کد خبر : 72131 | 15 فروردين 1391 ساعت 20:55 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ قهرمانان آسیا

شکست استقلال مقابل الجزیره امارات

تیم فوتبال استقلال تهران دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل نماینده امارات به پایان برد.

شکست استقلال مقابل الجزیره امارات

 تيم فوتبال استقلال تهران در آخرين ديدار از دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مقابل الجزيره امارات با نتيجه‌ي 2 بر يک شکست خورد و سه امتياز حساس را از دست داد. تک گل استقلال را فريدون زندي در دقيقه 69 به ثمر رساند. براي الجزيره هم عبدالله جمعه در دقيقه 6 نيمه نخست و باره در دقيقه 72 گلزني کرد.
 
 استقلالي‌ها که قصد داشتند شروع توفاني داشته باشند، از همان دقيقه نخست بازي به سمت دروازه الجزيره امارات رفتند و فريدون زندي از سمت چپ دروازه الجزيره توپي را ارسال کرد و آرش برهاني صاحب آن شد که دروازه‌بان الجزيره مانع از دست يافتن آبي‌پوشان به اولين گل‌شان شد.
 
 پس از آن، بازيکنان الجزيره به سمت دروازه استقلال آمدند تا جواب حمله نماينده ايران را بدهند و در دقيقه 3 موقعيتی روي دروازه استقلال نصيب آن‌ها شد که حنيف عمران زاده آن را به کرنر زد. چند ثانيه بعد در گوشه راست دروازه استقلال علي حمودي روي بازيکن الجزيره خطا کرد که ارسال همين توپ به روي دروازه استقلال باعث شد که جمعه عبدالله در دقيقه 3 بازي تيمش را يک بر صفر پيش بيندازد. رحمتي در اين صحنه خروج اشتباهي داشت.

 در نيمه‌ي دوم استقلال براي گل مساوي تلاش زيادي انجام داد. در دقيقه 55 بازي، اسماعيل شريفات صاحب توپي شد و به سمت دروازه الجزيره شوت زد که بي‌نتيجه ماند.
 
 در دقيقه 57 خسرو حيدري توپي را به روي دروازه الجزيره ارسال کرد و آرش برهاني به اين توپ رسيد اما به دليل هماهنگ نبودن برهاني و يوسفي که کارشان با يکديگر تداخل پيدا کرد، اين موقعيت از دست رفت.
 
 در دقيقه 60 جي‌لويد ساموئل موقعيتي را ساخته و پرداخته کرد و توپي به روي دروازه الجزيره ارسال شد که باز هم از روي سر آرش برهاني گذشت و به اسماعيل شريفات رسيد اما اين بازيکن از اين موقعيت هم نتوانست استفاده کند.
 
 در دقيقه 66 اسماعيل شريفات ضربه سر خطرناکي را به سمت دروازه نماينده امارات زد که از گوشه دروازه به بيرون رفت.
 
 حملات استقلال سرانجام نتيجه داد و فريدون زندي در دقيقه 70 بازي را به تساوي کشاند. هافبک استقلال پس از دفع ناقص مدافع الجزيره، شوتي به سمت دروازه روانه کرد که اين ضربه پس از برخورد با مدافع و تغيير جهت دادن، به آرامي درون دروازه غلتيد.
 
 خوشحالي استقلالي‌ها چند دقيقه بيشتر نپاييد. در حالي که آبي‌پوشان براي رسيدن به گل برتري سراپا حمله شده بودند، اين الجزيره بود که باز هم به گل رسيد. اشتباه اميرآبادي در حالي که تعداد زيادي از بازيکنان استقلال در نيمه زمين حريف قرار داشتند، موقعيت را براي ضد حمله الجزيره فراهم کرد. اشتباه رحمتي در خروج از دروازه اين بار هم دردسرساز شد و پاس به بيروني که در اختيار باره قرار گرفت با ضربه دقيق اين بازيکن گل دوم الجزيره را رقم زد.
 
 يک دقيقه بعد شرايط براي نماينده‌ي ايران مي‌توانست بدتر شود، اما رحمتي که روي هر دوگل عملکرد ضعيفي داشت، اين بار واکنش زيبايي نشان داد و مانع از فروپاشي مجدد دروازه‌اش شد.
 
 حملات استقلال که بيشتر به شکل سانتر از جناحين طراحي شده بود، در ادامه سودي نبخشيد و استقلال اين ديدار خانگي را با شکست پشت سر گذاشت. آبي پوشان در بازي قبلي خانگي خود مقابل نسف قارشي ازبکستان هم نتوانسته بودند به برتري برسند.
 
 در حالي که 5 دقيقه وقت اضافه اعلام شده بود، استقلال فشار زيادي آورد و رحمتي هم جلو کشيد اما استقلال باز هم به گل نرسيد.
 
ا لجزيره با اين پيروزي 9 امتيازي شد و شانس صدرنشيني‌اش را افزايش داد، استقلال هم با اين شکست 4 امتيازي ماند و فعلا در رده‌ي دوم جدول قرار گرفت.
 

دیدگاه‌ها