلاتر داشته این مشکل را عنوان کرده و از فیفا خواسته کمک کند تا این پول به ما برسد. پول اکنون نزد فیفا است و اینکه آیا بهره این پول هم به ایران تعلق می‌گیرد یا خیر معلوم نیست.

وی با تصریح این مطلب که اختلاف نظرهای داخلی به حل نشدن مشکل بلوکه پول ایران کمک کرده گفت: متأسفانه نامه‌های متعددی که از سوی ایران به فیفا بابت شکایت‌هایی که از هم شده رسیده و همه این موارد در حل نشدن این مشکل تأثیر گذاشته است. مثلا فدراسیون اکنون از فدراسیون نیجریه طلبکار است و حتی خود این فدراسیون هم به این مسئله اقرار کرده اما به خاطر همین نامه‌های مختلفی که از ایران به فیفا می‌رسد ما هنوز به پول خود نرسیده‌ایم.

سرپرست سابق کمیته روابط بین‌المل فدراسیون فوتبال درباره اینکه علیپور دبیر ستاد تخلفات حرفه‌ای فوتبال عنوان کرده که او در حذف تیم امید از المپیک نقش داشته گفت: من به علیپور و لباس ایشان احترام می‌گذارم ولی اصلا نمی‌دانم ایشان بر چه مسندی نشسته که در هر موردی صحبت می‌کند. فدراسیون فوتبال در خصوص حذف تیم امید بحث‌های خود را انجام داده و نتیجه‌اش هم اعلام شده است. اینکه به یک باره در یک برنامه‌ای برای فرار از تنگنایی چنین بحثی مطرح می‌شود من نمی‌توانم در موردش حرف بزنم.

وی در خصوص برنامه‌های فوتسال خاطرنشان کرد: دی ماه برای برگزاری بازی دوستانه به کرواسی می‌رویم. اول بهمن یک بازی نمایشی با تیم هنرمندان به نفع انجمن بیماری‌های صرع انجام می‌دهیم. ۲۰ بهمن تورنمنت چهارجانبه در بندرعباس با حضور تیم‌های ملی ایران، لهستان، ازبکستان و هنرمندان برگزار خواهیم کرد. در اردیبهشت سال آینده مسابقات غرب آسیا را در ارومیه یا تبریز پیش رو داریم و در نیمه دوم اردیبهشت نیز برای مسابقات قهرمانی آسیا به امارات می‌رویم.

دیدگاه‌ها