کد خبر : 70053 | 16 اسفند 1390 ساعت 20:44 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ قهرمانان آسیا

سه امتیاز ارزشمند آبی‌پوشان در قطر

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

 تيم‌هاي استقلال و الريان در نخستين ديدار از مرحله‌ي گروهي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند. استقلال که با دو پيروزي در مرحله‌ي پلي‌آف پا به اين مرحله گذاشته بود، هر چند بازي تدافعي ارائه داد، اما توانست در آخرين دقايق بازي سه امتياز بازي را به دست آورد.گوران يرکوويچ در اين ديدار براي آبي‌پوشان گلزني کرد.

 بازيکنان الريان در اين نيمه صاحب موقعيتي شدند که مدافعان استقلال اين توپ را دفع کردند و به اسماعيل شريفات رساندند. شريفات نيز به سمت دروازه الريان رفت و در محوطه جريمه اين تيم برخوردي روي او انجام شد که البته خطا به نظر مي‌رسيد اما داور مسابقه

 اعتقادي به اين مسئله نداشت و از همين رو به دليل اعتراض اسماعيل شريفات به او يک کارت زرد داده شد.

 چند دقيقه بعد از سمت راست دروازه الريان جي لويد ساموئل صاحب توپي شد و روي دروازه ارسال کرد اما به دليل اينکه هيچ کدام از بازيکنان استقلال در محوطه حضور نداشتند، اين موقعيت از بين رفت.

 در ادامه کار بازيکنان الريان صاحب موقعيت نصفه و نيمه‌اي شدند که رحمتي شوت بازيکن حريف را گرفت. در ثانيه‌هاي پاياني نيز اسماعيل شريفات صاحب موقعيتي شد که دروازه‌بان حريف آن را گرفت.

 پرويز مظلومي در کنار زمين ايستاده کار بازيکنانش را تماشا مي‌کرد و او نيز نسبت به برخوردي که روي شريفات انجام شد، اعتراض داشت. پس از اين تصميم مظلومي هر از چندگاهي نسبت به تصميمات داور واکنش نشان مي‌داد. نيمه‌ي نخست با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

 نيمه دوم ديدار دو تيم استقلال ايران و الريان قطر بر خلاف نيمه‌ي نخست فرصت‌هاي گلزني زيادي داشت که سهم تيم ميزبان بيشتر بود.

 در ثانيه آغازين نيمه دوم، قطري‌ها پس از آغاز بازي به سمت دروازه استقلال حرکت کردند و از سوي بازيکنان اين تيم توپي روي دروازه رحمتي سانتر شد که منتظري آن را با ضربه برگردان، دفع کرد.

 در ادامه بازي جي‌لويد ساموئل از سمت چپ دروازه الريان حرکتي را انجام داد و با جا گذاشتن وارد محوطه جريمه اين تيم شد و شوتي را به سمت دروازه آنها زد که با اختلاف کمي از کنار دروازه به بيرون رفت.

 الرياني‌ها براي اينکه نبض بازي را در دست بگيرند و به گل دست پيدا کنند، از ميانه‌هاي ميدان حرکتي را آغاز کردند و به سمت دروازه رحمتي شتافتند اما در نهايت شوت بازيکن قطري از بالاي دروازه رحمتي به بيرون رفت.

 در ادامه بازيکنان قطري فشار بيشتري را روي دروازه استقلال آوردند که اين مساله باعث شد چند موقعيت را به دست بياورند و يکي از آنها با تکل سيدمهدي رحمتي دفع شد. چند دقيقه بعد تاب‌باتا پا به توپ شد و وارد محوطه جريمه استقلال شد و در اين صحنه پژمان منتظري با او برخوردي داشت که داور معتقد بود در اين صحنه خطايي اتفاق نيفتاده است.

 الرياني‌ها که بيکار ننشسته بودند، باز هم به سمت دروازه استقلال آمدند و در يک صحنه آلفونسو شوتي را سمت دروازه رحمتي زد و در حالي که او کمي از دروازه بيرون آمده بود، نوک انگشتانش اين توپ را به سمت بيرون زمين هدايت کرد و اين موقعيت خطرناک نيز توسط رحمتي دفع شد.

 استقلال در دقايق پاياني بازي روي کار تيمي صاحب موقعيت شد، اما ضربه‌ي شريفات درست به جايي رفت که سنگربان الريان قرار گرفته بود.

 تلاش الريان در وقت‌هاي اضافي بازي سودي نبخشيد و اين استقلال بود که به گل رسيد. تعويض‌هاي پرويز مظلومي جواب داد و از روي کار محسن يوسفي و گوران يرکوويچ که به ميدان آمده بودند، استقلال به گل رسيد. در ميانه‌ي ميدان روي شريفات خطايي صورت گرفت. حنيف عمران زاده سريع بازي را شروع کرد، همکاري خوب استقلالي‌ها با چند پاس يرکوويچ را صاحب توپ کرد و اين بازيکن هم توپ را به گل تبديل کرد.

دیدگاه‌ها