کد خبر : 67611 | 20 بهمن 1390 ساعت 09:35 | 998 بازدید | 0 دیدگاه

استعفای کاپلو از سرمربیگری انگلیس

مربی ایتالیایی بعد از اختلاف نظر با سران اتحادیه فوتبال انگلیس برسر تصمیمشان برای پس گرفتن بازوبند کاپیتانی از جان تری، ازسمت خود کنار رفت.

استعفای کاپلو از سرمربیگری انگلیس

 مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کردند که فابیو کاپلو از سمت سرمربیگری تیم ملی این کشور استعفا داده است.
 این مربی ایتالیایی که قراردادش تا پایان رقابتهای یورو2012 اعتبار داشت، از تصمیم مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس مبنی بر پس گرفتن بازوبند کاپیتانی تیم ملی این کشور از جان تری به شدت عصبانی شده بود و در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ایتالیا این نارضایتی را ابراز کرده بود.
 این درحالی است که جان تری به توهین نژادپرستانه خطاب به آنتون فردیناند، بازیکن تیم کوئینز پارک رنجرز متهم شده و بعداز برگزاری یک جلسه دادگاه، دادگاه بعدی او به بعد از رقابتهای یورو2012 موکول شده بود ولی پس از آن سران اتحادیه فوتبال انگلیس بازوبند کاپیتانی تیم را تری پس گرفتند.
 کاپلو که از این تصمیم ناراحت شده بود، روز چهارشنبه با دیوید برنشتاین ، رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس و الکس هورن یکی از مسئولان این اتحادیه دیدار کرد و سپس از مقامش استعفا داد.
 در بیانیه رسمی منتشره در وب سایت اتحادیه فوتبال انگلیس می خوانیم:« اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام می کند که فابیو کاپلو امروز (چهارشنبه) از سمت مربیگری تیم ملی انگلیس کناره گیری کرد. این تصمیم بعد از جلسه ای میان دیوید برنشتاین،رئیس این اتحادیه، الکس هورن، مدیر داخلی اتحادیه و فابیو کاپلو در ورزشگاه ومبلی اتخاذ شد و در پی تصمیم مسئولان اتحادیه انگلیس برای پس گرفتن بازوبندکاپیتانی از جان تری و واکنش کاپلو نسبت به این موضوع در گفتگویی رسانه ای بود.»
 در ادامه این بیانیه می خوانیم:« درجلسه ای که حدود یک ساعت به طور انجامید، استعفای کاپلو مورد موافقت قرار گرفت و او بلافاصله پست مربیگری تیم ملی انگلیس را ترک خواهد کرد.»
 با وجود پایان تلخ کاپلو برروی نیمکت مربیگری سه شیرها، برنشتاین از مربی سابق تیم های میلان و رئال مادرید به خاطر تلاشها و حرفه ای گری اش تشکر کرده است. برنشتاین دراین باره گفت:« می خواهم اعلام کنم که در طول جلسه روز چهارشنبه و در طول زمان حضور کاپلو روی نیمکت مربی گری تیم ملی انگلیس، فابیو رفتاری کاملا حرفه ای داشت. ما استعفای او را پذیرفتیم و با این موافقیم که این تصمیم درستی است. ما می خواهیم از فابیو به خاطر کارهایش در اردوی تیم ملی انگلیس تشکر کرده و برای او در آینده آرزوی موفقیت داریم.»

دیدگاه‌ها