کد خبر : 63566 | 10 دی 1390 ساعت 10:43 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

خشم آلمان از سخنان فابیو كاپلو

مقامات فوتبال آلمان در واکنشی خشمگینانه به اظهارات اخیر فابیو کاپلو پاسخ دادند و او را به درک نادرست از پدیده مهاجرت و دریافت نادرست متهم کردند.

خشم آلمان از سخنان فابیو كاپلو

      اختلاف مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان و سرمربی تیم ملی انگلیس بر سر عضویت '' مسعود اوزیل'' بازیکن ترک تبار و متولد آلمان باشگاه رئال مادرید در تیم ملی آلمان است.

به گزارش دیلی میل، سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلیس در یک کنفرانس بین المللی ورزشی در دبی از روند غیراخلاقی برخی تیم های اروپایی در جذب بازیکن انتقاد کرده و خواستار مداخله '' میشل پلاتینی '' رییس یوفا و ممانعت از سرقت بازیکنان مستعد کشورهای ضعیف تر شد.

او خواستار وضع قوانینی برای '' جلوگیری از سرقت بازیکنان مستعد برای جذب آنها در تیم های ملی '' شد.

با این حال '' ماتیاس سامر'' مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان، عملکرد فوتبال آن کشور را قابل سرزنش ندانست و گفت که کاپلو درکی نادرست از پدیده مهاجرت دارد.

اوزیل متولد شهر گلزن کرشن آلمان و یک مهاجر نسل سومی است ، هر چند که ''لوکاس پودولسکی'' و '' میروسلاو کلوزه'' متولد لهستان هستند و در کودکی به آلمان مهاجرت کرده اند.

سامر گفت: مهاجرت اقتضای توسعه اجتماعی است و ما به روشی مناسب با آن برخورد می کنیم. به کاپلو اطمینان می دهم ما هیچ بازیکنی را به ترک کشورش و پیوستن به تیم خود اغوا نمی کنیم.

مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آلمان افزود: ما حتی به این موضوع فکر هم نمی کنیم. مساله آن قدر ساده است که نمی دانم علت بیان این سخنان از سوی کاپلو چه بوده است. این وظیفه هر مدیر ورزشی است که از پیوستن بازیکنان مستعد به تیم خود استقبال کند، مگر آنکه شرایطی خاص بر آن حکمفرما باشد.

سامر گفت: وقتی کشور ما درهایش را به روی مهاجران باز کرد؛ پس فدراسیون فوتبال هم به تبع آن حق این کار را خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها