کد خبر : 64708 | 20 دی 1390 ساعت 15:52 | 884 بازدید | 0 دیدگاه

نشست خبری سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

مصطفی دنیزلی گفت: خیلی وقت است که دلتنگ جو ورزشگاه آزادی هستم و دوست دارم دوباره برای من زنده شود.

نشست خبری سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

   سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل شاهين بوشهر در هفته نوزدهم ليگ برتر در پاسخ به اين سوال که پرسپوليس امسال نسبت به پرسپوليس سال 85 چه تفاوت‌هايي دارد؟ گفت: قطعا بين اين دو تيم تفاوت‌هاي زيادي وجود دارد و اين موضوع طبيعي است. بار قبل که با پرسپوليس کار کردم، از نظر مدت زماني که طول مي‌کشد تا بازيکنان مديريت و باشگاه را بشناسند، زمان بيشتري در اختيار داشتم و به هر حال اين تفاوت‌ها طبيعي است. با اين حال تنها چيزي که عوض نشده بزرگي پرسپوليس است و من تا به خاطر همين اينجا هستم.

دنيزلي ادامه داد: چرا که طرفداران ايران و پرسپوليس را مي‌شناسم و اگر بخواهيم نگاه دقيق‌تري داشته باشيم، متوجه مي‌شويم که الان از نظر فني و فوتبالي، پايين‌تر از آن سال هستيم. مجبوريم که تلاش کنيم تا به آن سطح از فوتبال‌مان برسيم چرا که ما عادت داريم در حضور 50 ـ 60 هزار هوادار بازي کنيم، به همين خاطر مجبوريم که طوري بازي کنيم که اين تعداد هوادار را به ورزشگاه بازگردانيم.

سرمربي پرسپوليس ادامه داد: در حال گذراندن زمان سختي هستيم و بايد خيلي کار کنيم که از پس مشکلات‌مان بربياييم. همه افرادي که در پرسپوليس حضور دارند، همه با هم عزم‌مان را جزم کرده‌ايم و قطعا براي حل مشکلات تغييراتي را انجام خواهيم داد که البته اين تغييرات به مرور زمان خواهد بود تا در نهايت به تيم دلخواه‌مان دست پيدا کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که ايمون زايد مهاجم ليبيايي و جديد پرسپوليس چه وضعيتي دارد؟ گفت: من در مورد آمدن زايد به پرسپوليس نظر مخالفي نداشتم چرا که اصلا او قبل از آمدن من خريده شده است. هنوز نمي‌دانم که او سطح فني بالايي دارد يا نه و تازه دو روز است که با ما تمرين کرده است. بايد به مرور زمان عملکرد او را ارزيابي کنم.

مصطفي دنيزلي در ادامه با اشاره به اينکه ديدار فرداي تيمش مقابل شاهين اهميت زيادي دارد، گفت: فردا بازي مهمي در پيش داريم، بويژه اينکه اين ديدار از نظر روحي ـ رواني براي ما اهميت خاصي دارد. فردا بعد از چند سال به ورزشگاه آزادي بازمي‌گردم. بايد بگويم که فضاي ورزشگاه آزادي يکي از دلايل اصلي من براي بازگشت به پرسپوليس بود. اميدوارم که فردا نتيجه خوبي مقابل شاهين به دست بياوريم.

وي درباره رفتن عليرضا حقيقي از پرسپوليس و ارزيابي خود از وضعيت دروازه‌بان‌هاي تيمش در آينده در غياب او گفت: يک دروازه‌بان همان قدر که ممکن است گلهاي زيادي را نجات دهد، احتمال دارد که بر روي گل‌ها مقصر باشد. به شخصه تا جايي که مجبور نشوم، سعي مي‌کنم زياد دروازه‌بان ثابت تيم را تغيير ندهم. دفعه قبل که در پرسپوليس بودم، عليرضا حقيقي يک دروازه‌بان بسيار جوان بود. من از آن زمان او را مي‌شناسم. او يک پيشنهاد خوب براي ترانسفر شدن داشت که البته اگر من از او مي‌خواستم حقيقي در پرسپوليس مي‌ماند اما تصور کردم که اگر او در تيم بماند، از نظر بدني و فکري، ديگر تمرکزش روي پرسپوليس نخواهد بود. براي اينکه هم حقيقي از اين ترنسفر راضي باشد و هم باشگاه سودي به دست بياورد، راضي شدم که او از پرسپوليس برود. حقيقي از اين به بعد نماينده پرسپوليس و فوتبال ايران در روسيه خواهد بود و اميدوارم که در آنجا موفق باشد.

در ادامه اين نشست خبري سرمربي 61 ساله پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که چقدر فکر مي‌کنيد مشکلات روحي ـ رواني در عملکرد ضعيف پرسپوليس تا اين جاي فصل موثر بوده است؟ گفت: مشکلاتي که در فوتبال وجود دارد، براي حل شدن هستند. قطعا چون مشکل داريم الان در اين نقطه از جدول هستيم و در حال کار کردن هستيم که مشکلات را برطرف کنيم اما براي رفع کردن اين مسائل، اولين نيازمان اين است که همه با هم يک تيم باشيم و به همين خاطر از همه بازيکنان انتظار دارم که بازيکن تيم باشند. در حال حاضر تعداد نفرات‌مان زياد است اما در روزهاي بعد اين تعداد را کم خواهم کرد. با اين حال براي اينکه در اين کاهش نفرات اشتباهي نکنم، مجبورم که زمان بيشتري را صرف ديدن توانايي بازيکنان کنم. من اينجا هستم که پرسپوليس را موفق کنم.

وي درباره مشکلات روحي ـ رواني پرسپوليس گفت: طبيعي است که وقتي در جايي مشکلي وجود داشته باشد، به تبع آن مسئله روحي ـ رواني هم ايجاد شود. خود من هم فهميده‌ام که تيم مشکل رواني دارد اما اين‌ها مشکلاتي نيستند که حل کردن‌شان سخت باشد. با اين حال در اولويت ما اين موضوع وجود دارد که در عين اينکه مشکلات روحي ـ رواني را رفع مي‌کنيم، از نظر بدني هم به شرايط بهتري برسيم. اولين علت مشکلات روحي ـ رواني عدم موفقيت تيم است.

دنيزلي با بيان اينکه براي تمرکز بيشتر بر روي پرسپوليس شبانه‌روزي تلاش مي‌کند، گفت: فکر مي‌کنم کم،کم روحيه بازيکنان بالا مي‌رود. من شبانه‌روز در حال کار کردن هستم که مشکلات پرسپوليس را حل کنم و آستين بالا زده‌ام که موفقيت تيمم را ببينم. من از همه اعضاي تيم مي‌خواهم که در اين راه پا به پاي من پيش بيايند و در واقع مجبور هستند که با من بيايند.

فيروز کريمي سرمربي شاهين بوشهر پيش از نشست خبري دنيزلي در گفت‌وگو با يکي از دوربين‌هاي تلويزيوني درباره کاري که 5 سال پيش و در زمان حضور خودش در استقلال اهواز و مقابل دنيزلي انجام داده بود و پيش از بازي به شوخي دنيزلي را گشته بود تا مهره مار او را پيدا کند، گفت: در بازي فردا هم سرمربي پرسپوليس را خواهد گشت. مصطفي دنيزلي درباره اين موضوع با خنده بسيار گفت: فيروز کريمي دوست من است. فردا در ورزشگاه در خدمت او هستم که اگر دوست داشت، من را بگردد.

گفتنی است، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه نشست خبري خود پيش از ديدار تيمش مقابل شاهين بوشهر درباره سوال خبرنگاري که از او پرسيد در سال 85 که در پرسپوليس بوديد، يک معدنچي بود که همه موقعيت‌ها را خراب مي‌کرد، آيا امسال هم در پرسپوليس بازيکني مثل معدنچي داريد؟ که گفت: هميشه گفته‌ام که اگر بازيکن من موقعيت گل از دست بدهد اصلا مهم نيست. تمام تلاش ما براي اين است که فرصت گل به وجود بياوريم. گل زدن مسئله‌اي است که به اطمينان و آرامش خاطر بازيکنان برمي‌گردد. ممکن است در ادامه بازي‌ها بازيکنان ما گل از دست بدهند و يا گلزني کنند اما مطمئنا به آن چيزي که ما مي‌خواهيم مي‌رسند.

وي ادامه داد: معدنچي بازيکني بود که من خيلي او را دوست داشتم و اين طبيعت فوتبال است که يک بازيکن موقعيت از دست بدهد اما معدنچي براي اينکه موقعيت‌هاي گل زيادي از دست مي‌داد الان در فوتبال امارات بازي نمي‌کند. قطعا از همه بازيکنانم مي‌خواهم که بيشتر گل بزنند. ضمن اينکه آن‌ها بايد گل بزنند که آن فضاي ورزشگاه آزادي که من خيلي وقت است دلتنگ آن هستم، دوباره براي من زنده شود. راه‌هاي پيروز شدن در زمين مشخص است. همه بايد هرچيزي که در توان دارند بگذارند و براي بردن تنها آمادگي بدني کافي نيست.

دنيزلي درباره مشکلات خط دفاعي پرسپوليس و اينکه چرا اين تيم خيلي راحت گل مي‌خورد، گفت: در تيم من کار دفاع و حمله را همه بايد با هم انجام دهند. وقتي که تيم گل مي‌خورد خط دفاع گل نخورده بلکه همه بازيکنان در آن گل خوردن مقصر بوده‌اند. نياز بزرگي که پرسپوليس دارد اين است که به تدريج مشکلات کنوني خود را حل کند. مسئله‌اي که وجود دارد اين است که متوسط سني تيم ما بالاست و من در حال تلاش براي پايين آوردن ميانگين سني تيم و در کنار آن بهتر کردن شرايط بدني بازيکنان هستم. قطعا حضور بازيکنان باتجربه خيلي به ما کمک مي‌کند. ما بازيکنان جوان را در کنار آن‌ها مي‌گذاريم تا تجربه‌شان بالا رود.

وي افزود: اما چيزي که براي من مهم است، اين است که بازيکن جواني که کمتر مي‌دود را با بازيکن باتجربه‌اي که بيشتر مي‌دود عوض خواهم کرد. شايد جالب باشد که بدانيد زماني من مربي گالاتاسراي بودم و سن بعضي از بازيکنان تيم از خود من بيشتر بود. البته اميدوارم از اين صحبت من برداشت اشتباهي نکنيد همان طور که گفتم بازيکنان باتجربه خيلي براي من ارزشمند هستند.

سرمربي پرسپوليس درباره عدم حضور خود در نشست خبري پيش از بازي تيمش مقابل ملوان در هفته قبل ليگ برتر گفت: در آن روز مشکلاتي پيش آمد که من نتوانستم با همکاران شما صحبت کنم اما از اين به بعد اين را توجه داشته باشيد که ممکن است من براي بازي‌هايي که تيمم در خارج از تهران بازي دارد نتوانم در نشست خبري قبل از آن بازي شرکت کنم و اين هم به خاطر اين است که ما شب قبل از هر بازي به شهر مورد نظر مي‌رويم.

در اين لحظه مدير روابط عمومي سازمان ليگ با اشاره به الزامات AFC براي برگزاري نشست‌هاي خبري قبل از بازي‌ها از دنيزلي خواهش کرد که در اين نشست‌ها حضور داشته باشد و سرمربي پرسپوليس هم در پاسخ گفت: نمي‌توانم برنامه پروازي تيمم را براي نشست‌هاي خبري تغيير دهم اما سعي مي‌کنم تا جايي که امکان دارد، در اين کنفرانس‌ها حضور داشته باشم.

مصطفي دنيزلي در پايان نشست خبري خود با شمردن تعداد افرادي که در نشست خبري لباس قرمز پوشيده بودند به فارسي گفت: يک، دو، سه، چهار، پنج و شش نفر پرسپوليسي اينجا هستند. حالا دوست دارم هرچه که مي‌خواهيد از من بپرسيد. البته پس از اين هيچ خبرنگاري درخواستي از دنيزلي نداشت و بحث تکراري درباره سختي‌هاي مربيان براي حضور در نشست خبري پيش از بازي، صحبت پاياني اين نشست بود.

 
 

دیدگاه‌ها