کد خبر : 63579 | 10 دی 1390 ساعت 11:54 | 808 بازدید | 0 دیدگاه

کرانچار: سپاهان برای قهرمانی آماده می‌شود

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تاکید بر اینکه تیمش را برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند، گفت: سپاهان را در نیم‌فصل طوری آماده می‌کنیم که در فشردگی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

کرانچار: سپاهان برای قهرمانی آماده می‌شود

   زلاتکو کرانچار که تيمش براي برپايي اردوي آماده‌سازي يک هفته‌اي در کيش بسر مي‌برد، درباره شرايط بازيکنان تيم فوتبال سپاهان اظهار کرد: اردوي خوبي را تاکنون در کيش برگزار کرديم و بازيکنان هم مطابق انتظار ما کار مي‌کنند. آب‌ و هوا براي برگزاري تمرين ايده‌آل است، هتل و محل تمرين هم کيفيت بالايي دارد. طبيعتا مي‌خواستيم آمادگي بازيکنان براي شروع نيم‌فصل دوم ليگ برتر حفظ شود و البته از نظر ميزان آمادگي به وضعيت مطلوب‌تري هم برسيم که تا اينجا پيشرفت‌مان خوب بود.

وي افزود: پيش از پايان نيم‌فصل نخست از تمامي بازيکنان تست اسيد لاکتيک گرفتيم که وضعيت جسمي بازيکنان را در آن مقطع تا حد خوبي براي ما مشخص کرد. در برنامه‌هايي که تاکنون داشته‌ايم از نظر قدرت بدني، بازيکنان روند صعودي فوق‌العاده‌اي داشتند. فشردگي بازي‌هاي ما با شروع رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بيشتر مي‌شود که از الان بايد تيم آماده‌اي را از نظر قواي جسماني براي آن زمان داشته باشيم.

کرانچار گفت: بعضي از تيم‌هاي دنيا بيش از 60 مسابقه در سال انجام مي‌دهند و ما هم بايد به سمتي رويم که اگر در کمتر از 10 روز بخواهيم سه بازي انجام دهيم، مشکل خاصي نداشته باشيم. ما از تمام دانش‌هاي علمي براي انجام برنامه‌ ريکاوري بهره مي‌گيريم تا بازيکنان را همواره آماده نگه داريم. قطعا بازيکنان اصلي با بازيکنان ذخيره متفاوت هستند اما يکي از برنامه‌هاي ما اين است که در تمرينات فاصله نفرات اصلي و ذخيره را به حداقل برسانيم تا در صورت جابجايي آنها در فشردگي مسابقات، سپاهان دچار افت نشود.

سرمربي سپاهان که تيمش در نخستين ديدار تدارکاتي در اردوي کيش چهارشنبه برابر تيم نفت تهران قرار گرفت و با دو گل اين تيم را شکست داد، درباره اين مسابقه خاطرنشان کرد: بازي خوبي بود و ما توانستيم دو گل به حريف بزنيم. حتي مي‌توانستيم گل‌هاي بيشتري بزنيم که ميسر نشد. ما با هدف و احساس پيروزي در آن مسابقه شرکت کرديم و مي‌خواهيم سپاهان به شرايطي برسد که احساس شکست در اين تيم جايي نداشته باشد و هميشه به فکر پيروزي باشيم، حتي در مسابقات تدارکاتي.

وي درباره ويژگي‌هاي مهاجم برزيلي جديد سپاهان گفت: اين مهاجم در ليگ ارمنستان بيشترين گل را زده است. فيلم‌هاي متعددي از عملکرد بازيکنان مختلف ديديم که در نهايت او را انتخاب کرديم. او بازيکني است که پشت مدافعان حريف خيلي خوب کار مي‌کند. مهاجمي است که در کارهاي ترکيبي عملکرد قابل قبولي داشته و در مجموع به کار تيمي ما مي‌خورد.

سرمربي سپاهان در پاسخ به اين سوال آيا بازيکن ديگري را جذب خواهيد کرد، خاطرنشان کرد: در حال بررسي و مذاکره هستيم و اگر همه شرايط مساعد باشد، يک هافبک وسط خارجي را در تعطيلات نيم‌فصل جذب خواهيم کرد. ما البته در نگاه طولاني مدت دو، سه بازيکن ديگر را مدنظر داريم که در نظر داريم براي فصل آينده به خدمت بگيريم.

کرانچار در ارزيابي‌اش نسبت به هدف‌گذاري سپاهان براي رقابت‌هاي اين فصل ليگ برتر گفت: هدف دراز مدت ما کسب قهرماني رقابت‌هاي اين فصل است. ما از تمام پتانسيل تيم استفاده مي‌کنيم تا به اين عنوان برسيم اما در برنامه کوتاه مدت سعي مي‌کنيم جايگاه‌مان را در رده دوم جدول ليگ حفظ کنيم. در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا هم با تجربه‌اي که بازيکنان دارند، اميدواريم نتايج خوبي بگيريم و هدف‌گذاري ما راهيابي به جمع چهار تيم پاياني اين رقابت‌هاست.

وي با بيان اينکه ديدگاه‌هاي کارلوس کي‌روش براي برنامه‌هاي تمريني تيم ملي را کاملا قبول داشته و حاضر است بازيکنان سپاهان را تحت هر شرايطي در اختيار تيم ايران قرار دهد، در اين رابطه افزود: من ديد مثبتي به عملکرد کي‌روش در تيم ايران داشته و معتقدم تيم ملي با او به جام جهاني صعود خواهد کرد. کي‌روش مي‌تواند اتحاد فوق‌العاده‌اي را ميان بازيکنان ايراني در تيم ملي بوجود آورد و آنها را منسجم‌تر از گذشته کند. مشخص است که او با قدرت براي سازماندهي تيم ملي کار کرده و مي‌خواهد تيم جديدي را بسازد. بنابراين ما بخاطر موفقيت تيم ملي ايران حاضر هستيم تحت هر شرايطي بازيکنان سپاهان را در اختيار تيم ملي قرار دهيم.

کرانچار در پاسخ به اين سوال که حتي با توجه به اينکه تقويم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني فاصله چند روزه‌اي را در خرداد خواهد داشت، باز هم حاضريد در آن مقطع ملي‌پوشان سپاهان را در اختيار تيم‌ کي‌روش قرار دهيد، گفت: همانطور که گفتم حاضر به اين کار هستيم. وقتي پاي اهميت تيم ملي و هدفش براي رسيدن به جام جهاني مطرح مي‌شود ما مي‌دانيم اين قضيه چقدر براي مردم ايران و همينطور هواداران سپاهان و تيم سپاهان مهم است و به همين خاطر حتي اگر بخاطر فرستادن بازيکنان به تيم ملي، ضرر کرده و شکست هم بخوريم، باز هم در خدمت برنامه‌هاي تيم ملي خواهيم بود.

 
 

دیدگاه‌ها