کد خبر : 63596 | 10 دی 1390 ساعت 13:46 | 813 بازدید | 0 دیدگاه

احتمال جدایی 3 بازیکن ناموفق از جمع گرگ‌ها

ولفسبورگ،بدترین تیم بوندس لیگا در خریدبازیکن

آمار و ارقام مشخص می‌کند تیم فوتبال ولفسبورگ در فصل جاری بدترین خریدها را در عرصه خرید بازیکن در بوندس‌لیگا آلمان داشته است.

ولفسبورگ،بدترین تیم بوندس لیگا در خریدبازیکن

    در فصل نقل و انتقالات تابستانی ولفسبورگ با مربی‌گری و مدیریت فلیکس ماگات بازیکنان زیادی را جذب کرد و یکی از معدود تیم‌های ژرمنی بود که سرمایه گذاری زیادی در این عرصه کرد.
 
به این خاطر از همان بدو شروع پیکارهای فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ تحلیل‌گران و کارشناسان با نگاهی موشکافانه بازی‌های ولفسبورگ را زیر نظر داشتند تا پس از خاتمه دور رفت براساس آمار و تحلیل‌های خود مشخص کنند سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته برای جذب بازیکن، مفید و تاثیرگذار بوده است یا خیر.

مطابق گزارش اسکور، در فهرست بدترین‌‌ خریدهای تیم‌های باشگاهی بوندس‌لیگا، ولفسبورگ با داشتن سه بازیکن بی‌ثمر از ۵ خرید فصل، عنوان بدترین تیم آلمانی را در این عرصه به شرح زیر داشته است:
 
* ۵ خرید بد فصل 2012 - ۲۰۱۱ :
۱- آْلکساندر هلب:
باشگاه: ولفسبورگ
باشگاه قبلی: بارسلونا
رقم پرداختی: هیچ مبلغی به بارسا پرداخت نشد. زیرا انتقال این بازیکن قرضی بود.
در تیم اشتوتگارت زمانی که الکساندر هلب و فلیکس ماگات موفق عمل کردند. اما دیگر چنین تجربه‌ای در تیم ولفسبورگ تکرار نشد؟
واقعیت این است که ماگات به عنوان مسئول فنی و امور نقل و انتقالات سفید و سبزپوشان او را برای نیم فصل قرض گرفت. آن هم در شرایطی که در خلال شش ماه اخیر ‌هافبک اهل بلاروس بیشتر درگیر مصدومیت از ناحیه مینیسک پا بود.
او در مجموع ۱۸۴ دقیقه حضور در میدان در ۴ مسابقه برای تیم آلمانی داشت و پس از سپری شدن این دوره کاری هم او و هم باشگاهش دریافتند هیچ زمینه روشنی برای ادامه کار وجود ندارد.
 
اکنون این هافبک هجومی به نزد بارسا باز خواهد گشت و به دلیل عدم تمایل آبی‌ و‌ اناری‌پوشان الکساندر هلب احتمالا به کوئینز پارک رنجرز خواهد پیوست.

۲- کریستیان تریش
باشگاه: ولفسبورگ
باشگاه قبلی: اشتوتگارت
رقم پرداختی: ۹ میلیون یورو
اگر بخاطر داشته باشید، تابستان گذشته اشتوتگارت و ولفسبورگ چقدر بر سر انتقال «تریش» باهم درگیر شدند. در پایان آن همه هیاهو تیم تحت امر ماگات،‌ ۹ میلیون یورو خالص به حساب اشتوتگارتی‌ها واریز کرد تا صاحب این بازیکن شود.
این ستاره ملی‌پوش ژرمن ها با ورود به جمع سفید و سبزها، حتی کاپیتان نیز شد. اما بازی‌های مایوس‌کننده‌ای در دور رفت بوندس‌لیگا به معرض نمایش گذاشت. آن‌قدر بد که شایعه انتقالش به تیمی دیگر شنیده می‌شود.
 
۲- سردژان لاکیج
باشگاه: ولفسبورگ
باشگاه قبلی: کایزرس‌لاترن
رقم پرداختی: -
وقتی لاکیج با ولفسبورگی‌ها قراردادی تا سال ۲۰۱۵ امضا کرد، مربی  این تیم استیو مک لارن بود و مدیر ورزشی دیتر هوینس. اما هر دو از تیم جدا شدند و فلیکس ماگات هر دو مسئولیت مربیگری و مدیریت ورزشی را توام پذیرفت. جالب آن‌که در نقش مربی، استفاده خیلی کمی از این مهاجم کرد. گلزنی که فصل قبل با گل‌هایش به ثبات کایزرس‌لاترن کمک چشمگیری کرده بود.
اکنون پس از 10 بازی کوتاه و چند دقیقه‌ای، لاکیج بدون آن‌که گلی برای تیمش زده باشد، در فهرست فروش گرگ‌ها قرار گرفته است.
 
۴ – ایلکای گونداگون
باشگاه: بورسیادورتموند
باشگاه قبلی: نورنبرگ
رقم پرداختی: ۴ میلیون یورو
وقتی این ستاره جوان به تیم زردها پیوست، سطح انتظارات از او زیاد بود. او نیز نتوانست خواسته تیمش را تحقق ببخشد. به این ترتیب دورتموند که می‌خواست پس از فروش نوری شاهین به رئال مادرید، گونداگون را جانشین وی کند، در عمل کاری از دستش بر نیامد تا جایی که یورگن کلوپ،‌ مربی دورتموند از موریتس لایتنر به جای شاهین به فروش رفته استفاده کرد.
 
۵- مهمت اکیکی
باشگاه:‌ وردربرمن
باشگاه قبلی: بایرن‌مونیخ
رقم پرداختی: ۵ میلیون یورو
او به این هدف خریداری شد که توان تهاجمی وردربرمن را افزایش دهد. اما این ملی پوش ترک نتوانست خواسته‌های توماس شاف را برآورده کند. در نتیجه مربی

دیدگاه‌ها